Toon posts:

kan niet inloggen in MySQL Query Browser

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goede morgen allemaal,

ik heb mysql gisteren op deze pc geinstalleerd, en het is voorlopig de bedoeling dat hij alleen op deze pc gaat draaien. Dus het is de user pc maar ook de server pc etc.
Als ik probeer in te loggen met als host: mij ip-adres (MySQL is op deze pc geinstalleerd) en een wachtwoord waarmee ik kan inloggen in de MySQL command line client dan krijg ik de melding:
HOST ***** is not allowed to connect to this MySQL server

weet iemand hoe ik dit op los?

alvast bedankt, Ken

ps. ben pas 1 dag bezig met dit programma dus als het makkelijk kan..

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-01 22:00
Hoi,

Ik denk dat je probleem ligt bij de restricties die je hebt gegeven aan je machine.
Als je namelijk alleen vanaf localhost (127.0.0.1) verkeer toestaat kan een machine die dus ergens anders staat er niet bij.

Mocht dit niet het probleem zijn, kun je nog altijd je 127.0.0.1 gebruiken inplaats van het ip van je computer.

Succes.

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je moet inderdaad 'localhost' gebruiken. Bij MySql zijn ze zo seniel dat ze niet nakijken of het IP adres dat je opgeeft inderdaad een extern IP adres is of niet.

Maar wen er maar aan, MySql 5 heeft wel meer van dit soort onnozele dingen, zoals het roepen dat je meta-data (die hij beheert) corrupt is als je het queriet via een subquery, maar dat het OK is wanneer je niet een subquery gebruikt etc. ...

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com