Toon posts:

Casema internet Midi + Sitecom WL54G 160 = probleem???

Pagina: 1
Acties:
  • 5.467 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo dames en heren,

Sinds begin juni heb ik de beschikking over een breedband internet verbinding van Casema.
Voorheen was dit UPC, maar door een verhuizing was ik genoodzaakt om over te stappen op het netwerk van Casema. Wat ik echter niet wist is dat dit dusdanig veel problemen ging opleveren, dat ik nu dus al 2 maanden met een lang snoer door mijn huiskamer internet.

Ik heb al ontelbare pogingen gedaan om mijn Internet draadloos te verkrijgen en heb het na 1,5 week proberen dan ook maar opgegeven. Toch vind ik het niet prettig om alsmaar met een chaotische draad in mijn huiskamer te internetten.
Daarom kwam er toch weer een drang om het geheel draadloos te krijgen. Ik heb zelfs een andere router gekocht, ik had voorheen een sweex ... nog wat. en die werkte altijd erg prettig op het UPC netwerk.
Nu heb ik een Sitecom WL54G gekocht voor €39,95 bij een bekende computergigant in ridderkerk/barendrecht. Dezelfde draadloze router wordt aangeraden door Casema. Echter, ik krijg het maar niet voor elkaar om het internet draadloos te krijgen.

Mijn Mac-adres is, naar mijn mening, gewoon goed gekloond naar de router. hierdoor zou de router gezien moeten worden als DE pc achter de modem. Echter, dit is niet het geval. Tussen de router en de Laptop/pc heb ik een 54mbit verbinding. Dit werkt perfect, instellingen kan ik ook invoeren, het enige wat nog ontbreekt is die verdraaide internet verbinding....
DHCP stelt automatisch het IP in op de computer (zo staat het ook vermeld bij de "ondersteuning" onder het menu "lan verbindingen" "Door DHCP toegekend"

Wie kan mij helpen dit euvel nu eindelijk op te lossen, ik heb best wat ervaring met het instellen van netwerkjes, maar dit geval gaat mijn pet te boven...helaas
Ik heb altijd met ADSL of UPC netwerken gewerkt, die waren een heel stuk makkelijker in te stellen...vond ik... :'(

PLEASE HELP ME...I'M DESPERATE... :o :o :o :'( ;(

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Welkom op GoT.
Ik zit ook bij casema en heb in het begin enorm gekloot. Ik werke eerst op een onbekend geval (Ala sweex maar dan merkloos) en daar koste het me heel veel moeite om internet te krijgen. Heb nu al weer een hele tijd een linksys en daar gaat het prima op. Het gaat er bij sitecom en sweex vaak om dat je het lijntype goed kiest. Dus bv keuze uit PPPoE / Cable internet / enz. (Zoiets stond er in mijn oude router)
Dus dan zou je zoiets even uit moetene proberen

[ Voor 84% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 18-08-2006 01:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik ga het direct proberen.

Je zou zeggen dat het type wat Casema aanbiedt, de sitecom wl54g, eigenlijk simpel in te stellen zou zijn. Zeker omdat toch niet heel nederland bestaat uit technisch onderlegde klanten.

Ik kan me voorstellen dat hier best wat vragen over komen bij Casema.
Hier komt nog een 'probleem' bij, dat ik de originele aanmeldformulieren met gebruikersnaam en wachtwoord niet meer kan vinden...Misschien heb ik deze niet nodig, maar toch zou het handig zijn. Wellicht staat hier een "oplossing" voor mijn probleem.

Maar voor nu, ik ga het proberen, lukt het niet, horen jullie het.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
DIe wachtwoorden e.d. heb je totaal niet nodig. Je modem geeft een internet signaal af en dat moet naar je router. (Internet werkt ook op 1 pc direct vanaf je modem) Je router kan het dan wireless en wirered diirsturen naar andere pc's. Alleen moet je even kloten. Zelf heb ik nu een Linksys WRT45G en daar hoef ik zowat niets in te stellen..

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Sitecom... noem je ook een merk.
Neem idd een Linksys oid, betaal je wel meer voor, werkt echter veer makkelijker.

De WRT54GL heeft de voorkeur boven de WRT54G omdat die momenteel slecht is.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd dat Casema deze routers dan aanraad...kwestie van contract zou je zeggen.

