Object Desktop 2007 - hoe is het nu?

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Een lange tijd terug heb ik eens het totaal pakketje gekocht van stardock (met kerst leuke kerst skin, zomer skin etcetc..afijn, voor de gein), waar dus een aantal leuke windows skin-programma's in zitten. Zojuist kreeg ik een (advertentie)email, waarin dus 2007 versie wordt aangekondigd:
* WindowBlinds 5
* DesktopX 3.2
* WindowFX 3
* RightClick 1.2
* Keyboard LaunchPad 1.5

plaatje:
http://www.stardock.com/products/odnt/odnt-2007.png
Filmpje: http://youtube.com/watch?v=Yv1OvT1R-Zk
(hier zie je dus echt mooie effecten in actie).

Natuurlijk erg gelikt, maar het gene wat mij bij staat van met name windowblinds, dat het toch nog behoorlijk CPU/geheugen intensief was. Natuurlijk jaren verder en reeds dual-core draaiend en een bak geheugen, maar elke %-CPU usage is er nog steeds eentje teveel :)

Maargoed, het is 'maar' 35 dollar(renew principe) voor het pakketje, maar is het het nog wel eigelijk waard? Vista staat klaar in de startblokken en al veel freeware programma's kunnen ook al van zulke fx-effects creeren, mischien tegen zelfs lagere cpu-usage. Is er iemand die toevallig deze set al draait of onderdelen ervan?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

nou niet voor het een of ander, maar ik ken geen enkel freeware pakket dat zulke effecten kan toevoegen aan windows hoor..

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-07 20:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik heb zelf Object Desktop al vanaf het begin af aan draaien (vanuit de OS/2 tijd) en het is in de loop der jaren een prima suite geworden. Windows blinds is gewoon uiterst stabiel en performance problemen zal je niet tegenkomen. Ze claimen dat WindowsBlinds beter performed dan de standaard XP theming, en ik ga dat niet tegen spreken.
DesktopX met alle widgets/plugins is ook een fijn programma en je hebt een ruime keuze.
Nou hangt het hier een beetje af hoe de plugin is gemaakt, maar over het algemeen gaat het erg goed.
De DesktopX plugins staan erom bekend in vergelijking met andere produckten zeer weinig geheugen te gebruiken. Windows FX haalt alles wat betreft effecten uit de kast, en zal dus wat meer vragen.
Gewoon proberen, zal denk ik wel per pc verschillen.
Rightclick is zeer handig en vraagt niks van je pc.
eh natuurlijk elk programma dat je extra laad vraagt meer geheugen. ;)
Ach en voor de rest zit er nog veel meer software bij. Object Bar, Iconpackager.

Prima software en uitgebreid. Blijft altijd leuk om de Desktop weer eens om te gooien en de widgets zijn altijd handig.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik heb de set toch maar gekocht. Eerst werkte het niet echt helemaal, bleek na een reboot alles perfect te gaan.

Windows FX is inderdaad echt een schitterend programma, niet alleen die effecten van draggen en min/restore, maar die quick-task-swapper is gewoonweg ideaal (screenshot op verzoek). Wel lijken nu mijn maximize animaties weg te zijn, maar vind ik niet zo erg.

Ik had nog een abbo op wincostumize, kon meteen wat extra themes voor DesktopX en WB downloaden. De samenhang van alle programma's werkt nu erg goed met elkaar, binnen 1 venster je downloads onderhouden, sorteren, instellen of aanpassen. De themeselect is zelfs nu volledig ingebouwd in de "eigenschappen van bureaublad" venster, heerlijk.

Het lijkt inderdaad dat WindowsBlind beter werkt dan de standaard windows instellingen, lijkt dat de skin al wordt ingeladen bij je login scherm.

Ik ben overtuigt, Starstock heeft echt niet still gezeten en het hele pakket zeker beter gemaakt. De licentie geld een jaar, dus krijg je gratis alle updates, inclusief de komende Vista versies (begreep dat ze daar al flink mee bezig waren).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• xzenor

xzenor

Hoe kan het beter draaien dan de xp standaard settings?
Het lijkt mij toch dat ze een theme over de windows instellingen heen draaien en dit moet gewoon extra cpu-power en geheugen kosten bovenop wat windows zelf ook al gebruikt.
Althans zo zie ik het......
Hoe kan het dan beter draaien?

Ik draai overigens xp nog gewoon in de classic theme. Geen idee of dat scheelt.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Dat dacht ik dus eerst ook (vroeger kon je dat goed zien als je HD overuren aan het draaien was en je opende een IE venster). Maar nu lijkt het toch dat ze WB volledig te hebben ingebouwd in windows, je ziet ook dat 'even wachten' scherm als je wisselt van themes, wat je normaal ook krijgt als je tussen Classic en XP-theme wisselt in WinXp zelf.
hier staan alle features van WB onder elkaar, waar ook wordt aangegeven:
Native. WindowBlinds DOES NOT "skin over" the existing user interface. It works by extending the existing painting calls with newer, faster, more feature rich ones.
en dan versus de normale Windows XP theming:
Benefits of WindowBlinds vs The XP visual style engine:
Zero-Footprint Mode
True Alpha-Blending support
Outstanding Application Compatibility
Integrated into .Suite files
Hardware acceleration
Multiple Font Sizes, Colorizing, and more.
Can add additional visual styles without altering system DLLs.
Qua CPU verbruik zie ik hem amper 1% gebruiken - vaker 0%, alleen als je WB interface opent of een skin wisselt. Het zijn puur bij de skins waar animaties inzitten (sneeuw bij een x-mas theme oid) dat je bij wat langzamere computers wat meer cpu-power nodig hebt.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-07 20:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

possamai schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:18:
Hoe kan het beter draaien dan de xp standaard settings?
Het lijkt mij toch dat ze een theme over de windows instellingen heen draaien en dit moet gewoon extra cpu-power en geheugen kosten bovenop wat windows zelf ook al gebruikt.
Althans zo zie ik het......
Hoe kan het dan beter draaien?
Simpel, MS past zelf ook gewoon skinning toe. Ligt er dus helemaal aan hoe het gemaakt is.
Windowsblinds zou beter geoptimaliseert zijn dan de standaard theming van XP.
Stardock heeft hier natuurlijk veel ervaring mee.
Overigens draait het niet er overheen, maar integreert het zich volledig in het OS en vervangt de Windows standaard Theming.
Anders dan StyleXP is Windowsblinds geen hack.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• xzenor

xzenor

maar scheelt het ook als je de windows classic theme gebruikt?
Want ik denk dat die skinloos is.... OF zou dat zo stiekum ook gewoon een skin zijn?
Als je windows instelt op beste performance dan wordt in iedergeval ook de theme uit gezet en krijg je windows classic

[ Voor 45% gewijzigd door xzenor op 23-08-2006 09:48 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:17
Windows Classic is gewoon themeloos, dus geen skin.
Daardoor zal die ook een stuk sneller zijn.
Pagina: 1