Nou ik ben bezig met een scriptje om mijn cd's een beetje te ordenen.
Nu wil ik dat allemaal in een database zetten.
Ik wil dus een tracklist van een cd kopieren in een textveld.
PHP moet vervolgens van iedere regel de artiest en titel scheiden en opslaan in een variabele zodat deze in de database kan worden gezet.
En beide een nummer meegeven dat gelinkt is aan de titel van de cd.
Zodat ik later dus kan zoeken op cd/titel/artiest en zo dus kan zien welke tracks op welke cd's staan en per track op welke cd die staat. Daar het voor gaat komen dat een track op meerder cd's staat en het dus overbodig is om die track meerdere keren in de dbase te zetten.
Ik hoop dat jullie mijn probleem een beetje snappen en me verder kunnen helpen.
Tracklist ziet er ongeveer zo uit.
artist - title
artist - title
artist - title
etc.
Zover ben ik op dit moment al.
Maar dit geeft dus een eindeloze loop.
En als ik verder ga dan een regel van de tracklist ziet het script het regeleinde niet.
Wie kan me verder helpen of in de goede richting schoppen?
Nu wil ik dat allemaal in een database zetten.
Ik wil dus een tracklist van een cd kopieren in een textveld.
PHP moet vervolgens van iedere regel de artiest en titel scheiden en opslaan in een variabele zodat deze in de database kan worden gezet.
En beide een nummer meegeven dat gelinkt is aan de titel van de cd.
Zodat ik later dus kan zoeken op cd/titel/artiest en zo dus kan zien welke tracks op welke cd's staan en per track op welke cd die staat. Daar het voor gaat komen dat een track op meerder cd's staat en het dus overbodig is om die track meerdere keren in de dbase te zetten.
Ik hoop dat jullie mijn probleem een beetje snappen en me verder kunnen helpen.
Tracklist ziet er ongeveer zo uit.
artist - title
artist - title
artist - title
etc.
Zover ben ik op dit moment al.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?php include ("database.php"); if($_POST['submit']) // Delimiters may be slash, dot, or hyphen while ($cut = explode(" - ", $tracklist)){ mysql_query("INSERT INTO music (ID, artist, title) VALUES('NULL','$cut[0]','$cut[1]')") or die(mysql_error()); echo "$cut[0] $cut[1]"; } ?> |
Maar dit geeft dus een eindeloze loop.
En als ik verder ga dan een regel van de tracklist ziet het script het regeleinde niet.
Wie kan me verder helpen of in de goede richting schoppen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 04:15 . Reden: regeleinde probleem toegevoegd ]