[Serv-U] Twee hardeschijven delen

Pagina: 1
Acties:

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Goedendag heren,

Ik heb een conflict met Serv-U, of eerder dat programma mag mij gewoon niet en werkt mij zwaar tegen. Ik heb twee hardeschijven waarvan ik mappen wil delen, namelijk het volgende:
E:/map 1
F:/map 2
F:/map 3
F:/map 4
Ik wil nu dat die 4 mappen gewoon onder elkaar staan zodra iemand naar mijn ftp connect en inlogd. Nu ziet die gene enkel de laatste 3 omdat mijn home directory f: is. Nu wil ik dat de gebruiker ook de andere map kan zien maar hoe zorg ik daar voor? Ik heb virtual mappings ingesteld maar daar kwam ik maar half uit.
Ik heb e:/map 1 als physical path, die naar %HOME% gemapped met als virtual naam Films maar hij staat er niet in. De user heeft gewoon toegang tot de 4 bovenstaande mappen dus hij zou deze toch ook moeten zien?

Iemand die mij kan helpen? Volgens de FAQ van Serv-U en volgens wat ik hier met de search heb gevonden zou hij nu moeten werken, maar dat doet ie niet :'(

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:47

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Kun je geen shortcut in de home directory zetten, en zorgen dat gebruikers die mogen volgen? Kon altijd wel toen ik nog G6 FTP gebruikte...

Hier stond een dode link.

• glnk
  • Laatst online: 25-07 13:08
Maak een root aan, bijv C:\FTPROOT; dit is je home directory

Physical path Mapped to Virtual name
E:\map 1 C:\FTPROOT Map 1
F:\map 2 C:\FTPROOT Map 2
F:\map 3 C:\FTPROOT Map 3
F:\map 4 C:\FTPROOT Map 4

Bij dir access add je de mappen
E:\map 1
F:\map 2
F:\map 3
F:\map 4
C:\FTPROOT

Zorg ervoor dat je minimaal Read, List en Inherit bij elke dir hebt aangevinkt (R----L--I)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
suprdave schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 08:54:
Maak een root aan, bijv C:\FTPROOT; dit is je home directory

Physical path Mapped to Virtual name
E:\map 1 C:\FTPROOT Map 1
F:\map 2 C:\FTPROOT Map 2
F:\map 3 C:\FTPROOT Map 3
F:\map 4 C:\FTPROOT Map 4

Bij dir access add je de mappen
E:\map 1
F:\map 2
F:\map 3
F:\map 4
C:\FTPROOT

Zorg ervoor dat je minimaal Read, List en Inherit bij elke dir hebt aangevinkt (R----L--I)
Het werkt :D Dankuwel :D

Edit: Het werkt maar half. De gewone user werkt, daarbij heb ik het precies zo gedaan als jij het omschreef.
Daarna heb ik het bij mijn admin account geprobeerd. Ik heb c:\FTP ROOT ADMIN aangemaakt en die als home directory gekozen. Ik heb vervolgens E:\ en F:\ naar FTP ROOT ADMIN gemapped, en vevolgend acces gegeven aan FTP ROOT ADMIN, E:\ en F:\ maar ik zie enkel de inhoud van E:\ als ik met mijn account inlog.

[ Voor 26% gewijzigd door Tsurany op 18-08-2006 13:59 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Iemand? Please?

• -Arcane-
  • Laatst online: 20-12-2024
ik heb altijd precies hetzelfde probleem gehad.
ik heb iedereen maar 2 accounts gegeven, dat was de enige oplossing die ik kon bedenken.
Pagina: 1