Toon posts:

zal deze Duron config werken??

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga mijn pc zelf in elkaar steken. Ik weet er nog niet veel van, dus even dit: gaan deze apparaten niet conflicteren ofzo??

MSI K7T Pro 2A moederbord, ATA100, met sound: 5820 fr / fl 291
Duron 800Mhz Socket A: 5680 fr / fl 284
Thermaltake Chrome Orb koeler (aanrader AMD zegt de winkel): 900 fr / fl 45
128 MB SDRAM 133Mhz (dagprijs): 2220 fr / fl 111
Maxtor DiamondMax 30GB Ultra ATA100 5400 rpm harddisk: 5890 fr / fl 294,5
Floppydrive 1,44 MB : 540 fr / fl 27
Midi Tower ATX 300W: 2080 fr / fl 104
PowerColor TNT2 Vanta 16 MB AGP videokaart: 2480 fr / fl 124
52x CD-ROM LG/Creative
Multimedia toetsenbord: 610 fr / fl 30,5
Logitech Wheelmouse: 600 fr / fl 30
Monitor 15" TVM: 6900 fr / fl 345

Totaal 34160 fr / fl 1708

--------

Is 300W eigenlijk goed? Ik weet niks van voltages en spannigen! ;?

En hebben jullie een paar tips of links waar ik kan leren hoe je een pc ineensteekt??

Thanks a lot!
Thomas

Verwijderd

Maxtor DiamondMax 30GB Ultra ATA100 5400 rpm harddisk: 5890 fr / fl 294

Neem een 7200 rpm !!

Confilcten zal je niet hebben ..

en chrome orb? sja .. neem liever een Super Orb of een (( Alpha maar das teveel van goeie ))

Verwijderd

Ik zou i.p.v. van die maxtor schijf toch een IBM 7200 rpm schijf nemen... Scheelt maar 1500 fr (ongeveer) en geeft toch wel een snelheidsverschil...

edit: te laat ;(

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
en neem een 17 inch monitor. 15 is echt te klein.

300W is trouwens goed. de meeste computers worden met 230W verkocht, maar omdat een AMD niet echt zuining is (om het ff zachtjes uit te drukken :) ) wordt een 300W aangeraden.

Ook een andere videokaart nemen, want deze is zonde. Neem op z'n minst een GeForceMX liever een GeForce GT of een ATI Radeon

Verwijderd

kooop een andere videokaart............die je nu wilt halen is 10x nix.......koop een g-force mx........is veel betur.......heb je waarde voor je geld.
De rest is ok

en 300 watt is echt wel genoeg!

Ray

p.s heb zelf ook 300 watt

Verwijderd

300 watt is voldoende, kweet niet wat je ermee gaat doen maar die videokaart is natuurlijk zwaar verouderd (wel errug goedkoop;)) en met die koeler istie zo te overklokken wel effen potloden...

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:04
Het geheugen is riskant. Goedkoop geheugen werkt vaak goed, maar vaak is het ook zodanig brak dat het de bron van problemen is.
Ik zou een paar franken meer uitgeven en Dane elec nemen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:04
Vid kaart is relatief ERG traag. Wil je er op gamen denk dan na over een snellere.
(normaal: GF2 mx 32mb
(snel: gf2 gts
(net zo snel en veel scherper 2d beeld: Ati Radeon 32mb)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:50

scorpionv

This space for rent

Geluidskaart vergeten? En neem idd een fatsoenlijke videokaart, dat is het enige wat ik triest vind aan dat systeem.

Succes :)

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Zo te zien een low budget systeem. Hier is op zich helemaal niks mis mee, maar m.i. zijn er twee onderdelen waar je al snel spijt van krijg.

Ten eerste de monitor, wat je ook wilt gaan doen met je PC, 15" is echt te klein. En ook de grafische kant is echt aan de magere kant, probeer hier een wat moderner exemplaar voor te krijgen.

Desnoods nog maar even doorsparen want om nou iets te kopen waar je al binnen een aantal weken enorm spijt van krijg, daar wordt alleen je winkelier maar vrolijk van :7

Verwijderd

Wat wil je met je nieuwe PC gaan doen!!!!

als je veel gaat GAMEN neem dan in iedergeval een betere videokaart
Geforce2 MX heeft de beste prijs/kwaliteitsverhouding.. AANRADER

ik zou in iedergeval MERKgeheugen kopen.
Goed geheugen is namelijk heel BELANGRIJK
Infineon, Corsair of Dane-elec is allemaal goed

en neem een 7200 rpm harde schijf
is niet veel duurder maar maakt je harde schijf een stuk sneller
ABSOLUUT DE MOEITE WAARD

verder ga je niet overclocken dan is die
chrome orb koeler meer dan goed genoeg
ikzelf heb deze koeler ook en mijn standaard
600mhz duron draait ermee op 945mhz
Superorb is niet de moeite waard(veel lawaai) en een alpha is veel duurder

en 300 watt is meer dan genoeg, ik heb zelf
250 watt met zwaardere specificaties en heb nooit problemen

En de monitor je moet goed onthouden dat hier de hele tijd naam moet kijken!!!!!!
neem in iedergeval 17inch

Verwijderd

Perfecte analyse!

