Toon posts:

PC restart bij videokaart driver intallatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik de drivers van mijn videokaart installeer herstart mijn pc (op 75% van de installatie)
Ik heb geprobeerd:
-3 verschillende drivers
forceware
91.29
91.31
91.33
-format
-google
-memtest
-pc opengeschroeft alle kabels goed ingeduwd en alle koelers alle stof uit geblazen
-temperatuur gecontroleerd

info:
videokaart: XFX 7800 GT
windows: XP SP2
Na een format gelijk de drivers proberen te installeren en werkt niet, ik heb al aantal keer format gedaan hiervoor en toen geen problemen.

Hij geeft geen blauwe scherm hij valt gewoon gelijk weg ik hoor een tik vanuit de computer denk harde schijf ofzo en hij reboot.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 21:55 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 00:01
lijkt me niet zo heel relevant.

ontopic:
Haal die videokaart is uit je pc. Kijk goed of er geen componenten ontbreken/loszitten. Ik had ook een probleem met een videokaart (alleen tijdens installatie van drivers) en toen bleek een component los te zitten wat getriggerd werd door de drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de pc open geschroeft en de videokaart eruit gehaald gekeken en alle stof deraf geblazen.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand anders dit probleem??

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Kicken binnen 24u is not done. Check anders even alle FAQ's enzo.

Probeer anders een 'stable version' van ForceWare, de nieuwste is 84.63. Voordat je die installeert is het wel aan te raden even de oude te deïnstalleren, en Driver Cleaner de gebruiken. Ook een format zou kunnen helpen.

En wat die troubleshooter; die lijkt mij best relevant, aangezien de PC 'zomaar' reboot, en dat toch onder 'hangen' valt meestal. Herstart je PC eigenlijk zoals 'normaal' of krijg je eerst een BSOD (zo'n blauw scherm met witte letters) te zien?

Verwijderd

ga naar apparaatbeheer, gooi daar de oude driver weg (eventueel in veilige modus proberen)
vervolgens opnieuw starten en driver installeren

(weet het niet helemaal zeker, maar het kan zijn dat je het opnieuw opstarten weg moet/kan laten)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers geuninstalled met driver cleaner en toen viel me pc binnen de 30 seconden uit, dus 30 seconden opgestart en reboot ie weer uitzichzelf. Zelfde principe gewoon opeens een restart, heb nu weer geformatteerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 01:32 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Je was dus geen drivers aan het installeren toen dat gebeurde, als ik het goed begrijp? Heb je dan volledige specs voor ons, want dan is er toch zeker iets hardwarematig mis denk ik..

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik de drivers had verwijderd (na het rebooten dus) valt me pc na ongeveer 30 seconden uit steeds ja.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 00:01
TheZeroorez schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:14:
Je was dus geen drivers aan het installeren toen dat gebeurde, als ik het goed begrijp? Heb je dan volledige specs voor ons, want dan is er toch zeker iets hardwarematig mis denk ik..
check z'n post history. Zal je veel duidelijk worden.

Ontopic:
Of je post alle relevante informatie! Wat dat is, mag je zelf even uitzoeken door een tiental topicstarts te bekijken. Of niemand kan je helpen en zal je topic (zoals een hoop van je andere) vermoedelijk gesloten worden omdat het nergens over gaat op deze manier

• TheZeroorez
  • Niet online
Nou, lees dan ook meteen even de rest van mijn bericht, post je specs, en neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter toch maar eens door..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

volledige specs:
Athlon 3700+
Geheugen 1,5 mb ram Corsair Value
Videokaart: XFX Geforce 7800 GT
Harddisk: 200GB Western Digital SATA

Als ik nog iets vergeten ben meld het even.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 09:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties

volledige specs:
Athlon 3700+
Geheugen 1,5 mb ram Corsair Value
Videokaart: XFX Geforce 7800 GT
Harddisk: 200GB Western Digital SATA

Als ik nog iets vergeten ben meld het even.

• TheZeroorez
  • Niet online
Je bent heel veel vergeten, dit zijn geen specs.

Post eens wat serienummers, en bijvoorbeeld het merk+type+wattage voeding. Hoe vaak heb je btw memtest86 achter elkaar laten draaien? Boot je PC wel met een liveCD van welke distributie dan ook? Hoe lang houdt 'ie het dan uit?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-07 19:53
Dat is een behoorlijk kale pc. Heb je geen voeding? Heb je geen geluidskaart?
En dat zootje ligt gewoon op je bureau?
Volledige specs dus.
Gewoon het lijstje zodat je het bijvoorbeeld bij een winkel zou kunnen bestellen.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Kunt allemaal wel 4x zeggen dat hij niet compleet antwoord, en dat zijn post niet goed is. Maar de post staat er. Je zou kunnen zeggen een slotje, en lees de FAQ's door. Post daarna opnieuw een topic met daarin gedetaileerd van welke hardware je hebt, welke type, en dan nog wat je al gedaan hebt.

Of... we helpen hem gewoon even, als hij zelf dan even alle specificatie's hier post.

Wat hebben we:
  • Processor: Athlon 3700+ Type?
  • Geheugen: 1,5 mb ram Corsair Value Geloof dat het is GB, maar geen probleem... Geef even het juist type nummer
  • Videokaart: XFX Geforce 7800 GT Merk, type?
  • Harddisk: 200GB Western Digital SATA Type?
  • Moederbord: ??
  • Voeding: ??
  • Eventueel andere hardware, misschien zelfs usb apparaten...
Wat heeft de TS zelf geprobeerd?
  • 3 verschillende drivers geprobeert; forceware 91.29, 91.31, 91.33
  • format
  • google
  • memtest
  • pc opengeschroeft alle kabels goed ingeduwd en alle koelers alle stof uit geblazen
  • temperatuur gecontroleerd
  • Ik heb de drivers geuninstalled met driver cleaner en toen viel me pc binnen de 30 seconden uit, dus 30 seconden opgestart en reboot ie weer uitzichzelf. Zelfde principe gewoon opeens een restart, heb nu weer geformatteerd.
Wat gebeurt er?

Hij geeft geen blauwe scherm hij valt gewoon gelijk weg ik hoor een tik vanuit de computer denk harde schijf ofzo en hij reboot. De hardeschijf komt plots tot een stilstand. je hoort de hardeschijf per direct terug gaan naar zijn bootsector.

Als je het tikken continue hoort, is dat niet goed.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 15:10 ]

Pagina: 1