Toon posts:

Erg trage gameplay

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik wil gamen (Trackmania Nations) start de game erg traag op. Het duurt ca. zo'n 30 seconden / 1 minuut eer de intro gepasseerd is. Ook bij mijn andere games is de gameplay ontzettend traag. Ik heb een GeForce 4 MX 440, ik heb nog nooit aan de klokfrequenties gekomen dus ik zou niet weten hoe het komt dat deze erg traag is. Andere info die misschien nuttig is:

- Resolutie: 1280x1024 @ 75 hz (games niet, die blijven bij elke resolutie traag)
- Moederbord: ASRock K7S8X

Verdere info moet je maar vragen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 20:13 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Welke andere games? Wat zijn je volledige specs? Je videokaart is tamelijk traag, ligt het daar niet aan?

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:14:
Welke andere games? Wat zijn je volledige specs? Je videokaart is tamelijk traag, ligt het daar niet aan?
Ik heb Medal of Honor (Spearhead & Assault) & Counter-Strike (deze game speelt vlekkeloos!).

Vroeger kon ik Medal of Honor aan een erg snelle gameplay spelen, tegenwoordig niet meer...

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Een open deur: Zijn je videokaartdrivers wel geinstalleerd?

Je zegt er niks over in je topicstart..

Goud is geen geld

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een intro die traag gaat heeft niet zozeer iets met de snelheid van he VGA kaart te maken, dit is meestal een vorm van .Avi ofzo. Zoals Frank al zei : drivers ge:installeerd? Denk hierbij ook aan chipsetdrivers!

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:23:
Een intro die traag gaat heeft niet zozeer iets met de snelheid van he VGA kaart te maken, dit is meestal een vorm van .Avi ofzo. Zoals Frank al zei : drivers ge:installeerd? Denk hierbij ook aan chipsetdrivers!
Even de àllerlaatste drivers installeren... Maar zoals ik al zei, vroeger kon ik vlekkeloos andere games draaien... en nu plots niet meer!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:24:
[...]

Even de àllerlaatste drivers installeren... Maar zoals ik al zei, vroeger kon ik vlekkeloos andere games draaien... en nu plots niet meer!
Wellicht kun je een system-restore proberen, van flink wat dagen terug. (Indien je dit aan hebt staan natuurlijk).

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:28:
[...]

Wellicht kun je een system-restore proberen, van flink wat dagen terug. (Indien je dit aan hebt staan natuurlijk).
Heb ik niet meer nee... en zeker niet van toen hij nog vlekkeloos werkte.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Je kaart is sowieso erg oud en langzaam vergeleken met huidige kaarten.

Trackmania Nations is wel een zwaar spel voor deze kaart.

Wellicht kun je eens door de geavanceerde instellingen lopen... misschien staan er dingen zoals Anti-Aliasing aan wat het voor die kaart helemaal te zwaar maakt.

Wat ook kan is dat je nu mssn wel op standaard Windows XP drivers zit te spelen in plaats van de beste drivers voor je video kaart.

Omdat deze kaart wat ouder is zou ik echter niet de laatste nVidia drivers van de website downloaden maar even via google op zoek gaan naar welke drivers jou kaart het beste laten werken.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

mmm... misschien wat betreft het opstarten van dat spel zou het heeeeel misschien aan de kopieerbeveiliging kunnen liggen (starforce). Maar goed, wat zijn de andere specificaties van je PC? Misschien kijken of een schone installatie van windows help. Ik moet je alleen wel zeggen dat je uitgerekend wel het lachertje onder de videokaarten hebt... Dat ding is gewoon zo verschrikkelijk slecht. Ik herrinner me nog dat ik bij m'n vriend zo idioot lang bezig was met No One Lives Forever 2 te laden, terwijl dat bij m'n eigen Radeon 9800XT zo gebeurd was. Om over de framerate nog maar te zwijgen. Ik kreeg UT2003 niet normaal draaidende (okay, het was niet zo extreem slecht icm met m'n oude Voodoo3 op m'n oude PC (effe uitgeprobeerd voor de lol)). Maar soepel was het maar moeilijk te krijgen. Het is en blijft gewoon een oude geupgrade Geforce2 chip.
Pagina: 1