Toon posts:

Probleem met Intel 775 boxed koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren de onderdelen voor mijn nieuwe systeem binnen en daarbij hoort ook een boxed Celeron D331 met bijbehorende Intel koeler. Als ik deze monteer op mijn moederbord (Asrock ConRoe945G-DVI), dan lijkt het wel of er teveel spanning op staat. Als ik eerst, bijvoorbeeld, de linkerkant monteer, dan schiet deze vrolijk los als ik rechts monteer (het zwarte pinnetje dat tussen de witte pootjes wordt 'doorgedrukt' springt namelijk vrolijk terug). Het lijkt mij dus dat er teveel spanning op wordt uitgeoefend. Wat hieraan te doen? Het zilverkleurige 'frame' iets terugbuigen?

Ik heb al gegoogled en ja, ook hier gezocht op GoT. Het is ook al de zoveelste keer dat ik zo'n koeler monteer en ik weet dat je zo'n pootje eerst flink moet doordrukken, zodat dat zwarte pinnetje er onder net doorheen is en dat je hem dan een kwartslag moet draaien.. :)

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Je moet dat zwarte ding wat je in het mobo drukt omdraaien. Het zijn gewoon pushpins, als je dat ding in je mobo drukt & dan omdraait, dan moet hij gewoon vastzitten.

Als je zelf gaat buigen, kan je dalijk voor het probleem komen te staan dat er niet overal evenveel spanning op staat & je dalijk zit met een defecte proc (zal niet zo snel gebeuren, maar alles is mogelijk ;) )

[ Voor 39% gewijzigd door aramdin op 18-08-2006 09:50 ]

Instagram / YouTube

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb gister hetzelfde gehad...totdat ik me bedacht dat draaien niet nodig is...gewoon zorgen dat 't pinnetje in de naar rechts gedraaide positie staat...en hard duwen...klikt hij vast achter een randje en kan je de volgende pin doen....ook helpt 't om kruislings te werken ipv CW of CCW.

Verwijderd

Topicstarter
aramdin schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:49:
Je moet dat zwarte ding wat je in het mobo drukt omdraaien. Het zijn gewoon pushpins, als je dat ding in je mobo drukt & dan omdraait, dan moet hij gewoon vastzitten.
Zoals ik dus al had uitgelegd heb ik dat allemaal gedaan en zitten die pinnetjes zoals ze zouden moeten zitten.. Ze springen echter los als ik de andere kant doe!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Voor zover ik in de handleiding van n Asus P5B gezien heb moet je zorgen dat de pinnetjes eerst met het 'streepje' naar buiten gedraaid staan, zeg maar daar waar een platte schroevendraaier in past. Dan kruislings aandrukken, dus niet eerst pushen en dan draaien, eerst draaien dan pushen.

• aramdin
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:09:
[...]

Zoals ik dus al had uitgelegd heb ik dat allemaal gedaan en zitten die pinnetjes zoals ze zouden moeten zitten.. Ze springen echter los als ik de andere kant doe!
Dat zag ik al staan, het enigste wat ik dan nog kan bedenken is dat de gaten rondom de socket te groot zijn gemaakt...

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
aramdin schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:14:
[...]
Dat zag ik al staan, het enigste wat ik dan nog kan bedenken is dat de gaten rondom de socket te groot zijn gemaakt...
Daar ben ik nu ook bang voor.. Dan zit ik waarschijnlijk vast aan een koeler met een bracket onder het bord. Balen!

• BèR
Nou ja, balen.. Ik heb met die boxed koeler alleen maar hoge temps (60°C idle) van een Conroe E6600 gehad, en ja, 34 verschillende doseringen en verspreidingen van zilverpasta geprobeerd, maar niet lekker koel te krijgen. Nu met een RECOM RC-775, bracket waarop je de schroeven maar tot een bepaald punt kunt vastdraaien (dus koeler zit er nooit scheef op) opeens normale temps. Eerlijk gezegd snap ik niet waarom niet alle S775 koelers screw-by-design zijn, zit zoveel beter. Moederbord dus meegeleverd met backplate ed.

