[XP]Setup kan bestanden niet te kopieren

Pagina: 1
Acties:

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb een probleem met het installeren van Windows XP op mijn nieuwe computer:

- Intel Pentium D 930
- Asus P5B
- 2x 512MB PC5300 Corsair
- Seagate 250GB 7200.10 SATA
- LG GDR 8164B dvd-speler
- NEC 4570A dvd brander
- Asus 7600GT
- Tagan 480Watt

De SATA-harddisk is aangesloten op de SATA-1 poort op het moederbord. Volgens het boekje zou dat de Intel SATA-controller zijn.
Zodra ik Windows XP opstart van cdrom en het zaakje geformatteerd heb, gaat de setup bepaalde bestanden kopieren naar de harddisk. Aan het einde (bij 80%) krijg ik steeds een error "Setup kan het bestand qedwipes.dll niet kopieren", ik kan dan het opnieuw proberen (enter), ESC om het over te slaan en F3 om af te sluiten.

Als ik het oversla dient zich een ander bestand aan wat niet gekopieerd kan worden, en zo gaat dat de hele tijd. Bij 100% krijg ik een BSOD.

Ik krijg de errors als ik de NEC-drive gebruik, maar ook als ik de LG-drive gebruik. Ik heb een LG-dvdspeler uit een ander pc getrokken, en daarbij krijg ik óók de errors!

Wat gaat hier fout, ik zie denk ik wat over het hoofd. Ik kom er niet uit, iemand die me kan/wil helpen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik dit zo lees kunnen het 2 dingen zijn (tenminste, die zijn het meest waarschijnlijk

1. brakke installatie media --> probeer een ander schijfje
2. brak geheugen --> test eens met memtest86

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

volledig met hierboven, mijn ervaring is dat het meestal 95% vd gevallen het geheugen is. probeer eens te installeren met 1 reepje erin. Doet hij het nog niet een keertje wisselen zodat je ze beide afzonderlijk hebt geprobeerd. De kans is erg klein dat ze beide stuk zijn.
Werkt het wel met eentje heb je direct het defecte onderdeel gevonden :)

[ Voor 59% gewijzigd door Ray op 17-08-2006 23:09 ]

• Pingelmonster
  • Niet online
Terw_Dan schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:03:
Als ik dit zo lees kunnen het 2 dingen zijn (tenminste, die zijn het meest waarschijnlijk

1. brakke installatie media --> probeer een ander schijfje
2. brak geheugen --> test eens met memtest86
Ik heb een orginele XP-cd en een kopie geprobeerd, beiden hetzelfde resultaat. Ik zal maandag het geheugen eens onder de loep nemen, het zou idd kunnen dat er daar iets mis zit.

Meer tips/ideëen zijn uiteraard welkom!

• Pingelmonster
  • Niet online
Memtest 3.2 gaf 300+ errors aan in nog geen 5 minuten tijd. Ik heb het geheugen daarom als zijnde kapot teruggebracht naar de pcboer. Daar is het getest en niet-defect bevonden.

Wel raadden ze me aan even naar het voltage te kijken, en als dat mogelijk was een klein beetje te verhogen. Zou dit een oplossing kunnen zijn?

Zijn er verder nog andere ideeën?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Probeer eens een ander geheugenbankje. Dit klinkt echter als incompatibility zijn...Ik heb wel vaker problemen gehad met Corsair op een Asus plank, probeer eens een bankje Kingston als je daar aan kan komen...

[ Voor 8% gewijzigd door aramdin op 24-08-2006 16:33 ]

Instagram / YouTube

Verwijderd

Stel anders de timings wat losser in. Dat helpt ook vaak.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pingelmonster schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:29:
Memtest 3.2 gaf 300+ errors aan in nog geen 5 minuten tijd. Ik heb het geheugen daarom als zijnde kapot teruggebracht naar de pcboer. Daar is het getest en niet-defect bevonden.

Wel raadden ze me aan even naar het voltage te kijken, en als dat mogelijk was een klein beetje te verhogen. Zou dit een oplossing kunnen zijn?

Zijn er verder nog andere ideeën?
Voltage verhogen is altijd te proberen (met 0,1V). Daarnaast is het zo dat je een Asus bord hebt en die zijn nu eenmaal ranzig voor wat betreft het accepteren van geheugen, dus mocht dat niet lukken kun je er altijd nog een ander dimmetje (andere chips) erin gooien en kijken wat die doet.

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:44
Ik heb met mijn vorige asus bord (p5gd1) hetzelfde probleem gehad. Plotseling stoppen met kopieren in windows setup. Memtest gaf bij mij echter geen errors aan. Heb je de qvl van asus erbij gepakt?
De oplossing bij mij was geheugen van een ander merk, dat wel op de qvl stond. Toen waren de problemen over.

Vette shit!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 13:11
Je voeding zou een maandagochtendmodel kunnen zijn... het geheugen is idd verreweg het meest waarschijnlijk, maar ik heb een keer een Enermax gehad waarmee ik Win2K niet geïnstalleerd kreeg. Heel frustrerend. Andere voeding en probleem was weg.

• Pingelmonster
  • Niet online
R.E. schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:10:
Ik heb met mijn vorige asus bord (p5gd1) hetzelfde probleem gehad. Plotseling stoppen met kopieren in windows setup. Memtest gaf bij mij echter geen errors aan. Heb je de qvl van asus erbij gepakt?
De oplossing bij mij was geheugen van een ander merk, dat wel op de qvl stond. Toen waren de problemen over.
Morgen ga sowieso eerst nog eens met het geheugen aan de gang. Mocht ik er aan het einde van dit weekend niet uit zijn, dan breng ik het terug en koop ik 2 reepjes Kingston wat wel op de QVL staat.
Dit Corsair-geheugen stond er niet op. Ik heb tot nu toe nog niet meegemaakt dat geheugenreepjes die niet op de QVL stonden niet werkten op een Asus-bord dus ik nam het ook niet zo nauw.

Ik ga in ieder geval proberen het voltage wat op te krikken en wat met de timings spelen.

• Pingelmonster
  • Niet online
Ik heb zojuist wat gespeeld met het voltage en geprobeerd de timings wat losser/strakker te zetten, daarbij heb ik getest met 1x 512MB in bankje 1.
Één keer draaide Memtest helemaal zonder dat 'ie fouten aangaf, toen ik de PC herstartte en weer memtest draaide gaf ie weer tig-duizend fouten.

Ik dénk dat het een compatibiliteitsprobleem is, en ik zou wel wat van Kingston willen nemen. Helaas heb ik geen andere pc staan met DDR2-geheugen dus ik kan niet eerst uitproberen of mijn conclusie klopt, dat is erg lastig.

Wie heeft er nog een idee? Of denken jullie hetzelfde als wat ik denk...compatibiliteit

• Pingelmonster
  • Niet online
iemand die nog tips heeft wat ik moet uitproberen voordat ik het geheugen om ga ruilen?
Pagina: 1