Virtual PC: PC extreem traag.

Pagina: 1
Acties:

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03:44

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Ik ben sinds een tijdje bezig met Virtual PC (2004 SP1, onder XP). Dat draait op zich prima.

Maar nu heb ik pas een extra virtual machine toegevoegd, en daar is iets met mis gegaan.
Sindsdien wordt de hele PC extreem traag als ik Virtual PC opstart. Zelfs met alle oude settings terug gezet. Ook de-installeren en opnieuw installeren van Virtual-PC helpt niet meer.

Ik ben bang dat er ergens in de registry dingen fout staan en dat ik het alleen kan fixen door heel XP opnieuw te installeren. En daar heb ik niet echt veel zin in. Weet iemand een andere oplossing?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wat wordt er precies traag? Hoog CPU gebruik, hoog geheugengebruik, iets anders? Ratelt de HDD? (Bijv. door een heel erg gefragmenteerd image?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
worst case: je upgrade naar VirtualServer 2005 r2. dit is de grote broer van VPC2004 en is ook gratis.

enig nadeel is dat deze geen geluid ondersteund.

A wise man's life is based around fuck you

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Ik heb het opgelost. De virtuele machine die ik gebruikte (gewoon MS-Dos) had ik aangemaakt op een andere PC. Dat werkt blijkbaar niet... Ik heb nu gewoon op deze pc een nieuwe virtual machine aangemaakt en dat werkt wel goed.

Raarrrr...... :?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Als een hoop van jullie wat berichten missen, dan moet je klagen bij Parse dat het nog steeds stuk is even kijken in je topichistory. De laatste berichten namelijk afgesplitst naar een nieuw topic: [Virtual PC] DOS herkent partitie niet? :)

donnervogel: zou je in het vervolg zelf een nieuw topic willen openen ipv een ander bestaand topic te kapen? Dat maakt het namelijk een heel stuk duidelijker. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door pasta op 22-08-2006 12:27 ]

Signature

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
pasta schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:26:
[mbr]Als een hoop van jullie wat berichten missen, dan moet je klagen bij Parse dat het nog steeds stuk is even kijken in je topichistory. De laatste berichten namelijk afgesplitst naar een nieuw topic: [Virtual PC] DOS herkent partitie niet? :)[/]

donnervogel: zou je in het vervolg zelf een nieuw topic willen openen ipv een ander bestaand topic te kapen? Dat maakt het namelijk een heel stuk duidelijker. ;)
Bedankt PASTA voor het verplaatsen van het topic. Ik wist niet zo snel waar ik het moest onderbrengen. Sorry :(

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Het is lang goed gegaan, maar nu is het toch weer mis. En het gaat vanaf nu elke keer mis. Ook als ik Virtual PC helemaal verwijder en her-installeer en alle VM's opnieuw aanmaak.

Wat ik opgemerkt heb is dat wanneer ik VP heb opgestart ik in ProcessExplorer zie dat de "Interrupts" zo'n 45% van de processortijd opslokken. en dat blijft ook als ik VP weer stop. Blijkbaar gaat er iets mis met interrupt-handlers.

Ik gebruik in VP de seriele poort COM1. Maar dat is nou ook juist de enige reden om VP te gebruiken.
Pagina: 1