Toon posts:

mp3's worden 'leeggezogen'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is er een waar ik echt niet uitkom:

Ik heb ontdekt dat er (ineens?) een paar honderd van mijn mp3's gereduceerd zijn tot 1 byte groot. Ze staan dus nog wel op de harddisk, maar zijn volledig 'leeg'.

Ik dacht eerst aan een probleem met Tag&Rename omdat er soms een hele cd aangetast was, maar er zijn ook allerlei losse mp3s aangetast.

Het vreemdste is eigenlijk dat er een soort patroon in lijkt te zitten, gebaseerd op de mp3tags. Er zijn namelijk een hele reeks bestanden aangetast waar 'future' in voorkomt.
Zo zijn er twee volledige cds van de 'United Future Organisation' aangetast, maar ook 4 losse nummers die op verschillende verzamel cd's staan. Van deze verzamel cd's zijn de overige nummers niet aangetast! Verder zijn er dan ook nummers met 'future' in de titel of artiest verdwenen.
Verder is er nog een reeks van cd's die op de harddisk elkaar opvolgen: Groove Armada, Groove Collective, Guru, Gus Gus.

Ik heb met Clamwin 1 virus gevonden 'trojan.small-28' maar ik ben vrij zeker dat ik dit bestandje nooit gerunned heb, bovendien zou deze niet echt iets doen, behalve een meldingstekst geven.

Iemand dit ook al gehad?

windows xp home sp2, winamp 5.21, tag&rename 3.2.5, clamwin, avg

update: ik ontdek nu ook een paar mp3's die nog hun juiste grootte hebben, die herkend worden als bestandstype 'winamp media file' maar geen ikoontje hebben en als ik er op rechtsklik kan ik enkel openen en enkele functies zoals 'enqueue in winamp'. Ik kan dus geen 'properties' of copy of delete of zo doen!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 08:35 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

This MP3 will sefdestruct in 5...4...3...2...1...***** :+

Werkelijk nooit iets dergelijks meegemaakt. Wellicht inderdaad een zeer selectief virusje dat op je systeem rondwaart? Zegt me helemaal niets!

Alhoewel: http://mp3.box.sk/newsrea...t=mp3+%3A%3A+general+news
New Virus Destroys mp3's
Apr 28 2005
A hacker has created a virus that targets music lovers by deleting MP3 files on infected computers, according to antivirus company Sophos. The worm, dubbed Nopir.B, spreads over peer-to-peer networks and appears to have originated in France, security researchers at Sophos said Friday.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

lijkt inderdaad verdacht veel op een virus. probreer eens wat meer (online) scanners

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan