Toon posts:

[SD card] fotos verdwenen

Pagina: 1
Acties:
  • 693 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb op reis een 100-tal foto's getrokken die op een 256MB Dane-Elec SD kaartje stonden in mijn toestel (HP Photosmart E327). Nu probeerde ik daarnet die fotos op pc te zetten door gewoon het toestel aan te sluiten, aan te zetten en de beschikbare wizard "foto's laden" te gebruiken. Daar bleek ineens iets mis te gaan, mn kodak viel uit en de wizard werd stopgezet met de melding dat er geen foto's te laden waren.. Dacht dat dit nie zo erg was, erges een softwareprobleempje ofzo, dus ik wil de foto's gewoon op de kodak zelf bekijken, blijkt nu dat ALLE foto's gewoon ineens weg zijn..... Manueel via verkenner op de kodak gekeken en er stond dus idd nix meer op (nieuwe foto getrokken om te testen en die kwam er wel in). Nu vraag ik me af als er EEN manier is waardoor ik uiteindelijk toch nog aan de fotos kan komen?
Ik hoorde dat data recovery op het kaartje hier misschien iets kan aan doen, is dit zo? Ik heb net ff zitten proberen met de programma's "CardRecovery" en "PC inspector smart recovery" maar bij allebei moet de drive opgeven worden waar moet gezocht worden. Probleem is dat die kodak bij mij geen echte drive lijkt te krijgen bij aansluiting via usb, in verkenner verschijnt gewoon "HP Photosmart E327" onder alle echte drives. Ik kan dus ook het toestel nie selecteren bij een van die programma's..
Kan iemand me aub helpen? Ik heb op zich al niet echt veel hoop meer maar je weet nooit.. :)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
waarschijnlijk is het al te laat omdat je een nieuwe foto gemaakt heb helaas. maar het kaartje via een cardreader uitlezen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:59
Als je de wizard krijgt als je 'm verbindt, krijg je dan niet de optie om 'm te herkennen als massa-opslagapparaat? Dan krijgt ie wel een letter toegewezen en misschien kunnen data recovery programma's er dan wel bij.
DECOY88 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:55:
waarschijnlijk is het al te laat omdat je een nieuwe foto gemaakt heb helaas. maar het kaartje via een cardreader uitlezen?
Waar haal jij vandaan dat ie nieuwe foto's heeft gemaakt..?

The devil is in the details.

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

Foto zullen met een recovery tooltje wel terug te halen zijn. Alleen moet je met deze kaart voor de rest niets meer doen, zeker geen foto's meer mee maken.

dus via een fotozaak of met een cardreader en recovery programma de foto's proberen terug te halen.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 16:20
Zolang je kaartje leesbaar is (=vrijwel altijd) kan je er foto's vanaf halen. Ik heb zelf zeer goede ervaringen met het freeware open-source programma "TestDisk / PhotoRec" linkje

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-02 19:53
Hahn schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:57:

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:52:
(nieuwe foto getrokken om te testen en die kwam er wel in). :)
Probeer eens via een cardreader dan krijgt hij wel een drive letter.
Zowiezo ben je de foto's kwijt waar de nieuwe heeft gestaan en is de kans afgenomen om ze terug te krijgen.

Verder beschikt bijna elke nieuwe Laptop over een SD cardreader mocht je geen cardreader bij de hand hebben maar ken je wel iemand met een (recente) laptop

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ga naar runtime.org en download GetDataBack for FAT. Dan zou het wel te recoveren moeten zijn (ligt er vaak aan). Anders inderdaad recovery bedrijfje :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Hahn schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:57:
Als je de wizard krijgt als je 'm verbindt, krijg je dan niet de optie om 'm te herkennen als massa-opslagapparaat? Dan krijgt ie wel een letter toegewezen en misschien kunnen data recovery programma's er dan wel bij.
[...]

nou heel simpel het staat in de TS. Overigens is hier nog geen 2 weken geleden een volledig topic over geweest waar alle mogelijke recovery manier besproken zijn. Gebruik even de search en je zult hem vinden :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:59
VerkerkSander schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:03:
[...]

[...]

Probeer eens via een cardreader dan krijgt hij wel een drive letter.
Zowiezo ben je de foto's kwijt waar de nieuwe heeft gestaan en is de kans afgenomen om ze terug te krijgen.

Verder beschikt bijna elke nieuwe Laptop over een SD cardreader mocht je geen cardreader bij de hand hebben maar ken je wel iemand met een (recente) laptop
Dat stukje had ik over het hoofd gezien :P Maar de kans is best groot dat een deel van die 100 foto's nog terug te halen is, ookal is er één nieuwe foto gemaakt ;)

The devil is in the details.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-02 19:53
Hahn schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:15:
[...]

Dat stukje had ik over het hoofd gezien :P Maar de kans is best groot dat een deel van die 100 foto's nog terug te halen is, ookal is er één nieuwe foto gemaakt ;)
Ja maar dan moet je vanaf nu NIKS meer proberen te doen met je huidige configuratie maar echt pas weer wat ondernemen als je een cardreader hebt! De kans dat hij namelijk automatisch met je HP programma iets wegschrijft kan aanwezig zijn aangezien we niet weten hoe het werkt.

Zoek een cardreader op of koop er 1 (10~15 euro denk ik bij de MM (MediaMarkt)) ik neem aan dat dat je mooie vakantie foto's wel waard zijn!

Succes !

Hehe dacht dat je de TS was... SORRY :+

[ Voor 4% gewijzigd door Daros op 17-08-2006 23:20 ]

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 08:42
Getdata back heb ik zeer positiefe mening over zeer goed programma

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 08:42
Getdata back heb ik zeer positiefe mening over zeer goed programma

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Zo goed dat je het 2x vertelt? :P

Maar een met verkerksander. Zorg dat je een cardreader hebt en gebruik speciale programmatjes. Een lijstje daarvan kun je in de FAQ vinden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Ok heel erg bedankt allemaal, ik ga vandaag naar een vriend met een cardreader om het te proberen. Ik nam dus idd 1 nieuwe foto bij wijze van test, hopelijk verpestte dit niet al teveel en kan ik nog veel andere foto's recoveren :'(

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

zet hem ff op read-only je kaartje

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1