Verwijderd

Mee eens, maar wat betreft die monitor. Een 15" monitor die 1024-768@75hz draait is op zich prima. De resolutie en refreshrates zijn belangrijker dan de grootte..

Verwijderd

die cdrom heb ik ook..... is net een stofzuiger :( :(

zal het je afraden, koop gewoon een a-open ofzo

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Heb een Aopen 48x en ook hierop is de term "stofzuiger" van toepassing.

Verwijderd

indien je van plan bent te gaan oc'en, dan kan je beter een 133 mhz mobo nemen.. Zoals de abit kt7a of de av133 asus.

En als je wilt gaan gamen gooi dan idd die vid kaart weg voor een mx.

Verwijderd

Het zal wel werken maar persoonlijk zou ik een paar kleine aanpassingen aanbrengen.

* een AOpen 52x CDROM speler
* een GeForce2 MX(in ieder geval geen Vantakaart)
* een 7200 toeren schijf, dat verschil merk je...

Verwijderd

THX Evolution

Verwijderd

Ik zou iets duurder geheugen kopen, heb je vaak iets meer kwaliteit, iets wat tot uiting zal komen in de prestaties van je systeem!

Verwijderd

Topicstarter
Eerst en vooral hartelijk dank voor alle reacties.

Nu:
1. Ik plan totaal niet te gaan gamen, dus een zware 3D kaart hoef ik volgens mij niet. De pc wordt vooral gebruikt voor het ontwikkelen van websites met de Macromedia tools.

2. Ik plan ook niet direct te overclocken, ik heb er geen ervaring mee (ik zal al blij zijn als ik de pc in elkaar krijg en werkende). Ook ben ik een beetje bang van dat overclocken (jullie mogen me altijd overhalen :) )

3. Tot nu toe had ik een 14" monitor. idd veeeeeeel te klein. Voor een 17" heb ik eigenlijk geen geld. Wat Raplicao zegt, een 15" draaien op 1024x768, is dat ook niet goed?

4. Ik zal eens vragen wat voor geheugen het is. Op hoeveel Mhz draait dat moederbord? Is dat geen 133 ? Dat moet toch overeen komen met de RAM snelheid he?

5. scorpionv, sound is onboard.

6. Evolution, ik heb idd een beperkt budget.

7. Hoe zit dat nu met die CD-ROM?? stofzuiger of niet?

8. de prijs van de Chrome Orb en de Golden Orb cooling is dezelfde, nl. 900 fr / fl 45.
Wat neem ik best, en past dat ZEKER op die Duron 800?

9. IBM Deskstar 75GXP, 30 Gb Ultra ATA/100 7430 fr / fl 371,5

Dat is de goedkoopste 7200 rpm drive dat de winkel aanbiedt. Goed of niet? Het is wel een prijsverschil he?? Heb ik dat wel nodig?

10. 17 inch TVM (12119) 0.27 (3j. aan huis gar.) 8880 fr / fl 444
Heb ik dit echt wel nodig? Kan ik het ev. elders goedkoper vinden? Of is dit al goedkoop?

---

Voila, dat waren mijn replies. Nog suggesties, aanpassingen? Diegenen die alle opties willen bekijken:

http://www.pcdirect.be
en dan naar Online shop -> Onderdelen.

Bedankt
Thomas

• Xtuv
  • Laatst online: 21:44
Koop een echte monitor!! ga niet zo'n raar merk zitten kopen, uiteindelijk is de monitor zo ongeveer het belangrijkste daar kijk je de hele tijd naar. Een goed merk kost je wel wat meer maar een 17" raad ik je ook wel aan. (ja heb je nodig). Reken daar zo'n fl 600 gulden voor...

Verwijderd

Ik zou zelf voor de IBM gaan , heb een maxtor 30 gb gehad en was er niet kapot ,
ben hem om wezen ruilen voor een ibm 30 gb ,
en daar ben ik uitermate tevreden mee .

