Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-11 22:21
Postbank heeft deze week een nieuwe telefoon aan het rentepunten-shop toegevoegd, namelijk de Sagem X501 (met Telfort prepaid).
Ik had nog nooit van dit toestel gehoord, is dit soms een net nieuw toestel?
Wie oh wie heeft er ervaring met dit toestel (of soortgelijke modellen van Sagem) en kan zeggen wat hij van dit toestel vindt?

De volgende info wordt gegeven:
http://www.postbank.nl/in...html?FormLinkId=486556029

Afbeeldingslocatie: https://rentepunten2.postbank.nl/bestanden/images/Telfort-SagemX501_big.jpg
Omschrijving
Zilverkleurig toestel van Sagem met 32MB intern geheugen, sms en mms en mini SD kaart-slot.

En hier van Sagem zelf:
http://www.sagem-online.c...op=B2C_PAR_NL&language=nl

my501X silver

Binnenkort kunt u niet meer zonder ! Zijn groot, hoge resolutie beeldscherm en zijn 1.3 megapixel fototoestel.
Muziekfan, u zult zijn MP3 player, zijn 32 Mo geheugen en zijn mini SD™kaartlezer waarderen.

Groot TFT hoge resolutie beeldscherm : 262 k kleuren, 176x220 pixels
Compact design : 100x46x16,5mm
1,3 megapixel fototoestel met digitale x8 zoom en visuele effecten.
Music player (MP3, AAC) met navigatietoetsen aande zijkant
Video Player / Opname

Geïntegreerde technologie :
Tri-band
GPRS*
Bluetooth®
SyncML™,
Java™,
Wap
MMS

Geheugenuitbreiding miniSD™, mini USB connectie

Autonomie :
Tot 10 uur in Music Player ( met maximum volume)
Tot 3uur30 in gesprek en 250uurin stand-by

* afhankelijk van het netwerk en de bijbehorende diensten

Geleverd met :
1 Europese oplader
1 stereo jack headset
1 USB kabel
1 gebruiksaanwijzing in het engels

En voor de liefhebber (dit is GoT afterall), de handleiding is hier te vinden:
http://www.sagem-online.c...&uilanguage=NL&country=NL
Model: my500 -->> my500X-501X

• eviltweaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 22:49

eviltweaker

DDPEEKIW

Ik heb de x501 vandaag besteld.

DDPEEKIW

Verwijderd

Mijn ervaringen met sagem zijn niet zo heel goed, maar dat kan ook aan mij liggen :)

Ik heb er 2 modellen van gehad, van beide ging de "verf" van de toetsen er bij regelmatig smsen, 1 á 2 per week, er binnen een paar maanden vanaf, ook voelen de toetsen niet zo fijn aan, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

De covers voelen ook niet echt stevig aan, je kunt ze wel verwisselen, maar dit is gewoon een dun plastic covertje, wat niet veel krassen of stoten tegenhoud volgens mij.

Ik weet niet of het met de nieuwe serie Sagem's beter is gesteld, maar voor mij iig geen Sagem meer.

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:10
Ziet er wel goed uit en zeker voor die prijs! Ik wacht nog even af of er nog meer (positieve) reacties komen maar denk er wel serieus over om deze te kopen!

• dyna18
-

[ Voor 100% gewijzigd door dyna18 op 20-08-2006 19:52 ]

• dyna18
Bumpje, echt niemand die wat van dit toestel afweet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:59:
Mijn ervaringen met sagem zijn niet zo heel goed, maar dat kan ook aan mij liggen :)

Ik heb er 2 modellen van gehad, van beide ging de "verf" van de toetsen er bij regelmatig smsen, 1 á 2 per week, er binnen een paar maanden vanaf, ook voelen de toetsen niet zo fijn aan, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Toetsen aanvoelen is relatief, ik vind ze goed aanvoelen. De kans dat je meer smst dan mij is klein (ik zeg niet onbestaande, maar klein). Met gemiddeld een 500tal sms'jes per maand is nu mijn toetsenbordje nog steeds niet afgesleten ofzo, het werkt nog altijd even goed als in het begin. Als ik zo de leeftijd van mijn gsm neem, moet die ondertussen al zo'n 8000 sms'jes getikt hebben.
De covers voelen ook niet echt stevig aan, je kunt ze wel verwisselen, maar dit is gewoon een dun plastic covertje, wat niet veel krassen of stoten tegenhoud volgens mij.
De nieuwe series zeker niet, ik heb een myv55 die al iets ouder is dan die x501, en dat toestel is echt sterk te noemen. Nu begin ik met wat krasjes enzo op de cover te zitten, maar qua klappen kan die echt veel verdragen. Tijdens een auto-ongeluk lag de gsm op het dashboard, en na het accident heb ik hem uit de koffer kunnen halen (we hebben hadden een 5deurs zonder hoedeplank). Die is dus tegen de achterruit gevlogen aan een volgens mij niet echt zacht tempo, en werkt nog steeds.
Ik weet niet of het met de nieuwe serie Sagem's beter is gesteld, maar voor mij iig geen Sagem meer.
Das dan net tegenovergesteld, voor mij geen SE's en Nokia's meer. >:)

