Weet iemand een goed en eenvoudig programma om wiskundige formules uit te typen? Ik gebruik nu Microsoft Equasion 3.0 die bij Office zit, maar dat is me te omslachtig.
Er zijn specifiek programma's om formules mee op te schrijven, maar die weet ik niet 
Zelf gebruik ik in dat geval Maple. Een wiskundig pakket. Je typet de formule in, desgewenst normaliseert/rekent het programma nog ff en je knipt en plakt het geheel in Word als plaatje. Beetje overkill als je alleen wil typen en niet wil rekenen.
Zelf gebruik ik in dat geval Maple. Een wiskundig pakket. Je typet de formule in, desgewenst normaliseert/rekent het programma nog ff en je knipt en plakt het geheel in Word als plaatje. Beetje overkill als je alleen wil typen en niet wil rekenen.
Mjah, wij gebruiken hier op HI (NHL Leeuwarden) Maple 6, maar of het meest geschikte programma is weet ik niet.. Kijk maar es: :)
Anoniem: 18682
Op de Technische Hogeschool in Rijswijk gebruiken wij ook Maple,
Ik ken geen andere rekenprogramma's maar mij bevalt Maple ieg wel goed
Op de hogeschool gebruiken wij Derive.......misschien is dat wat je zoekt?
Anoniem: 17678
Derive zou ik echt nooit gebruiken, paar jaar geleden ook meegewerkt, ik vond het niet werkbaar.
Maple en Mathcad berekenen deze formules ook. De M$ Office versie niet. deze laat allen de formule grafisch zien.
ik ga persoonlijk voor Mathcad, maar dat is om mijn wiskunde achtergrond
ik ga persoonlijk voor Mathcad, maar dat is om mijn wiskunde achtergrond
Anoniem: 10347
Microsoft Word? 
Jaja, er is in de Value Pack een installatie (NL-versie genaamd Vergelijkings-Editor), die redelijk veel kan! Integralen, wortels van breuken van de 6de macht van alfa gedeeld door de functie y=x^2 + integraal van Jantje Snot enzow... Probeer maar, is echt IDEAAL!
Jaja, er is in de Value Pack een installatie (NL-versie genaamd Vergelijkings-Editor), die redelijk veel kan! Integralen, wortels van breuken van de 6de macht van alfa gedeeld door de functie y=x^2 + integraal van Jantje Snot enzow... Probeer maar, is echt IDEAAL!
Als je nou effe de moeite had genomen om te lezen wist je dat hij deze al heeft geprobeerd, maar niet goed vind....Op dinsdag 30 januari 2001 15:17 schreef Naplion het volgende:
Microsoft Word?

Anoniem: 10347
Heu, als ik nou wist wat de Engelse naam van dat programma wist..Op dinsdag 30 januari 2001 17:01 schreef Mr.Blonde het volgende:
[..]
Als je nou effe de moeite had genomen om te lezen wist je dat hij deze al heeft geprobeerd, maar niet goed vind....
edit:
Dan had ik ut ook niet gepost
Das waar ja....;)Op dinsdag 30 januari 2001 17:03 schreef Naplion het volgende:
Heu, als ik nou wist wat de Engelse naam van dat programma wist..
edit:
Inderdaad, latex is daar voor ideaal.Op woensdag 31 januari 2001 13:28 schreef DennisBoom het volgende:
Latex
emmmmm... REMCO ???? ff denken..... oh ja... van Ohmega...... en van COG.....Op zondag 28 januari 2001 23:46 schreef Veronicum het volgende:
Op de Technische Hogeschool in Rijswijk gebruiken wij ook Maple,
Zijn er ook freeware programmas die dit kunnen? Ik kan namelijk nergens de freeware
van de bovengenoemde programma's vinden.
LaTeX *is* free (-ware). Voor een iets gebruikersvriendelijker versie, moet je wezen op http://www.lyx.org/ .Op woensdag 31 januari 2001 14:32 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Zijn er ook freeware programmas die dit kunnen? Ik kan namelijk nergens de freewarevan de bovengenoemde programma's vinden.
Ook verkrijgbaar voor Windows 
www.miktex.deMiKTeX is an up-to-date implementation of TeX and related programs for Windows (9x/NT/2000) on x86 systems
Ha! en je krijgt les van Meta zekerOp zondag 28 januari 2001 22:30 schreef Freak_NL het volgende:
Mjah, wij gebruiken hier op HI (NHL Leeuwarden) Maple 6, maar of het meest geschikte programma is weet ik niet.. Kijk maar es: :)

Cogito Ergo Credo
Zoek maar eens op: The Not So Short Introduction To Latex 2e en kijk in hoofdstuk 3.
Geen beurs, geen tempo
Anoniem: 4561
MathType! 
Werkt errug handig. Kan je geintergeerd in office gebruiken (met eigen toolbar enzo), maar ook op zichzelf staand. Is eigenlijk een sterk verbeterde versie van Equation Editor, met meer functies. Hij werkt ook veel soepeler dan Equation Editor.
Werkt errug handig. Kan je geintergeerd in office gebruiken (met eigen toolbar enzo), maar ook op zichzelf staand. Is eigenlijk een sterk verbeterde versie van Equation Editor, met meer functies. Hij werkt ook veel soepeler dan Equation Editor.
Pagina: 1