Verwijderd

" Probleem 1. "

Download de firmware V1.45 voor je router WL-160 op sitecom.com installeer deze zoals gebruikelijk > reset je router door de stekker uit het stopcontact te halen en minimaal 10 sec te wachten > en volg daarna de Wizard > selecteer de Casema EuroDocis preset. Kloon je MAC zoals je als eerst heb gedaan > geen host invullen > klik op next > klaar is kees. :)

" Probleem 2. "

Bel 09008896 geef daar je postcode en je huisnr en vraag naar een herzending van je activeringsbrief.

Ik heb precies hetzelfde gedaan, het geheel werkt perfect bij mij thuis. _/-\o_ Nooit geen problemen met Casema Internet.. maar goed, dat is mijn ervaring. :9

PS: Veel suc6 als je dit doet moet je gewoon weer internet hebben.
PS2: Het probleem met je router is een bekend SITECOM probleem, heeft nix met Casema te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 01:52 ]

Verwijderd

Heb zelf ook internet van casema + sitecom WL143+

Was geen enkel probleem, makkelijk te configureren!

Verwijderd

OK.

Ik heb eenzelfde probleem als Emilioo met de sitecom 160 router.

Na 45 met casema helpdesk te hebben getracht eea op te lossen kwam ook hij tot de conclusie dat de firmware een update behoeft.

Accid: ik heb de firmware gedownload, maar hoe installeer ik deze dan? Het zijn Bin files!

Owel ik kom niet eens toe aan jouw stap 2.

Hopelijk heeeft iemand een uitkomst?

Alvat dank

Pim

Verwijderd

Staat dat niet in jouw handleiding hoe je een firmware installeert? bij mij wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 01:50:
" Probleem 1. "

Download de firmware V1.45 voor je router WL-160 op sitecom.com installeer deze zoals gebruikelijk > reset je router door de stekker uit het stopcontact te halen en minimaal 10 sec te wachten > en volg daarna de Wizard > selecteer de Casema EuroDocis preset. Kloon je MAC zoals je als eerst heb gedaan > geen host invullen > klik op next > klaar is kees. :)

" Probleem 2. "

Bel 09008896 geef daar je postcode en je huisnr en vraag naar een herzending van je activeringsbrief.

Ik heb precies hetzelfde gedaan, het geheel werkt perfect bij mij thuis. _/-\o_ Nooit geen problemen met Casema Internet.. maar goed, dat is mijn ervaring. :9

PS: Veel suc6 als je dit doet moet je gewoon weer internet hebben.
PS2: Het probleem met je router is een bekend SITECOM probleem, heeft nix met Casema te maken.
Hallo AcciD. Mooi verhaal wat je aan het vertellen bent, vooral dat gedeelte over dat het probleem met de router een SITECOM probleem is en niets met Casema te maken heeft. Ik heb echter een vraag:

Toen Casema besloot om de routers van het merk SITECOM te leveren aan klanten die een draadloze internetverbinding wilden hebben, hadden ze toen ze vantevoren niet even kunnen checken of dat apparaat wel goed functioneerde met hun verbinding. Want als je er later achterkomt dat iets niet goed werkt dan is het gemakkelijk om de fabrikant de schuld te geven, terwijl je zelf ook verantwoording draagt in de keuze van aanschaf van dit specifieke apparaat. Of had het iets te maken met contracten die al waren afgesloten met desbetreffende fabrikant. Het is heel gemakkelijk om klanten die nu geen verbinding hebben een moeilijke softwareupdate te sturen zodat ze zelf geen kant opkunnen, zoals mijn vader en moeder van 70 en 78 jaar oud. die nu na een maand nog steeds geen internet verbinding hebben omdat CASEMA zo verstandig was, om bij hun draadloze verbinding een sitecom router te leveren die niet goed werkte. Denk daar maar eens over na en leg het misschien voor aan het bedrijf waar je voor werkt.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03 01:28

Mathizsias

Drizzt

Sitecom werkt met een leverancier VOOR Casema, niet andersom, Casema biedt luie klanten een router aan om vervolgens van het 'ik wil geen draad'-gezeur af te zijn. Verder moet het testen van die apparaten moet bij Sitecom gebeuren, niet Casema. Het probleem is bekend en staat trouwens ook op de site van Casema. Casema schrijft de firmware niet, het scheen dat Sitecom een batch met beta-firmware op de routers heeft gezet.

