Ik wil 2 tabellen delen met elkaar en dan vermenigvuldigen met 10 om een ratio eruit te krijgen en deze wil ik dan sorteren op ratio.
SELECT
userid, username, COUNT((thanks_recieved / topiccounter) * 10) AS ratio
FROM user
GROUP BY thanks_recieved, topiccounter
ORDER BY ratio
DESC LIMIT 0, 50
Dit is wat ik momenteel heb en ik krijg wel reultaten, maar niet de goede.
Het gaat dus om de tabellen thanks_recieved & topiccounter de overige tabellen zijn hiervoor niet belangrijk en ze moeten dus gesorteerd worden om ratio wat de uitkomts van count zou moeten zijn.
Zo wil ik op mijn forum de top50 weergeven.
Ik hoop dat ik voldoende info geef en dat iemand mij kan helpen met dit probleem.
Oja nog 1 ding, de tabellen kunnen soms de waarde 0 bevatten en delen door 0 kan natuurlijk niet. Ik heb dit al gedaan via php en dan controleer ik eerst of de waarde 0 is zo ja dan maak ik er 1 van om fouten te voorkomen. Nu is dus mijn vraag of ik hier hetzelfde probleem mee krijg en of ik dit kan aanpassen.
PS. ik gebruik mysql
SELECT
userid, username, COUNT((thanks_recieved / topiccounter) * 10) AS ratio
FROM user
GROUP BY thanks_recieved, topiccounter
ORDER BY ratio
DESC LIMIT 0, 50
Dit is wat ik momenteel heb en ik krijg wel reultaten, maar niet de goede.
Het gaat dus om de tabellen thanks_recieved & topiccounter de overige tabellen zijn hiervoor niet belangrijk en ze moeten dus gesorteerd worden om ratio wat de uitkomts van count zou moeten zijn.
Zo wil ik op mijn forum de top50 weergeven.
Ik hoop dat ik voldoende info geef en dat iemand mij kan helpen met dit probleem.
Oja nog 1 ding, de tabellen kunnen soms de waarde 0 bevatten en delen door 0 kan natuurlijk niet. Ik heb dit al gedaan via php en dan controleer ik eerst of de waarde 0 is zo ja dan maak ik er 1 van om fouten te voorkomen. Nu is dus mijn vraag of ik hier hetzelfde probleem mee krijg en of ik dit kan aanpassen.
PS. ik gebruik mysql