Of je het nodig heb is je eigen keus , maar als je die webpagina`s regelmatig op slaat
en weer opstart zou ik zeggen ja .

Btw . zijn wel behoorlijk scherpe prijzen als ik het zo eens vergelijk met pricewatch .

• Xtuv
  • Laatst online: 21:44
Nog even wat antwoorden op je vragen:
8. de prijs van de Chrome Orb en de Golden Orb cooling is dezelfde, nl. 900 fr / fl 45.
Wat neem ik best, en past dat ZEKER op die Duron 800?

9. IBM Deskstar 75GXP, 30 Gb Ultra ATA/100 7430 fr / fl 371,5

Dat is de goedkoopste 7200 rpm drive dat de winkel aanbiedt. Goed of niet? Het is wel een prijsverschil he?? Heb ik dat wel nodig?
8. Neem de Chrome Orb, deze is speciaal voor de Socket A de Golden orb is moeilijker te instaleren en je hebt meer kans dat je core afbreekt...

9. Dat is een hele goede schijf (nog stil ook) ik denk dat je echt wel van dit soort kwaliteits spul nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Chrome Orb.
Dus het systeem is volledig goed, behalve de HD en de monitor.

Voor de HD raden jullie dus die IBM Deskstar 720 rpm aan. PrijSVERSCHIL 1540 FR / fl 77
Kan er nog mee door. Dat is ietsje wachten dan.

Voor de monitor raden jullie sowieso een 17" aan. Probleem: de monitors zijn DUUUUUUR!
Ik heb er eigenlijk nog geen geld voor.
Andere optie: ik koop nu gewoon het systeem en gebruik tijdelijk nog m'n 14" scherm. Als ik weer wat geld heb kan ik ineens een 17" kopen. Wat denken jullie?
Andere optie: ik koop een tweedehands 17" scherm. Ga een keer kijken op http://bargains.advalvas.be
Of is dat geen goed idee???

Thx
Thomas

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Weet je hoe je geld kan besparen? Door een Western Digital Protégé harde schijf te kopen, deze draait weliswaar op 5400 rpm maar heeft wel 2 mb cache geheugen en komt ondanks dat het een low budget drive is toch heel goed uit testen !!!! Je bespaart zo weer een beetje geld en kunt nu een 17 inch monitor kopen. Voor f 700,- a f 800,- heb je al behoorlijke 17 inch. De monitor is heel belangrijk....van een 15 inch krijg je echt spijt. Verder niets dan lof over alle reakties. Stuk voor stuk mannen (?) die verstand van zaken hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er mensen die hiermee akkoord gaan?

Verwijderd

Yep.

Je hebt geluk gehad, nette en goede replies waar je wat mee kunt, helaas is dat nog wel anders.

Suc6

Verwijderd

Ik zou voor een IBM 7200rpm schijf gaan. Die jij aangaf, is erg goed.

Die videokaart zuigt, ook al wil je er niet mee gamen. Neem dan een Matrox (G400) of een ATI Radeon.

Voor de rest is het een aardig pc'tje.
En over dat 14" en later een 17" schermpje; goed plan :)

Verwijderd

Pc part center/PC direct klant zie ik ;-)
Ik ben ook een belg overigens ...

Paar dingetjes :

Een 7200 rpm schijf is zijn geld waard ... als je niet echt veel ruimte nodig hebt koop dan liever een 7200 rpm van 20 Gb dan een tragere van 30 .
Een 17" monitor is altijd leuk ik kan niet eens meer zonder 19" nu, maar als je er thuis nog een hebt staan gebruik dan die nog een paar weken zodat je dan een deftige kan kopen ...
CD-roms gebruik je warschijnlijk niet zo heel veel dus trek U van klank niet veel aan ... ze lezen prima dat telt .

Overklokken ... het is zo makkelijk en een Duron overklokt zo goed dat je het eigenlijk zou "moeten" ;) maar daar kan je je iets later nog mee bezighouden ... 1 GHz is altijd fijner dan 800 MHz, al was het maar om wat te "stoefen" (sorry aan de NL-ers ?) ...

