Ik ben een beetje aan het spelen met HTML en CSS. Ik heb iets in elkaar gedraaid maar krijg niet het verwachte resultaat in IE. In firefox werkt het gelijk ik wil dat het werkt.
hier de site:
http://www.politie-maasland.be/test
Ik heb onder mijn topmenu-bar een dun blauw lijntje staan van een paar pixels groot. Nu wil IE zich blijkbaar niet houden aan de height die ik meegeef en daardoor geeft hij onder dat lijntje een grijs balkje (van de background van de body).
Ik heb al wat zitten spelen met de height van mijn container-line, maar krijg dus met geen mogelijkheid dat grijze balkje weg..
Iemand enig idee?
Voor de volledigheid hier even de relevante stukken html en css:
CSS:
EDIT: iemand enig idee hoe ik de opmaak van mijn post aanpas zodat de stukken code duidelijker zijn? Ik weet dat het mogelijk is in GOT maar weet niet welke tags dat ik daarvoor moet gebruiken...
EDIT2: zo, code tags toegevoegd..
hmm lijkt niet te werken, wat doe ik verkeerd? Werkt dus wel nu!!
hier de site:
http://www.politie-maasland.be/test
Ik heb onder mijn topmenu-bar een dun blauw lijntje staan van een paar pixels groot. Nu wil IE zich blijkbaar niet houden aan de height die ik meegeef en daardoor geeft hij onder dat lijntje een grijs balkje (van de background van de body).
Ik heb al wat zitten spelen met de height van mijn container-line, maar krijg dus met geen mogelijkheid dat grijze balkje weg..
Iemand enig idee?
Voor de volledigheid hier even de relevante stukken html en css:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <div class="container"> <div class="container-top"> <ul id="topnav"> <li id="topnav1"><a href="index.html">HOME</a></li> <li id="topnav2"><a href="voorwoord.html">VOORWOORD</a></li> <li id="topnav3"><a href="burelen.html">BURELEN</a></li> <li id="topnav4"><a href="diensten.html">DIENSTEN</a></li> <li id="topnav5"><a href="wijkwerking.html">WIJKWERKING</a></li> <li id="topnav6"><a href="bestuur.html">BESTUUR</a></li> <li id="topnav7"><a href="diversen.html">DIVERSEN</a></li> <li id="topnav8"><a href="links.html">LINKS</a></li> </ul> </div> <div class="container-line"></div> <div class="container-midden"> <div class="container-midden-tekst"> <h3>Beste bezoeker,</h3> <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit....... </div> </div> <div class="container-line"></div> </div> |
CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
| .container-line { background: url(images/line.jpg) no-repeat; height: 4px; } |
EDIT: iemand enig idee hoe ik de opmaak van mijn post aanpas zodat de stukken code duidelijker zijn? Ik weet dat het mogelijk is in GOT maar weet niet welke tags dat ik daarvoor moet gebruiken...
EDIT2: zo, code tags toegevoegd..
[ Voor 7% gewijzigd door cman op 18-08-2006 11:31 ]
BOE