[C#, ASP.NET] error voor als database geen records vind

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• illstid
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-01-2024
Hoi,
wat jij moet doen, is debuggen. DAt is iets wat je als programmeur zelf moet kunnen. Je IDE biedt je daar ook een aantal faciliteiten voor (breakpoints, watches, ... ).
Heb ik gedaan, doe ik altijd.
Ga bv eens na dmv debugging wat de waarde is van 'intCustomerSearch'. Ik zie nl. nergens deze variable opgevuld worden (bhalve bij initialisatie dan)
Dat is dus eigenlijk ook mijn vraag. Bij debug is de standaard waarde altijd nul daarom heb ik de code geplaatst of iemand dan weet hoe ik dit beter kan declareren
Het is iig niet de bedoeling om hier de hele lap code te posten, en dan te verwachten dat iemand anders het voor jou gaat uitspitten.
Maak ook gebruik van code-tags als je hier code wilt posten
Sorry dat ik de code tags vergeten ben die zag ik niet zo snel staan. Daarnaast ik heb de code alleen geplaatst voor de duidelijkheid, niet van hier code zoek het maar uit.

Je reactie was goed, maar direct het topic opslot gooien vind ik echt wel overdreven.

Dus bij deze opnieuw mijn probleem, zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij met mijn probleem te helpen. Ik heb een zoek functie gemaakt en ik heb een error functie gebouwd om een error te geven als de database geen records kan vinden. Het probleem is dat de waarde van mijn functie standaard op 0 is dus ten allen tijden de error geeft.

Bij deze wat minder code en wat specifieker.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
private int intCustomerSearch ; 

protected void Page_Load(object sender, EventArgs e) 
    { 

} 

protected void btnSearch_Click(object sender, EventArgs e) 
    { 

if (intCustomerSearch == 0) 
        { 
            lblError.Visible = true; 
            CleanGUI(); 

}

Als iemand mij hiermee kan helpen dan graag. En hoe ik deze functie beter kan maken.

Bedankt

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 20:35
Als je niet eens bent met een slotje, mail dan gewoon ff, ipv een nieuw topic te openen.
Zoals ik al zeg: als je intCustomerSearch nergens een waarde geeft, tja, dan zal het altijd -1 zijn natuurlijk. En dat had je -als je daadwerkelijk had gedebugged- ook wel zelf kunnen opmerken.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.