De x264 codec wordt steeds populairder en deze work vaak gebruikt met de container MP4 (neemt minder ruimte in dan AVI). Hierbij wordt vaak de ondertiteling "ingebouwd" in het MP4-bestand. Je hebt dus 1 MP4-bestand, dat de video (x264), audio (meestal AAC) én ondertiteling bevat.
Nu kan ik deze afspelen met bijv. VLC Media Player, maar met mijn favoriete speler Media Player Classic lukt het maar niet om de ondertiteling af te spelen. MPC biedt veel meer navigatiemogelijkheden dan VLC, en VLC wil ik echt niet gebruiken.
Ik heb al op google gezocht naar oplossing voor dit probleem, maar niks kunnen vinden.
Dus ik vroeg me of iemand hier een oplossing voor heeft, misschien met een stukje software?
Als ik naar properties ga in MPC, dan zie ik deze gegevens voor het bestand:
Nu kan ik deze afspelen met bijv. VLC Media Player, maar met mijn favoriete speler Media Player Classic lukt het maar niet om de ondertiteling af te spelen. MPC biedt veel meer navigatiemogelijkheden dan VLC, en VLC wil ik echt niet gebruiken.
Ik heb al op google gezocht naar oplossing voor dit probleem, maar niks kunnen vinden.
Dus ik vroeg me of iemand hier een oplossing voor heeft, misschien met een stukje software?
Als ik naar properties ga in MPC, dan zie ik deze gegevens voor het bestand:
code:
1
2
3
4
| Video: MPEG4 Video (H264) 720x304 [x264 Encoded] Audio: AAC 24000Hz 6ch 159Kbps [5.1 Ch AAC @ 160 kbps (hin)] Subtitle [GPAC Streaming Text Handler (hin)] Subtitle: UTF-8 [GPAC Streaming Text Handler (hin) (plain text)] |