Dr. Strangelove schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 09:17:
Dit is echt HEEL ERG zonde van je geld, en het is ook nog oneerlijk van de winkel
Ik begrijp je reactie ook niet heel erg; je vraagt of het een goed idee is om hiervoor te betalen, je krijgt 25 reacties die roepen 'niet doen' en vervolgens roep je doodleuk 'mja ik ga toch maar betalen'.
Nou, eigenlijk was mijn vraag wat het verschil was. Uit alle antwoorden concludeer ik dat iedereen het zelf doet. Daarmee was het voor mij niet duidelijk of er nog verschil zit tussen zelf doen, of laten doen. Die 50 euro boeit me niet, het ging me er puur om of het wat toevoegt. O.a. Afterlife vond van wel, dus heb ik het maar laten doen. Ik negeer jullie niet hoor
Enfin, ik ben vanmiddag langs gegaan, om 12:30 in de winkel betaald, om 13:00 stond van de man van SoundGallery voor mijn deur, met de sub en zijn meetapparatuur. Dat zag er erg koel uit, allemaal rode knipperende lampjes enzo
Na een half uur rommelen en rotzooien stond alles goed. De hifi-pipo was tevreden, de lampjes die hij wilde zien knipperen knipperden

Het was trouwens een proces wat ik in mijn eentje nooit goed had gekregen. Zowel in mijn receiver als op de sub zijn zo'n beetje alle instellingen over de kop gegaan. Ik had in mijn onkunde mijn receiver volledig verkeerd afgesteld. Na een leuk gesprek over merken, WHAT Hifi en wat goede adviezen voor een nieuwe receiver ging de uiterst vriendelijke meneer weer terug naar zijn winkel, en gooide ik de HEAT dvd erin om 1 bepaalde scene te bekijken, jeweettoch.
Al met al vond ik het meer dan waard. SoundGallery was incl afregel kosten nog steeds 50 euro goedkoper dan andere hifi zaken hier in Groningen. Ik weet waar ik mijn nieuwe receiver (DENON) ga halen.
[edit] de sub is trouwens aangesloten op het subwoofer kanaal van mijn receiver, en dus niet bij-aangesloten bij de front speakers. Mijn receiver (sony STR-DB830) pakt automatisch het subwoofer kanaal erbij als de bron geen LFE signaal heeft. Bij stereo muziek bromt mijn Quake dus al mee. Dat hele gedonder met die frequenties was wat lastig. Mijn receiver heeft daar geen instelling voor, dus dat was even wat testwerk. De hifi pipo schatte nadien in dat de reciever <80Hz doorgeeft over het subkanaal.
[edit2] Bedankt voor de tips en adviezen trouwens. Tot nu toe erg tevreden met mijn donderdoosje
[
Voor 14% gewijzigd door
zneek op 19-08-2006 19:55
]