edit; het specifieke toestel heb ik nog niet in mijn handen gehad, maar de myx401 heb ik vroeger al naar gekeken en die evenaarde ongeveer mijn toestel qua sterkte. Aangezien dit dezelfde klasse is, gok ik erop dat het ongeveer hetzelfde is qua materiaal.
Sagem brengt namelijk veel dezelfde toestellen onder andere nummers uit, myv55 is identiek aan myv56, juist een andere cover...

edit2; vanochtend dus in mijn handen gehad, en het lijkt me een tof toestel. Qua kwaliteit is het ongeveer hetzelfde van die myv55, dus dat zit goed, enkel het afdekklepje van de batterij lijkt me minder sterk. Verder kan er ook maar 512mb geheugen in, dus echt als memstick gebruiken zit er niet in.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 11:50 ]

• Jdemon
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-11 06:42
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 19:58:

edit2; vanochtend dus in mijn handen gehad, en het lijkt me een tof toestel. Qua kwaliteit is het ongeveer hetzelfde van die myv55, dus dat zit goed, enkel het afdekklepje van de batterij lijkt me minder sterk. Verder kan er ook maar 512mb geheugen in, dus echt als memstick gebruiken zit er niet in.
Zou je er misschien nog dingen over kunnen zeggen, de kwaliteit van het geluid, kwaliteit van de foto's en van het schermpje bijvoorbeeld. Het is voor mij namelijk de keuze tussen de Benq E61 en deze telefoon. Op papier is deze telefoon stukken beter (maar kan dat voor die prijs?) maar er zijn (haast) geen reviews over te vinden en hij ligt volgens mij ook niet echt standaard in de winkels. Bij de E61 is dit wel het geval en daar kan ik dus een redelijk beeld van krijgen.

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:43
Grappig is wel dat Postbank 'm consequent X501 noemt; volgens de officiele Sagem site heet het ding MY501X. Wat met niet zoveel woorden genoemd wordt is dat het ook een "speakerphone" is, handsfree mogelijkheid dus. Vind ik altijd erg prettig om even twee handen vrij te hebben en toch te kunnen babbelen....

Heb 'm vandaag besteld en gezien de voortvarendheid van afschrijven van het geld en "zuurverdiende" rentepunten hoop ik 'm snel in huis te hebben. Alleen nog een unlockadresje vinden.... De eerste resultaten zijn weinig bemoedigend....

• dyna18
Lijkt er inderdaad op dat hij niet te unlocken is.

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:43
Waarop baseer jij die mening, Dyna18?

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:09

duderuud

Sliden is koel

Toevallig heb ik gisteren exact dezelfde telefoon vastgehouden...van Motorola :?
Check hier
(Is het no een rebranded ding of lijken ze toevallig heel erg op elkaar?)

Waardeloos ding. Enorm traag menu, zeer onduidelijk menu, camera is troep...

[ Voor 10% gewijzigd door duderuud op 29-08-2006 08:34 ]

Motor-Forum.nl

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Duderuud schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:31:
Toevallig heb ik gisteren exact dezelfde telefoon vastgehouden...van Motorola :?
Check hier

Dat is bepaald niet dezelfde telefoon, ook al lijken ze op elkaar.
De Sagem heeft een camera met 1,3 megapixels, de Motorola heeft een VGA-camera. De Motorola heeft geen slot voor geheugenuitbreiding. Het menu is ook totaal anders.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik ben nu van plan deze gsm te kopen, heeft iemand hem ondertussen al en wat vind je er van?

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Verwijderd

Duderuud schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:31:
Check hier
(Is het no een rebranded ding of lijken ze toevallig heel erg op elkaar?)

