A8N5X Ethernet Controller probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mevani
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-01 17:00
Hoi,

Ik heb nu laatst in de vakantie mijn nieuwe moederbord, de Asus A8N5X gehaald. Nu werkte alles naar behoren, tot 5 uur vanmiddag : ik had samen met een vriend LaN C&C Generals gespeeld, alles werkte totdat ik niet meer op het internet kon en ik opeens een heel ander IP had gekregen. De standaardgateway werd niet gevonden. Nu hebben wij thuis 1 kabel in een splitter gedaan, zodat er 4 kabels uitkomen : 1 daarvan gaat naar mijn zolder toe, die ik daar ook gesplitst had dmv een hub. Mijn vriend had nog wel internet.

Ik proberen om mijn windows opnieuw te installeren, en probeerde de chipset drivers erop te doen maar ik kreeg weer dat rare IP. Vervolgens rebootte ik, en ik had IP 0.0.0.0 Nu zag mijn vader net dat toen hij het probeerde, dat de chipset-installatie vastliep terwijl hij de Ethernet Controller installeerde.

Is mijn driver-CD naar de hemel? Of ligt het aan mijn onboard-ethernet controller? Of moet ik gewoon nieuwe chipset drivers, waar ik op het moment niet aan kan komen omdat ik met mijn pc niet kan connecten :+

Verwijderd

Je krijgt een IP adress van de DHCP server.

Meestal heeft een router die functie. Die "splitter" is waarschijnlijk een router en stuk ??

Als de andere computers in het netwerk het nog wel doen zit waarschijnlijk de kabel los...of hamsters ;)

Succes.

• Mevani
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-01 17:00
Nop, je begrijpt het een beetje verkeerd :)

Mijn vriend had gewoon internet terwijl mijn internet uitviel, en hij kon gewoon door blijven gamen op internet, wat dus concreet betekent dat er met zijn verbinding niks mis was en dus ook niet met de kabel. Inmiddels is hij weg, heb ik de hub opgeruimd en de kabel die van beneden naar boven loopt direct op mijn pc aangesloten, maar dat heeft niks uitgehaald..Ik ga nu proberen de 6.65 chipset driver te installeren, kijken of dat werkt.......

EDIT :Zie het maar een beetje als dit

Modem -> Splitter -> Kabel -> Hub -> 2 kabels naar 2 pc's. (dit werkte naar behorden totdat dit probleem opdook, alleen bij mij)
Modem -> Splitter -> Kabel -> Pc (heeft altijd gewerkt, maar nu wil dit niet meer werken)

[ Voor 21% gewijzigd door Mevani op 18-08-2006 00:10 ]

Verwijderd

Ikke nog steeds niet begrijpen.

Kijk even bij apparaatheer of de ethernet chip het doet.

Hoe zit de boel nu precies aangesloten ?
Bij mijn weten kun je alleen meerdere PC's aansluiten mbv een router/multi pc modem.

Maarre het heeft dus gewerkt terwijl ook die andere computer aan stond ?

Volgens mij is er geen probleem met die adpater meet met de netwerk configuratie....