Ik heb een vreemd probleem: er komt een storend - schurend - geluid (soort gekraak als een oude LP) uit mijn speakers/headset. Het is net of er een microfoon in mijn kast zit, want je hoort de hdd en CPU werken door mijn speakers. Ook hoor je de muis bewegen.
Dit gebeurde er vlak voor:
- mijn fan control (Aerocool) deed het niet en daar ging ik mee terug nd pc zaak
- in de zaak heeft die man (nadat hij 20 min. lang geprobeerd heeft eea in te stellen) uiteindelijk de fancontrol (met mijn hulp) verwijderd,
- hierbij moest de CPU er af (een ander figuur van een andere zaak was zo 'slim' om de sensor tussen de koeler en de CPU te plaatsen!)
- hij zat wel een beetje te hannesen met de CPU en koeling, maar alles lukte uiteindelijk, poppetje gezien en de kast ging weer dicht, maar dan zonder fan conrol natuurlijk (ik krijg een nieuwe)
- thuis alles weer aangesloten en toen kwam ineens het geluidsprobleem!
Aanvullende info:
- 'BIOSspeakertje' doet het goed en daar komt geen storend geluid uit.
- Drivers opnieuw geïnstalleerd.
- microfoon softwarematig uitgezet
- MoBo is een MSI 6728 ATX
- dit is overigens mijn 2e MoBo (twee maanden geleden vervangen)
- een 'niet onboard' geluidskaart (PCI dus) werd niet door pc herkend..
- Als W XP (dat verder goed werkt) opstart hoor je even een plof door de speakers.
Dit gebeurde er vlak voor:
- mijn fan control (Aerocool) deed het niet en daar ging ik mee terug nd pc zaak
- in de zaak heeft die man (nadat hij 20 min. lang geprobeerd heeft eea in te stellen) uiteindelijk de fancontrol (met mijn hulp) verwijderd,
- hierbij moest de CPU er af (een ander figuur van een andere zaak was zo 'slim' om de sensor tussen de koeler en de CPU te plaatsen!)
- hij zat wel een beetje te hannesen met de CPU en koeling, maar alles lukte uiteindelijk, poppetje gezien en de kast ging weer dicht, maar dan zonder fan conrol natuurlijk (ik krijg een nieuwe)
- thuis alles weer aangesloten en toen kwam ineens het geluidsprobleem!
Aanvullende info:
- 'BIOSspeakertje' doet het goed en daar komt geen storend geluid uit.
- Drivers opnieuw geïnstalleerd.
- microfoon softwarematig uitgezet
- MoBo is een MSI 6728 ATX
- dit is overigens mijn 2e MoBo (twee maanden geleden vervangen)
- een 'niet onboard' geluidskaart (PCI dus) werd niet door pc herkend..
- Als W XP (dat verder goed werkt) opstart hoor je even een plof door de speakers.