Ik vraag me af waar je de gelijkenis in ziet, alleen dat ze allebei 4hoekig zijn misschien? en dat ze toetsen hebben? verder zijn het totaal andere toestellen.
Ik heb de Moto Razr gehad en die menu's e.d zijn inderdaad echt waardeloos. maar bij deze is dat echt niet zo, lijkt meer op SE menu en besturing.
Renegade! schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 22:32:
Ik ben nu van plan deze gsm te kopen, heeft iemand hem ondertussen al en wat vind je er van?
Ik heb hem nou sinds een weekje, ben er nog steeds tevreden mee, gister 1GB MiniSD kaart voor gehaald en alles werkt nog perfect.

Camara is goed tot matig, TFT beeld is echt prachtig en scherp.
Geluid is ook echt geweldig ook al krijg je bij Telfort de Headset er NIET bij!!, ingebouwde speaker maakt het toch wel goed..
Hij heeft idd ook handsfree speaker, heb ik ook altijd handig gevonden bij mij vorige Sagem.
Verder voelt die lekker licht aan en niets zit los dus is denk ik wel stevig genoeg.

Nadelen (kan niet anders he 8)7 )
- Video opnemen kan niet meer dan 15 sec.. :( (Zouden er Modders aan toe kunnen komen?)
- Headset moet persee 2,5 mm Audio Jack zijn, is niet zo makelijk te vinden tenzij je een 3,5 mm verlengstuk haalt.
- Er zijn nog te weinig spelletjes enzo voor te vinden :O
- Wekker kan alleen dagelijks of helemaal niet, dus niet zelf de dagen kiezen. (was dus echt een nadeel vanmorgen toen die rot olifanten mij wakker schrokken om half 7 8)7 haha.)

Toch is hij wel aan te raden vind ik, niet duur maar tog wel "Bijna" alles wat je nodig hebt.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:04
bij de mediamarkt hebben we hem ook, leuk toestelletje voor wat ik zo zag. De QTEK-headsets voor 15 euro passen er zonder problemen op en anders een verloopstukje 2,5-3,5 stereojack voor 5 euro.

tis dat ie idd nog niet te unlocken is (iig niet gevonden) anders issie leuk voor ernaast...

Verwijderd

Paultje3181 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:00:
bij de mediamarkt hebben we hem ook, leuk toestelletje voor wat ik zo zag. De QTEK-headsets voor 15 euro passen er zonder problemen op en anders een verloopstukje 2,5-3,5 stereojack voor 5 euro.

tis dat ie idd nog niet te unlocken is (iig niet gevonden) anders issie leuk voor ernaast...
Is die QTek Headset ook bij de MediaMarkt te krijgen? is die trouwens ook wit van kleur? dan wil ik die gelijk gaan kopen _/-\o_

Verwijderd

Ik heb een probleem met de Video Player op My501x

Volgens de handleiding en verschillende revieuws kan ik 3GP en MPEG4 videos afspelen.
Als ik een video opneem met mij cam dan slaat die hem idd op als een 3GP en kan ik hem op PC ook afspelen, maar dan probeer ik andere videos met 3GP extensies erop af te spelen dan krijg ik "Geweigerd!" op mijn telefoon.

Ik heb een tooltje om videos om te zetten naar 3GP en ik heb ze proberen om te zetten naar de zelfde instellingen en audio codecs als de filmpjes die ik zelf opneem met de cam maar die doen het dus ook niet.
MPEG4 filmpjes herkend hij niet eens en kan ik dus helemaal niet afspelen.

Kan iemand mij helpen ? misschien met een betere proggie? of de oorzaak van mij probleem?
Mijn tooltje is trouwens: ImTOO 3GP Video Converter

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

shameblaster

BB4E^Cons

Je kan ook de kwaliteit / groote veranderen. probeer is een lagere kwaliteit / groote, gewoon dezelfde zoals jij ze filmt, bijv 640*480

Cons:::BB4E

Verwijderd

shameblaster schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 13:54:
Je kan ook de kwaliteit / groote veranderen. probeer is een lagere kwaliteit / groote, gewoon dezelfde zoals jij ze filmt, bijv 640*480
Nou kijk, als ik zelf filmpje opneem krijg ik ze op 176x144 met iets van een AMR-Smallband audio codec op "H.623, 8000Khz Mono"

Dat is ook precies de instellingen die ik met het tooltje kan instellen, maar tog werkt het niet.