Ik bouw in mijn "vrije tijd" wat computers als bijverdienste, heb er nu nog 3 in "bestelling" ... maar goed ook want ik ben geflitst aan 177 km/h waar ik 120 mocht wat een boete om U tegen te zeggen gaat opleveren alsook rijbewijs kwijt voor een paar maanden ... :(

Als ge nog vragen hebt laat maar iets weten ;)

slukes

JCviggen aka DuronDude

Verwijderd

Topicstarter
dus, ff samenvatten:

MSI K7T Pro 2A moederbord, ATA100, met sound: 5820 fr / fl 291
Duron 800Mhz Socket A: 5680 fr / fl 284
Thermaltake Chrome Orb koeler (aanrader AMD zegt de winkel): 900 fr / fl 45
128 MB SDRAM 133Mhz (dagprijs): 2220 fr / fl 111
--> ev. merkgeheugen indien mogelijk
Maxtor DiamondMax 30GB Ultra ATA100 5400 rpm harddisk: 5890 fr / fl 294,5
--> vervangen door IBM Deskstar 75GPX 30GB ATA/100 7200 rpm: 7430 fr / fl 371,5
Floppydrive 1,44 MB : 540 fr / fl 27
Midi Tower ATX 300W: 2080 fr / fl 104
PowerColor TNT2 Vanta 16 MB AGP videokaart: 2480 fr / fl 124
52x CD-ROM LG/Creative
Multimedia toetsenbord: 610 fr / fl 30,5
Logitech Wheelmouse: 600 fr / fl 30
Monitor 15" TVM: 6900 fr / fl 345
--> nog ff w8en op geld voor een 17".

Totaal 28800 fr / fl 1440

--
Hoe zit het nu met die videokaart?? De volgende is :
Riva TNT-2 M64 32Mb AGP: 3500 fr / fl 175
Dan betaal ik al ineens een pak meer.
Waar zit het verschil hem???

Bedankt in ieder geval voor de veelvulidge replies.

Verwijderd

Topicstarter
eindelijk nog een belg in het forum >:)

ik zag pcdirect, en die prijzen zijn superlaag, dus ik d8 waarom niet?!

Ik heb idd eigenlijk 30gieg niet nodig. PCDirect verkoopt echter niet kleiner. Zou ik ev. ergens anders iets kleiner kopen? Dan zit ik natuurlijk met het risico dat het duurder wordt!

177 is best wel snel he! Welke auto heb je (ff lekker off-topic doen ;) )

Btw, iedereen hier op GoT, als ik begin te bouwen, stay-tuned he, want ik veronderstel dat er een en ander mis zal gaan.
Hebben jullie nog levensnoodzakelijke tips waar ik moet op letten??
Ik las altijd dat elektrostatische elektriciteit heel gevaarlijk is, maar een winkelier zei dat ze er geen rekening mee houden. Wie heeft gelijk??

Bedankt!
Thomas

Verwijderd

Pc part center/PC direct klant zie ik ;-)
Ik ben ook een belg overigens ...

Paar dingetjes :

Een 7200 rpm schijf is zijn geld waard ... als je niet echt veel ruimte nodig hebt koop dan liever een 7200 rpm van 20 Gb dan een tragere van 30 .
Een 17" monitor is altijd leuk ik kan niet eens meer zonder 19" nu, maar als je er thuis nog een hebt staan gebruik dan die nog een paar weken zodat je dan een deftige kan kopen ...
CD-roms gebruik je warschijnlijk niet zo heel veel dus trek U van klank niet veel aan ... ze lezen prima dat telt .

Overklokken ... het is zo makkelijk en een Duron overklokt zo goed dat je het eigenlijk zou "moeten" ;) maar daar kan je je iets later nog mee bezighouden ... 1 GHz is altijd fijner dan 800 MHz, al was het maar om wat te "stoefen" (sorry aan de NL-ers ?) ...

Ik bouw in mijn "vrije tijd" wat computers als bijverdienste, heb er nu nog 3 in "bestelling" ... maar goed ook want ik ben geflitst aan 177 km/h waar ik 120 mocht wat een boete om U tegen te zeggen gaat opleveren alsook rijbewijs kwijt voor een paar maanden ... :(

Als ge nog vragen hebt laat maar iets weten ;)

slukes

JCviggen aka DuronDude

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 16:29
Op maandag 29 januari 2001 22:03 schreef Jppr het volgende:
[...]
Hoe zit het nu met die videokaart?? De volgende is :
Riva TNT-2 M64 32Mb AGP: 3500 fr / fl 175
Dan betaal ik al ineens een pak meer.
Waar zit het verschil hem???

