Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
Hoe weet je dat het aan je hub ligt? Ligt het echt niet aan de instelligen (probeer eens een crosscable tussen 2 pc's)?
volgens mij gaat het bij bijna iedereen perfect en bij niet omdat ik mijn kabeltjes zelf inelkaar knutsel en deze ook nog eens +30m.
Ik kan begrijpen dat er geen problemen hebt als je een hub met 3 fabriekskabeltjes van 5m hebt!
Mijn instellingen zijn perfect! Ik heb gewoon TCP/IP overal! 192.168.100.1..2..3 adressen
255.255.255.0 subnetmask
kan weinig verkeerd mee gaan!
Ik kan begrijpen dat er geen problemen hebt als je een hub met 3 fabriekskabeltjes van 5m hebt!
Mijn instellingen zijn perfect! Ik heb gewoon TCP/IP overal! 192.168.100.1..2..3 adressen
255.255.255.0 subnetmask
kan weinig verkeerd mee gaan!
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
Verwijderd
ik heb een sitecom hubje die draait perfect en was niet duur dus check even of die cabeltjes van je wel goed werken en je instellingen. heb je een server toevalig
Eehh.. ik heb een netwerkje gemaakt van 3 goedkope el-cheapo hubjes (80,- stuk ofzo) en zelfgemaakte kabels van 2-30 meter met verschillende netwerkkaartjes (realtek, 3com, vaag pcmcia ding) en dat werkt best wel goed.. heb je geen instellingen (half-duplex, full-duplex, etc) verkeerd staan?Op zondag 28 januari 2001 23:42 schreef borgdavile het volgende:
volgens mij gaat het bij bijna iedereen perfect en bij niet omdat ik mijn kabeltjes zelf inelkaar knutsel en deze ook nog eens +30m.
test het even met een cross-link, en als dat wel goed gaat, ga dan terug naar de winkel (garantie) of koop een nieuwe (ander merk)
of idd een switch, altijd leuk
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Verwijderd
Je kunt je kabeltjes ook testen...met een tester:o, en ik heb zelf ook geknutselde kabeltjes van 30 meter liggen en dat gaat prima. In principe maakt dat 30+ ook niet heel veel uit, utp is tot 100 meter praktisch storingvrij.
Stayfan: hij heeft waarschijnlijk niet voor niks een goedkope hub, en een switch is wel ff een stukje duurder dan een gewone hub. Bovendien is dit voor een thuisnetwerkje vrij overbodig, tenzij je constant vet veel zooi met veel compu's tegelijk aan het versturen en ontvangen bent....
Stayfan: hij heeft waarschijnlijk niet voor niks een goedkope hub, en een switch is wel ff een stukje duurder dan een gewone hub. Bovendien is dit voor een thuisnetwerkje vrij overbodig, tenzij je constant vet veel zooi met veel compu's tegelijk aan het versturen en ontvangen bent....
Pagina: 1