Ik zal ook eens een mailtje sturen naar sagem zelf met de vraag of mij telefoon ook daadwerkelijk andere filmpjes kan afspelen. Of dat het alleen bedoelt is voor de zelfgemaakte filmpjes. (zou wel een teleurstelling zijn)

Edit..
Het is me nou uiteindelijk wel gelukt maar dan echt op bagger kwaliteit dus echt tevreden ben ik nog niet.. toch bedankt voor je hulp..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 06:57 ]

Verwijderd

Ik heb ook gebruik gemaakt van deze actie...man, voor 50 euro krijg je amper een toestal wat kan SMS'en tegenwoordig ;).

En ik moet zeggen, in vergelijking met mijn huidige Sagem (VS1) is dit apparaat heer-lijk _O_.

Het scherm is zoals al genoemd lekker scherp, het menu is vergeleken met de VS1 supersnel (de VS1 lijkt wel te weinig MHzjes te hebben...die is echt supersloom!). De camera is voor stilstaande beelden redelijk, maar met een sluitertijd van over de 1 seconde moet je zo tegen de avond geen bewegende beelden vast willen leggen ;).

De mogenlijkheden lijken ook eindeloos...bellen (jaja), sms, mms, mp3, java, wap, usb, miniSD, bluetooth, foto's tot 1024*768...
En nu ik lees dat 1 GB SD het ook goed doet (in een review noemde iemand dat hij boven de 512 mb niet werkend kreeg...maar dat is dus niet algemeen geldig gelukkig) ben ik zeker tevreden :).
Ook het geluid (mp3 speler) is prima, en het volume is zeker goed voor een telefoon :D.

Het overzetten van foto's van en mp3's naar de telefoon gaat heel gemakkelijk, men pakt een usb <-> miniusb stekker (van je digicam bijv.) en hangt je telefoon eraan. Dan krijg je er 2 'HDs' bij, eentje kan windows niet openen en de andere heeft 3 mappen (mijn muziek, mijn fotos en mijn videos). En dan gewoon gaan met die banaan ;).

Over duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen, heb 'em slechts 1 uur mogen uitproberen (krijg em over 2 maanden pas 'echt', voor mn verjaardag).

Grotere stockfoto:
Afbeeldingslocatie: http://www.sagem.com/mobiles/mobile/niveau3/images/mob31-c1-v0-zoom.jpg

Even ter indicatie, een Sagem VS1 (vodafone simply) en een Nokia 3310 naast deze telefoon:
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/3maaltelefoon.jpg
En nu zie je ook waarom ik aan een nieuwe toe ben :+

Tenslotte nog even dit, vragen waar ik nog mee zit:
-Er kunnen dus Java games op worden gespeeld, maar kunnen deze ook via de PC worden overgezet (via USB of Bluetooth) naar dit apparaat? Of moet je games via SMS gaan kopen :( ?
-WAP instellingen: als ik volgens het boekje een SMS naar telfort stuur krijg ik doodleuk als antwoord: "onbekend toestel, geen instellingen mogenlijk".
En de vooraf ingestelde waarden bij het WAP profiel werken niet...dus ik kan niet wappen nu! Help ;)?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 15:31 ]

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Paultje3181 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:00:
Is dit inmiddels anders...?

Verwijderd

Bah, als ik zoek naar GPRS instellingen voor de Sagem My x-5 serie krijg ik daar ook al geen informatie...wat is dit voor onzin?

En er staat natuurlijk nergens een email adres van de klantenservice van Telfort, enkel een intern nummer (1200, maar dat kost mij als prepayer geld) of een mobiel nummer (06 2600 1200).

Morgen maar eens bellen tijdens kantooruren voor opheldering.

Misschien werken de instellingen voor de My x 4 serie ook...die zijn er wel. Is er iemand die dit kan/wil testen...of gewoon wel kan Wappen met dit ding :). (zelf moet ik nog 1.5 maand wachten totdat ik 'em 100% in mn bezit krijg)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 02:53 ]