Alsvolgt:

Problemen Sitecom Routers gehele Casemagebied 01-10-2006 | 16:23

Op dit moment is er een probleem met de WL-160 Wireless Network Router van Sitecom.
Deze router is ook uitgegeven aan Casema en Orange Cable internet klanten.
U kunt problemen ondervinden met het verbinding maken met internet, terwijl alle instellingen in uw router goed staan ingesteld.
Sitecom heeft voor deze routers een nieuwe firmware uitgebracht die u via de onderstaande link kunt downloaden.
Na het installeren van deze Sitecom Firmware Update op uw computer moeten uw verbindings problemen verholpen zijn.

Sitecom Firmware Update

Hoe update ik de firmware van de WL-160?

1. Download de Sitecom Firmware Update via de bovenstaande link.
2. Sla het bestand op uw computer op en pak het .ZIP bestand uit.
3. Zorg ervoor dat de router met een kabel op de pc is aangesloten. Schakel een eventueel aanwezige draadloze verbinding uit.
4. Log in op het routermenu, standaard gaat dit via http://192.168.0.1
5. Log in met gebruikersnaam/wachtwoord: admin/admin
6. Klik op Toolbox -> Firmware Upgrade
7. Klik op Browse en selecteer 1 van de bestanden uit het .ZIP-bestand dat u zojuist heeft gedownload
8. Klik op Upload en wacht tot de OK knop verschijnt. Klik vervolgens op OK en wacht ongeveer 1 minuut.
9. Druk op F5 om de pagina te vernieuwen,
10. Log opnieuw in met admin/admin,
11. Ga terug naar Toolbox -> Firmware Upgrade
12. Klik opnieuw op Browse en selecteer het tweede bestand.
13. Klik wederom op Upload en wacht tot de OK knop verschijnt. Klik op OK en wacht ongeveer 1 minuut.
14. Reset nu de router door de resetknop achterop het apparaat minimaal 10 seconden ingedrukt te houden.
15. Herstart vervolgens de computer(s) en stel de router opnieuw in volgens de handleiding.

Onze excuses voor het ongemak.

Bron:
http://www.casema.nl/pagina/thuis/klantenservice - Onderaan pagina, bij storingen & werkzaamheden.

[ Voor 3% gewijzigd door Mathizsias op 22-10-2006 13:16 ]

Verwijderd

Hallo mensen,

Heb veel gehoord over dit forum dus ik vraag het maar aan de echte experts, heb dus ook een probleem met deze router, maar mijn probleem begint al lang voordat het echte probleem speelt namelijk, ik kan mijn router bekabeld niet eens bereiken! ik krijg steeds de melding "netwerkkabel niet aangesloten" terwijl dit wel degelijk het geval is, alle poorten heb ik gehad, heleboel keer mijn router gereset! ander kabels geprobeerd, steeds dezelfde melding. Moet ik iets met mijn lan-instelling doen?? deze staan wel op automatisch ip-adres toewijzen enzo! kortom wie het antwoord op mijn probleem!

Alvast hartelijk dank!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03 01:28

Mathizsias

Drizzt

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:10:
Hallo mensen,

Heb veel gehoord over dit forum dus ik vraag het maar aan de echte experts, heb dus ook een probleem met deze router, maar mijn probleem begint al lang voordat het echte probleem speelt namelijk, ik kan mijn router bekabeld niet eens bereiken! ik krijg steeds de melding "netwerkkabel niet aangesloten" terwijl dit wel degelijk het geval is, alle poorten heb ik gehad, heleboel keer mijn router gereset! ander kabels geprobeerd, steeds dezelfde melding. Moet ik iets met mijn lan-instelling doen?? deze staan wel op automatisch ip-adres toewijzen enzo! kortom wie het antwoord op mijn probleem!

Alvast hartelijk dank!
Brakke netwerkkabel? Hardreset geven dmv reset knopje en van scratch beginnen? Heb je wel info maar geen data? (Wel een public ip, maar je kan niet op het internet)
Pagina: 1