USB 2.0 Dockingstation

Pagina: 1
Acties:

• Er1Ck
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-05-2021
Hallo iedereen!

Ik sta op het punt om een mooi Asus laptoppie aan te schaffen zonder optie voor poortreplicator of andere vorm van docking. Nu heb ik wel iets gevonden waarbij je een laptop via USB 2.0 kan docken.

.:link USB 2.0 dockingstation:.

Ik heb alleen mijn twijfels of dit goed werkt. Ik kan het zo moeilijk voorstellen dat je VGA, muis, keyboard, netwerk en bv een highspeed externe HDD allemaal via 1 USB 2.0 poortje goed kunnen funcioneren.

Weet iemand of dit uberhaupt technisch mogelijk is of misschien heeft iemand er ervaringen mee.

gr erik

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik dit lees
one VGA pass-through port for connecting your monitor
Wordt de monitor dus gewoon doorgelust vanaf je bestaande VGA poort die al op je notebook zit en wordt de RS232 poort, de 2 USB poortjes en de netwerkkabel gewoon aan een USB hubje geknoopt.

Er staat ook dat je het met 2 kabels aansluit, dus waarschijnljik is het 1 VGA en 1 USB kabel.
Verder is het zo dat je netwerk max 100Mb vreet, dus heb je nog 380Mb over voor de rest van de apparaten die je aan die USBpoort wil hangen (hoewel dit dan wel theoretische snelheden zijn).

• Er1Ck
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-05-2021
Aha. Nouja dan laat ik het lekker hangen. Ik moet dan alsnog mijn PS2 Keyboard, voeding, usb en vga kabel aansluiten. Die twee extra usb poorten kan ik voor die 100 euro dan wel met de hand doen. Of gewoon een usb hub voor 10 € kopen.

thnx Terw_Dan