Verwijderd

Topicstarter
misbehavingman schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:37:
Nou ja, balen.. Ik heb met die boxed koeler alleen maar hoge temps (60°C idle) van een Conroe E6600 gehad, en ja, 34 verschillende doseringen en verspreidingen van zilverpasta geprobeerd, maar niet lekker koel te krijgen. Nu met een RECOM RC-775, bracket waarop je de schroeven maar tot een bepaald punt kunt vastdraaien (dus koeler zit er nooit scheef op) opeens normale temps. Eerlijk gezegd snap ik niet waarom niet alle S775 koelers screw-by-design zijn, zit zoveel beter. Moederbord dus meegeleverd met backplate ed.
Zie dat die RECOM-koeler hier in de buurt leverbaar is voor 13 euro, dus denk dat ik die maar eens ga halen. Is die fan ook een beetje stil?

• aramdin
Zou eerder voor een Arctic Freezer 7 Pro voor 5euro meer...

Instagram / YouTube

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Dat ding moet je dus bij installatie juist geen kwartslag draaien.
Dat draaien is bedoelt om de koeler weer eraf te krijgen. Installeren is alleen die zwarte dingen indrukken en verder niks.

Edit
Even de installatiehandleiding van de Arctic Freezer 7 Pro erbij gepakt en daar staat dit:
To release the clips of the Intel Boxed cooler, as shown in the left picture rotate the head of the clip with a Philips screwdriver by 90degrees and then pull the clip upwards, as shown in the picture
degrees stond er met graden tekentje en picture kan ik helaas niet in scannen

en het stukje uit de handleiding van de Proc.:
7. With the MOTHERBOARD INSTALLED IN THE CHASSIS, place the fan heatsink onto the motherboard, aligning the fasteners through the holes. (Be careful not to damage the thermal interface material attached to the bottom of the fan heatsink.)

8. Push down on the top of each fastener while holding the fan heat sink in place. You should hear a "click" when pushing down each fastener. Check that all fou fasteners are securely attached.
Boxed Intel Processor Removal Instructions
1. To remove the fan heatsink, disconnect fan cable. Rotate each fastener 1/4 turn counterclockwise using a flathead screwdriver.
2. Pull up on each fastener to release them. Remove the fan heatsink.

[ Voor 80% gewijzigd door FlipFluitketel op 18-08-2006 11:57 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• BèR
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:14:
[...]

Zie dat die RECOM-koeler hier in de buurt leverbaar is voor 13 euro, dus denk dat ik die maar eens ga halen. Is die fan ook een beetje stil?
Best redelijk geloof ik. In de kast waar ik hem heb gebouwd wordt ie alleen nogal overstemd door de Asus X700Pro met natuurlijk een irritant fannetje erop. Maar met een beetje Q-Fan zal ie best heel stil zijn (92 mm, volgens de doos 20dB, en een heel speciaal type lager, en 6 jaar garantie, moet je maar durven beweren :9 ).

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:39
Ik heb eergisteren voor het eerst zo'n zelfde koeler gemonteerd. In eerste instantie ging het hetzelfde als bij jou, gaten op de goede plek, maar steeds loslaten, maar toen ik hem omdraaide viel hij als het ware gewoon op zijn plek.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Peenutzz schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:58:
Ik heb eergisteren voor het eerst zo'n zelfde koeler gemonteerd. In eerste instantie ging het hetzelfde als bij jou, gaten op de goede plek, maar steeds loslaten, maar toen ik hem omdraaide viel hij als het ware gewoon op zijn plek.
Gewoon 180 graden draaien? Kan het inderdaad ook gewoon proberen, maar ben bang dat die pinnetjes dan verder 'slijten' en helemaal geen grip meer hebben..

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:39
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 09:25:
[...]

Gewoon 180 graden draaien? Kan het inderdaad ook gewoon proberen, maar ben bang dat die pinnetjes dan verder 'slijten' en helemaal geen grip meer hebben..
idd, gewoon 180 graden draaien werkte bij mij..

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Pagina: 1