[SBS2003] 180-trial naar 2003 R2 Retail

Pagina: 1
Acties:

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor een bedrijf heb ik (tegen advies van microsoft in) een server opgezet en daarop een trial van SBS2003 Standard op geinstalleerd. Deze trial loopt 180 dagen en verloopt over zo'n 10 dagen. Ik heb wat rondgekeken bij de shops en moet het bedrijf nu dus een retail versie van SBS2003 Standaard laten aanschaffen.

Voorgaande is het probleem echter niet, waar ik me bezorgd over maak is de de uit te voeren upgrade. SBS2003 R2 is nu uit, dus er moet een upgrade van R1 (trial) naar R2 worden uitgevoerd, kan dit zonder problemen (i.e. zonder dataverlies)?

In een gevonden KB artikel wordt niet ingegaan op het upgrade-proces, maar wordt je daarvoor doorverwezen naar de algemene SBS site kb artikel 818025.

Hopelijk kunnen jullie me wat kennis overdragen! :)

[ Voor 1% gewijzigd door b19a op 18-08-2006 11:10 . Reden: Opmaak++; ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Getting Started: Windows Small Business Server 2003 R2
Follow these step-by-step instructions to complete a new installation of Windows SBS 2003 R2 on a computer, or upgrade a computer that is running a previous version of Windows SBS or Windows Server to Windows SBS 2003 R2.
Neem eerste deze guide eens door... Mocht je dan nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Maar, ik vermoet dat alles wel in deze guide te vinden is. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Okey bedankt voor de informatie! Komt erop neer dat je 3 dubbele backups moet maken en je vingers gekruist moet houden voor een paar uurtjes...

Damn ik mijn kinderen later vertellen over de dag dat ik een trial-versie probeerde te upgraden naar een retail-versie!

Verwijderd

Belangrijkste is dat je er voor zorgt dat de versie NIET expired, want dan heb je grote problemen:
Important You can log on to the computer in safe mode only if you log on to the computer by using the local administrator account. You can upgrade to the retail, released version of Windows Server 2003 while you are in safe mode. The option to upgrade in safe mode may not be available if your computer is running as a domain controller.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BoukeHaarsma schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:38:
Damn ik mijn kinderen later vertellen over de dag dat ik een trial-versie probeerde te upgraden naar een retail-versie!
Nou, ik ken spannender verhalen hoor (mocht ik ooit nog kinderen krijgen :P )...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1