Verschil tussen deze twee processoren?

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008

• kapfrank
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-01 15:29
Kan iemand mijn vertellen of er veel (mogelijk in procenten) verschil zit tussen de volgende 2 processoren:
- Intel® Core™ Duo Processor T2050
- Intel® Core™ Duo Processor T2300E
en wat zijn de tegenhangers van AMD hiervan?

Dit ivm het feit dat ik op zoek ben naar een laptop waarmee je lekker kunt werken (Office, interneten maar ook een hedendaags spel).

Ik heb wel een overzichtslijst kunnen vinden van grafische kaarten, maar niet van de processoren.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

SpamLame

niks

AMD tegenhanger zijn er nog niet. Ga je voor zuinigheid kom je bij de Turion uit.
Performance veschillen zijn vast wel op internet te vinden, lees wat reviews zou ik zo zeggen

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:10
kapfrank schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:03:
Kan iemand mijn vertellen of er veel (mogelijk in procenten) verschil zit tussen de volgende 2 processoren:
- Intel® Core™ Duo Processor T2050
- Intel® Core™ Duo Processor T2300
en wat zijn de tegenhangers van AMD hiervan?

Dit ivm het feit dat ik op zoek ben naar een laptop waarmee je lekker kunt werken (Office, interneten maar ook een hedendaags spel).

Ik heb wel een overzichtslijst kunnen vinden van grafische kaarten, maar niet van de processoren.
Hoe het qua performance zit weet ik niet, maar ik kan wel wat verschillen op papier vertellen: de T2050 heeft een FSB van 533MHz en de T2300 heeft een FSB van 667MHz. Ook moet deze processor het stellen zonder Virtualization Technology (VT).

Er was ook iemand met dezelfde vraag op de NotebookReview.com forums . Over het algemeen komt het erop neer dat je de verschillen alleen duidelijk ziet in benchmarks, maar dat ze redelijk gelijk presteren. Als je echter veel gebruik denkt te maken van VT, dan zou ik voor de T2300 gaan en anders is de T2050 ook wel het overwegen waard :).

In tegenstelling tot de poster hierboven denk ik wel dat er een tegenhanger is: de AMD Turion 64 X2, maar hoe ze presteren ten opzichte van elkaar moet je zelf maar eens opzoeken. Wel weet ik dat de Core Duo zuiniger is doordat hij betere energiebesparingsmogelijkheden heeft. Hierdoor gaat je batterij dus langer mee. Als energieverbruiken geen issue is is de AMD Turion X2 ook wel het overwegen waard.

[ Voor 14% gewijzigd door Jaap-Jan op 17-08-2006 23:16 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• SpamLame

SpamLame

niks

Grappig, volgens http://www.intel.com/products/processor/coreduo/specs.htm is er geen Core Duo T2050.
Die CD die het zonder VT moet doen is de T2300E en die die 533Mhz als FSB heeft is de U2500.

Overigens (nu ik je post nog eens lees) had ik wel de Turion als soort van tegenhanger aangestipt.
Persoonlijk zou ik toch voor een CD gaan, nieuwe generatie, sneller, zuiniger, prijstechnisch weet ik eigenlijk niet

[ Voor 66% gewijzigd door SpamLame op 17-08-2006 23:21 . Reden: aanvullig etc enz ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:10
SpamLame schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:13:
Grappig, volgens http://www.intel.com/products/processor/coreduo/specs.htm is er geen Core Duo T2050.
Die CD die het zonder VT moet doen is de T2300E en die die 533Mhz als FSB heeft is de U2500.
Mja, er is wel een Wiki- pagina en natuurlijk BalusC zijn processorpagina maakt er ook melding van.

Op de Intel site wordt er inderdaad met geen woord over gerept, dus wat dat nou te betekenen heeft :?
Van de Wiki- pagina die ik net noemde:
Virtualization Technology supported by: all models except T2300E, T2050, T2250

[ Voor 17% gewijzigd door Jaap-Jan op 17-08-2006 23:21 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• SpamLame

SpamLame

niks

Japie_17 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:19:
[...]

Mja, er is wel een Wiki- pagina en natuurlijk BalusC zijn processorpagina maakt er ook melding van.

Op de Intel site wordt er inderdaad met geen woord over gerept, dus wat dat nou te betekenen heeft :?

[...]
Van de Wiki- pagina die ik net noemde:
[...]
Najah Intel heeft of lopen schrappen of moet zijn site nog bijwerken.

edit1:
ook http://processorfinder.in...cFam=2278&sSpec=&OrdCode= kent de T2050 niet

[ Voor 8% gewijzigd door SpamLame op 17-08-2006 23:27 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb deze alleen in OEMs gezien tot nu toe, dus volgens Intel bestaan ze wss niet.

Net zoals de Radeon X700XL enzo.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:22

Thandor

SilverStreak

Zoals je ziet is er best het één en het ander omtrent de verschillen van deze processor te vinden. De CPU database van BalusC is hierbij een aanrader.

Gezien dit over processoren gaat had het eigenlijk in Processors, Mobo's & Geheugen gemoeten. Echter is dit min of meer een FAQ-gevalletje en zal het topic op slot gaan.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.