heeft er iemand ervaring met een gira homeserver

Pagina: 1
Acties:
  • 1.629 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87260

Topicstarter
ik heb nu thuis een gira homeserver 2 staan en daarmee moet ik alle lampen en schakelaars kunnen regelen
het enige probleem is hij word pas over 4 weken door een monteur geprogrameert maar ik woon er wel al
ik zit nu dus elke avond in het donker wat niet echt prettig is ik ben nu begonnen met zoeken naar informatie maar er is niks over te vinden

heeft er iemand ervaring mee die mij op weg kan helpen
ik snap het programma wel maar weet niet hoe ik de lampen en schakelaars er in krijg
het programma en de handleiding zijn bijde in het duits

mocht er iemand ervaring mee hebben wil je het dan posten zodat ik contackt met je opnemen kan

bvd,

Alwin

ik heb echt alles in google getypt maar kan maar 1 stage verslag er over vinden die het punt wat ik moet weten oversla
de duitse handleidingen zijn vaag en helpen me ook niet echt

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 87260 op 18-08-2006 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken536
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-04 21:00
Wat is je eigen inzet... Dat googlen vind je wel wat op en een linkje naar de duitse handleidingen zou altijd van pas komen :)

Hier een link voor mensen die niet eens weten wat het is:
http://www.eib-domotica.com/Producten-05.html

Ik heb totaal geen ervaring met het product.. dit is zelf de eerste keer dat ik ervan hoor, maar het ziet er wel degelijk interessant uit.

Onthoudt dat er niet veel GoT-ers zijn die alles voor je uizoeken, eigen inzet is wel degelijk belangrijk ;)

Hou ons in ieder geval wel op de hoogte van je vorderingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
me eigen inzet is dat ik er al 2 weken in loop te prutsen en ik niet verder kom in het musterproject
ik heb alles gedaan en ik snap hoe ik het tekenen moet maar ik kan gewoon niet vinden hoe ik een schakelaar aanmaak ik teken alleen dode links

het is echt heel handig als het werkt want je kan zelf uitmaken welke schakelaar wat bestuurd in huis
en je kan het op je mobiel pda laptop alles in huis regelen verwarming hoger zetten de lamellen naar beneden pc opstarten(als je wakeup lan hebt)
en het is niet eens erg duur

maar mijn probleem is dus hoe kom ik aan de schakelaar in mijn homeserver en na 2 weken kloten zit ik echt vast
ik heb voor me gevoel alle opties gehad dus had de hoop dat iemand me even een setje in de goede richting kon geven

edit
alle duitse handleidingen op gira.de gaan er van uit dat het systeem werkt en leggen je uit hoej e het via de sms isdn en wap regeld en dat soort dingen
ze gaan niet een stap te ver voor mij want daar ben ik nog niet
eerst maar eens een lamp aanzetten

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 87260 op 18-08-2006 09:09 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:30
Je zegt zelf dat het systeem nog geprogrameerd moet worden, je verlichting via die homeserver aanzetten kan je wel vergeten.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:59

ralpje

Deugpopje

Waarom niet even contact opnemen met de installateur of die installatie niet eerder gedaan kan worden? Zij zullen toch ook wel snappen dat jij niet graag in het donker zit?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ralpje schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:06:
Waarom niet even contact opnemen met de installateur of die installatie niet eerder gedaan kan worden? Zij zullen toch ook wel snappen dat jij niet graag in het donker zit?
dies met bouwvak :P anders had ik dat al lang gedaan
maar ik denk ik stel de vraag gewoon hier en wie heet help het
kon het altijd proberen he

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 87260 op 18-08-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:07
Is die EIB bus aangesloten, en zijn alle elementen gevoed (zekeringkast cheken)? IMHO zal er wel een "autodetect" mogelijkheid zijn, die automagisch alle elementen detecteerd. Dan moet je nog gaan uitvogelen wie wat is (op alle schakelaars drukken, alle lampjes eens aan en uit zetten, en een goeie naam geven). Dat moet toch te vinden zijn in de handleiding, ook al is het duits.

Het kan bijvoorbeeld geen kwaad eens op die knop "reset" te duwen, veel kans dat ie dan tijdens het initialiseren ff over het netwerkje gaan roepen of er iemand aanwezig is.

[ Voor 18% gewijzigd door naftebakje op 18-08-2006 14:09 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 22:07
wellicht heb je dit zelf ook al gevonden, maar misschien heb je er wat aan
klik
vanaf pagina 43 hebben ze het over de installatie van de gira en word er ook verwezen naar deze site waar je evt. nieuwe software kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja bedankt ik had het gelezen

tot pagina 48 die ik alles goed en dan komt de zin
Wanneer je reeds een Homeserver programma heeft dat perfect werkt, dan is dit hoofdstuk de
moeite waard om te lezen.
en dat is mijn probleem maar heel erg bedankt voor de moeite
als de monteur geweest is zal ik zeggen wat ik fout deed voor als het nog eens iemand gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187844

Hoi, ben wat laat misschien met reageren,
maar ik zag dat je een probleem hebt met de Gira Home Server,

Tot waar gaat het goed, en tot waar is het niet meer duidelijk?

Indien je hem al aan je net werk hebt aangesloten, wat is dan je IP adres?
Is de rest van het EIB al geporgrammeerd?
Heb je hem via een dataaansluitpunt versie 2.1 al aangesloten op de bus?

Kun je iets specifieker zijn over de situatie?

tot horens,

marco
Pagina: 1