K8V Se Deluxe ziet geen hardisks meer bij installeren

Pagina: 1
Acties:

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08-2025
Hallo allen,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een amd atlhon 3200+ met een moederboard K8v se deluxe (asus) en 512 mb geheugen van kingston een hardisk van maxtor 250 Gb.

Nu doe ik mijn windows pro cd met sp 2 erin maar die zegt dus geen hardisk te vinden als ik mijn usb hardisk erop zet dan pakt hij die wel. Het vreemde is hij start wel gewoon op met windows zonder problemen dan ziet hij de hardisk wel. Bij het opstarten ziet hij de disk wel dus in de bios is hij zichtbaar.

Wat heb ik allemaal geprobeerd.

Er zitten twee sata controllers op van beide een diskette gemaakt en op F6 geinstalleerd maar dan ziet hij ze niet. Verschillende sata poorten geprobeerd met de verschillende disken voor de zekerheid.

Ik heb de sata kabels vervangen een andere hardsik geprobeerd maar het zelfde probleem blijt. De bios geupdate niets de bios gedowgrade niets daarna weer geupdate.

ik ben ten einde raad windows die er op zat doet het wel. de bios ziet de harddisk maar windows setup niet. de sata contreller drivers vooer ik ook in maar toch niets.

heeft iemand nog een idee

• Mainuser X
Niemand een idee ?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb je wel een RAID-ARRAY aangemaakt en in het BIOS de settings juist ingesteld?

offtopic:
En een schop van je topic <24 uur wordt niet op prijs gesteld.

ARME AOW’er

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Ik raad je aan de promise raid controller te gebruiken (anders reageert je hdd-led niet op hd-activiteit) i.p.v. de Via raid controller (tenzij je VIsta wilt draaien, dan beter de Via). Let er op of de Promise in het BIOS op RAID dan wel IDE-mode staat en ook dat deze als eerste boot device staat. De drivers die je gebruikt voor de Promise zijn verschillend voor de modus die je in het BIOS hebt ingesteld. Dus: RAID ingesteld in BIOS? Raid driver gebruiken voor de Promise. IDE-mode ingesteld in BIOS -> IDE driver gebruiken voor de Promise.
En uiteraard in RAID-modus even de config van promise doorlopen (niet in bios van mainboard maar bios van de controller): dus raid 0 of 1, etc.

Wat wel mooi is, als je meer dan 2 hdds hebt, kan je de via en promise moeitelijk tegelijk gebruiken. Dat kopieert super snel in Windows, erg netjes.

[ Voor 19% gewijzigd door JJ Le Funk op 18-08-2006 22:32 ]

d:)b :henk d:)b

• Mainuser X
MrJayMan schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:12:
Ik raad je aan de promise raid controller te gebruiken (anders reageert je hdd-led niet op hd-activiteit) i.p.v. de Via raid controller (tenzij je VIsta wilt draaien, dan beter de Via). Let er op of de Promise in het BIOS op RAID dan wel IDE-mode staat en ook dat deze als eerste boot device staat. De drivers die je gebruikt voor de Promise zijn verschillend voor de modus die je in het BIOS hebt ingesteld. Dus: RAID ingesteld in BIOS? Raid driver gebruiken voor de Promise. IDE-mode ingesteld in BIOS -> IDE driver gebruiken voor de Promise.
En uiteraard in RAID-modus even de config van promise doorlopen (niet in bios van mainboard maar bios van de controller): dus raid 0 of 1, etc.

Wat wel mooi is, als je meer dan 2 hdds hebt, kan je de via en promise moeitelijk tegelijk gebruiken. Dat kopieert super snel in Windows, erg netjes.
Ten eerste het werkt nu bedankt,

Het grappige is dit had ik al een keer geprobeerd maar waarschijnlijk heb ik de raid drivers gebruikt en niet de ata.

bedankt.