Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ergenic headset + Mio a701 gaan niet samen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik had vandaag een headset gekocht bij de paradigit (van het "back to school" foldertje)

maar nu heb ik hem zojuist proberen aan te sluiten maar dat lukt niet bepaald.

Het gaat om de "Ergenic ERG BT-001" headset en de mio a701 smartphone.

Nu probeer ik dan op me telefoon een verbinding te maken.. dan zoek ik naar de headset die ie dan ook vindt, en vervolgens moet ik een wachtwoordsleuten invoeren die in de handleiding beschreven staat als "0000". als ik dit dan invoer dan is ie even bezig en na een 20-30 tal seconden zegt me telefoon dat de verbinding niet tot stand kan komen of het wachtwoord niet correct is.

Nou lijkt mij de verbinding wel prima te werken... maar een wachtwoord "0000" is ook moeilijk verkeerd te typen.....

Iemand een idee wat ik fout doe/ er fout kan zijn ?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-11 09:24

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move OH > PDASPGSMGPS :P

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:10
Ik stond op het punt dezelfde aan te schaffen, maar de paradigit verkoper vertelde me dat de headset nogal kieskeurig is en niet met alle toestellen werkt. Ik heb een Vario en daar wil wel vaker een BT headset niet op werken, dus ik heb maar van de koop afgezien. De verkoper vertelde me dat het een kwestie van uitproberen is of het wel of niet werkt, er is nl geen lijst van compatible toestellen, dus het is echt trial and error. In jouw geval dus error helaas, ik zou gewoon teruggaan en hem terugbrengen.

PS is de 0000 code correct, probeer anders 1234 eens (is ook zo'n standaard code die vaak gebruikt wordt, en een foute handleiding, tja, dat maken we allemaal dagelijks mee)
PPS Kun je ook vanaf de headset pairen? Ik bedoel daarmee dat je dus niet de telefoon laat zoeken naar de headset, maar de headset laat zoeken naar de telefoon. Dit doe je vaak door op je Mio BT op discoverable te zetten en met een druk op de knop op je headset deze naar je telefoon te laten zoeken. Ik meen me te herinneren dat een aantal BT headsets op die manier wel wil pairen en niet als je vanuit de telefoon de verbinding wilt opzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat um ruilen (anders moet ik weer een eind fietsen) en kijk dan of die andere wel werkt.. dan zal ik kijken of die manier van jou wel werkt...

Echter werkte de headset ook niet op me pda... die gaf de zelfde fout.. hij werdt wel herkend .. maar als je de code in wou voeren was "de verbinding verbroken of het wachtwoord niet juist"

Kheb jammergenoeg niet meer BT apparaten.. maar als ie het al niet op 2 van die dingen doet dan kan het probleem natuurlijk ook bij de headset liggen.