Verwijderd

Heb nu de MY501X een maand in huis (voor m'n zoontje) via postbank actie.
Dit toestel gekozen vanwege prijs/mogelijkheden mp3/java/bluetooth ed.
Heb zelf de SE K700i, en de Sagem overtreft met mogelijkheden m'n SE wel, behalve dat hij geen radio heeft en IR.
Helaas voor m'n zoontje lukt het NIET om via bluetooth java games erop te zetten (worden geweigerd).
Hebben inmiddels een paar pogingen gedaan om via internet op een gamesite een spel op sms te bestellen, maar helaas wil dat niet.
Het sms bericht (een site link) komen we niet op, en een e-mail naar de betreffende site onbeantwoord gebleven.
Ook al wat rond gesurfd, maar kunnen tot nu toe niet iets vinden wat werkt.
Dus houden ons aanbevolen voor een werkende download site.
En met de video opname's hebben we hier ook het probleem van de 15 sec. beperking, ook al hebben we bij de instellingen het aangegeven dat hij niet het mms formaat moet hebben, en geen tijdsbeperking, en toch stopt hij nog steeds na 15 sec.
Het is een zeer mooi toestel, en de geluids kwaliteit van de speaker is prima.
Mij is het wel gelukt een paar filmpjes erop te krijgen, maar ook bij ons worden sommigen ook geweigerd, ondanks dat ze hetzelfde formaat als de werkende filmpjes hebben, gemaakt met Imtoo.
Toch vind ik mijn SE beter, omdat hij sneller is, en werkelijk alles kan en accepteerd, zoals muziek / thema's veranderen (op pc en dan overzetten) / films opnemen / en belangrijkste ! >>hij accepteerd java games in jar en jad formaat.
We zoeken dus nu een site (wap) voor games en een headset 2,5 plug (zonder verloopstuk).
Wie o wie.???
En voor de twijfelaars, als je java games niet belangrijk vind, de Sagem is mooi handig toestel waar je geen spijt van krijgt als je hem koopt, vinde mijn zoontje en ik.

Verwijderd

sagem zelf heeft een site waar je games voor hun toestelletjes af kan halen.

http://www.planetsagem.co...sagem-logo/club-sagem.htm

edit; wel vergeten zeggen, je moet wel ingelogd zijn als zogenaamd een fransman, sommige landen mogen geen spelletjes downloaden :?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 20:31 ]

Verwijderd

Ach, games...als je ze niet kan downloaden (via je pc) kost dat allemaal bergen geld. Hoeft van mij niet zo :).

Maar werkt WAP wel bij jullie reindje?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 20:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:34:
Ach, games...als je ze niet kan downloaden (via je pc) kost dat allemaal bergen geld. Hoeft van mij niet zo :).
Ik dacht dat je niet hoefde te betalen hoor, is enkel de internetconnectie die je aangerekend krijgt. Als je dan eens wacht op een mooie actie kan je het gewoon gratis doen. (Zoals mobistar nu, daar krijg je 1000 uur gprs gratis voor de komende 2 maand. Da's 16u30/dag dat je gratis op het internet kan met je gsm. Nu nog datakabel en ik kan beginnen downloaden via gprs >:))

Verwijderd

Athmozz bedankt voor de game tip, gaan we zeker proberen.
En Slindenau ik kan op Telfort Spot komen en dat is toch al via wap ?, alleen krijg je daar te zien dat voor dit toestel nog geen games beschikbaar zijn.
Wel wat krom natuurlijk als je op download-game site's kijkt, daar wel dit toestel bij ziet.

Verwijderd

Nou m'n zoontje is weer blij, z'n eerste game gedownload (die van de eerste poging)
Ik had via de support link een mail naar de site-beheerders gestuurd, en vanmorgen kreeg hij weer een sms met daarin de goed link.
Dus in het sms bericht stond een link, en als je via opties (l-onderin) kiest ga naar, dan kom je op de goede plek waar je wel verbinding moet maken, en dan word hij toegestuurd.
De site is http://gsmweb.play-mobile...7&page=6&p=seeGames&cat=X
Ik had daar overigens de MY500X geselecteerd, omdat de 501 daar niet bij stond.
Dus het wil dus wel tegen betaling.

Verwijderd

Inmiddels heb ik de telefoon (bijna) helemaal door.

WAP werkt.
GAMES downloaden (via de PC >:) ) werkt (al moet je wel van geval tot geval gaan testen of de java applicatie het doet).

Het enige waar ik nu nog mee zit, de lengte limitatie op video's. Deze is ondanks de instelling "geen limiet" nog steeds iets van 10-15 seconde :(.

Verder zal ik mijn ervaringen binnenkort wat uitgebreider op papier zetten, maar ik ben vrij tevreden.

(Deze telefoon is overigens niet meer via de postbank te krijgen...TT change naar Sagem my501X ?)
Pagina: 1