Een uurtje terug zat ik een beetje te internetten en merkte ik dat de fans van m'n voeding het niet meer deden. Omdat het ding heet werd, heb ik de PC uitgezet, even gewacht tot de voeding wat koeler werd, eens grondig uitgezogen (viel mee met het stof) en toen weer teruggezet. Sindsdien wil XP niet meer opstarten. Ik kom een paar seconden na de Windows-vlag + balkje een blauw scherm tegen met een STOP code die duidt op een probleemje met de bootschijven. Ik dacht dat ik dit het beste maar op kon lossen door met de XP CD even fixmbr en fixboot te draaien. Helaas, WIndows Setup beweert geen schijven te vinden. Deze CD heeft SP2 geslipstreamed en de juiste drivers om m'n SATA-RAID en onboard Promise controller te gebruiken (ik heb m'n systeem er ook mee geinstalleerd, dus het moet goed zijn). De BIOS geeft alles aan precies als daarvoor: juiste herkenning en initialisatie.
Setup:
2x DiamondMax 10 200GB in RAID0 middels 6300ESB zuidbrug (zit een Adaptec BIOS in in geval van RAID)
1x Seagate 7200.10 320GB op onboard Promise controller.
Ik werkte een uur geleden nog prima (en het jaar daarvoor ook) en heb niets veranderd aan het systeem. Enige wat er is gebeurd is dat ik de voeding(skabels) verwijderd heb, schoongemaakt en weer teruggezet. Ik heb de BIOS(sen) nagelopen maar dat is gewoon niet veranderd. Alles is in orde. Ook wordt alles correct herkend en geinitialiseerd door de Adaptec en Promise BIOSen.
Iemand ideeen over wat hier gaande is en belangrijker: hoe dit op te lossen? Erg vervelend probleempje...
Setup:
2x DiamondMax 10 200GB in RAID0 middels 6300ESB zuidbrug (zit een Adaptec BIOS in in geval van RAID)
1x Seagate 7200.10 320GB op onboard Promise controller.
Ik werkte een uur geleden nog prima (en het jaar daarvoor ook) en heb niets veranderd aan het systeem. Enige wat er is gebeurd is dat ik de voeding(skabels) verwijderd heb, schoongemaakt en weer teruggezet. Ik heb de BIOS(sen) nagelopen maar dat is gewoon niet veranderd. Alles is in orde. Ook wordt alles correct herkend en geinitialiseerd door de Adaptec en Promise BIOSen.
Iemand ideeen over wat hier gaande is en belangrijker: hoe dit op te lossen? Erg vervelend probleempje...
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos