Ik heb een script wat je in staat stelt producten te kiezen uit bepaalde catagorien.
Op basis van het aantal dagen dat je iets wilt huren wordt je korting bepaalt.
Sommige producten bieden korting tot 60 dagen andere slechts tot 30 dagen.
De producten worden gepost en de array gebruik ik voor de query naar het product en zijn korting. Nu kan het voorkomen dat er producten in zitten die tot 30 dagen korting bieden en andere tot 60 dagen.
Als dit zo is dan wil ik geen offerte maken maar een melding tonen.
Hoe kan ik tijdens het uitvoeren van een query een variabele zetten (of stoppen met de query) en zo doende een melding tonen..
Als ik een variabele zet bv $stop = true, dan gaat de query natuurlijk door of kan ik binnen de query ook nog een if statement plaatsen? Zoiets als:
Hoop dat het duidelijk is.
Op basis van het aantal dagen dat je iets wilt huren wordt je korting bepaalt.
Sommige producten bieden korting tot 60 dagen andere slechts tot 30 dagen.
De producten worden gepost en de array gebruik ik voor de query naar het product en zijn korting. Nu kan het voorkomen dat er producten in zitten die tot 30 dagen korting bieden en andere tot 60 dagen.
Als dit zo is dan wil ik geen offerte maken maar een melding tonen.
Hoe kan ik tijdens het uitvoeren van een query een variabele zetten (of stoppen met de query) en zo doende een melding tonen..
Als ik een variabele zet bv $stop = true, dan gaat de query natuurlijk door of kan ik binnen de query ook nog een if statement plaatsen? Zoiets als:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| while($row = mysql_fetch_array( $result )) { $korting = $row[$cat]; //$cat komt uit de array en is het catagorie nummer (voor cat 1000 staat 60 dagen, voor cat 2000 30 dagen if ($korting < 1) // korting staat in dit formaat: 0.00 { $stop = true; } } |
Hoop dat het duidelijk is.