Bedankt in ieder geval voor de veelvulidge replies.
De snelheid. :)
Ga anders voor een Matrox G400, die geven perfect beeld en zijn nu ook niet meer zo heel duur dacht ik. Aangezien je toch niet gaat gamen is dat genoeg.
Ikzelf zou wel een 17" kopen, 14/15" is echt te klein tegenwoordig... :)

Verwijderd

Topicstarter
ivm dat merkgeheugen, wat bedoelen ze met

128 MB SDRam 133 MHz Brand on Brand : dagprijs :?

Verwijderd

Topicstarter
In een andere winkel vind ik

RIVA TNT2 M64 -32Mb AGP 3200 fr / fl 160

Leuk he, exact dezelfde maar toch 300 fr / fl 15 verschil. Wat ben ik toch een vrek he :D

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
als het voor 2D is dan is een Matrox geen overbodige luxe. Als je daarna weer geld over hebt voor een 17" dan kan je met 2 monitoren werken.
Echt aan te raden.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

ik vraag het nog eens:
Waar ga je je pc voor gebruiken!

wat betreft harde schijf, die IBM is een hele goede keus hangt van jou af of je er dat extra geld voor over hebt
die andere doet in principe hetzelfde

en over die koelers de Chrome is voor AMD
producten (duron/thunderbird)
de golden is voor intel CPU's (Celeron/P3)
die past als het goed is niet eens op een duron

over die andere videokaart kan ik je geen goed advies geven, dat hangt van: waarvoor je je pc gaat gebruiken af.
die andere is wel beter maar als je alleen gaat internetten/tekstverwerken heb je die niet nodig
een goede videokaart heb je alleen nodig voor grafische programma's of games
dus dat geld kan je je weer besparen en in je monitor investeren

Verwijderd

Topicstarter
Wel, eerst en vooral plan ik zowel (SuSe) Linux als Windows te installeren.

Voor de rest wordt de pc vooral gebruikt om websites te ontwikkelen, met Macromedia Dreamweaver, Fireworks, Flash, Paint Shop Pro enz. Ook gewoon Textpad hoor, maar dat doet er niet toe.

En natuurlijk ook internet!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Ha die Jap :)

De 14" -> $sparen$ -> 17" monitor optie vink een goede. 17" is zeker wel zwaar relaxed, kan zelf niet meer zonder ;)

En over die harde schijf... kun je niet in de buurt dan kijken of ze daar nog mooie 20 gig 7200 RPM schijfjes hebben? Dan koop je alles behalve de HD via PC-direct en koop je de HD los erbij. Wel even met de PriceWatch checken of je een redelijke prijs ervoor geeft.

Over die statische electriciteit: ik heb er zelf nooit problemen oid mee gehad. Wat ik wel altijd doe is trui uitdoen als die van wol/fleece is en even de ijzeren plaat van m'n kast aanraken. Voor de zekerheid, want ik werkt tenslotte met dure spullen van m'n pa :o

De videokaart maakt volgens mij niet zo heel veel uit, verschil 16MB <-> 32MB merk je volgens mij nauwelijks. Ik dacht trouwens dat die Vanta-modellen altijd PCI modellen waren... :?

Happy building :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Tja, het probleem is, ik denk dat pcdirect zowat de goedkoopste is hier in de buurt. En als ik het scherm toch nog niet koop, wat maakt die 1000 fr / fl 50 dan uit?

Anyway, wat doe ik nu met de videokaart? Ik vond trouwens op de site van Powercolor die videokaart niet terug. Iemand anders wel? Is dat verdacht :?

</japper>

Verwijderd

Op maandag 29 januari 2001 22:10 schreef Jppr het volgende:

177 is best wel snel he! Welke auto heb je (ff lekker off-topic doen ;) )
Saab 900 2.0 16V :(

DD

Verwijderd

neem een maxtor 7200 rpm
Ik heb een maxtor diamondmax plus 20.0gb 7200 rpm, en in de pc van m'n ouders heb ik dezelfde alleen dan 5400 rpm gebouwd en dat ding maakt een ongeloofelijk irri piep geluid. En het is ook nog sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Die MAxtor 7200rpm verkoopt de winkel niet. Ik denk dat ik het toch houdt bij de IBM Deskstar.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je alleen maar 2d doet zou ik je echt een Matrox ding kopen, een G400Max of een G450 16Mb, die zijn redelijk goedkoop maar geven een perfect beeld!

Voor 2d progjes zit best lang achter de PC en hoeft weinig te laden enzo, en als je toch grote bestanden laadt kun je best wel een minuutje langer wachten ;)
Een 5400 is best te doen, zeker als je een low-budget PC hebt.

Op een 17" monitor zou ik ook zo min mogelijk op besparen, want je daar kijk je immers naar.

Plz correct me if i'm (very) wrong

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• DeeJayV
  • Niet online
over die koeler:
koop een Spire MA324-15...
koelt net zo goed, is stiller, en goedkoper (fl 20,-)
Pagina: 1