Canon A85/A95 opzetlenzen

Pagina: 1
Acties:

• Meuzik
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 12:24
Beste tweakers,

ik ben in het bezit van een Powershot A85. Prima toestel, alleen mis ik af en toe / vaak het draaibare schermpje. Nu zat ik erover te denken om een A95 2ehands te kopen.
Op mn A85 heb ik een telelens erbij: de ring (LA-DC52C) en de lens (TC-DC52).
Nu vraag ik mij af of hier mensen zijn die mij kunnen overtuigen / bewijzen dat deze set ook op een A95 past. Ik heb deze vraag al bij meerdere camera handelaren voorgelegt, maar ik krijg steeds een ander antwoord.
Wie kan mij uitsluitsel geven!?!

Specs

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
De canon website zegt:
A95:
Teleconverter 1,75x TC-DC52A,
Groothoekconverter 0,7x WC-DC52,
Close-up lens 250D (52mm),
Objectiefadapter LA-DC52D
Ik denk dus dat je een andere adapterring en lens zal moeten halen.

• Meuzik
Ja, dat heb ik ook gezien, maar er zijn ook weer enkele sites die suggereren dat de lens voor de A85 toch op de A95 past. Ik weet alleen niet in hoeverre ik dit kan vertrouwen...

Specs

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Meuzik schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:48:
Ja, dat heb ik ook gezien, maar er zijn ook weer enkele sites die suggereren dat de lens voor de A85 toch op de A95 past. Ik weet alleen niet in hoeverre ik dit kan vertrouwen...
Tja meer kan ik je er dan ook niet over vertellen. Aangezien canon de fabrikant is lijkt het me dat die wel weten wat er wel en niet past. Je kan ook gewoon bij een A95 (als je die ergens kan vinden) ff gaan passen of het past.

En anders gewoon jou camera inclusief adapter en lans verkopen voor een meerprijs, en dan een 2e hand a95 aanschaffen en de bijbehorende adapter plus lens. Meer opties zijn er denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
Zijn er niet meer mensen met ervaringen hierover?
Ik heb het "Ervaringentopic Powershot A95" al doorgenomen, maar daar wordt er ook wel gesuggerreerd dat het past, maar het is me nog niet 100% duidelijk.
Ik zou toch graag uitsluitsel krijgen van iemand....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:56

mphilipp

Romanes eunt domus

Het is heel simpel: het gaat erom dat je uiteindelijk een schroefdraad van 52mm op je lensje krijgt. Dat doet dat buisje wat je om je lens heen zet. Als ik kijk op de site van Raynox die ook hele fijne tele-converters levert zie ik dat het enige verschil dat zij aangeven tussen de 85 en de 95 het Canon hulpstukje is. Voor hun DCR2020 (2.2x tele) heb je dan nog eens tup-up ring nodig om van 52 naar 62 te gaan, maar de rest is hetzelfde. Je kunt er dus vanuit gaan dat op het hulpstukje na, alles hetzelfde is.

De enige functie van dat hulpstukje is het toevoegen van een schroefdraad voor filters en opzetlezen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Pagina: 1