Toon posts:

amd, ati en nvidia videokaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals veel mensen weten is ati over genomen door amd. nou heb ik een vraag.
Zelf heb ik een asus a8n-sli de luxe moederbord met een nvidia chipset. Nou is mijn vraag heeft een moederbord met een nvidia chipset en een nvidia videokaart een betere prestatie dan het zelfde moederbord met een ati videokaart? Nou is mijn vraag ook nog gaat een amd processor in de toekomst betere presaties leveren met een ati videokaart of andersom dat de videokaart beter gaat presteren met een amd processor.

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
het maakt geen verschil.
(tenzij je sli of crossfire wilt gaan doen)

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Zolang je een single GPU oplossing gebruikt zal het niet veel uitmaken op welke chipset je ATi of nVidia kaart zit. Wel heeft nVidia de voorkeur op een A8N SLi. Je kunt dan altijd nog een 2e kaart bijplaatsen, wat bij een ATi kaart niet zal werken.

En in hoeverre ATi en AMD voor elkaar geoptimaliseerd zullen worden... Dat lijkt mij eerlijk gezegd een beetje onzin. In principe maakt het de videokaart niet uit welke CPU er in het systeem zit, zolang ie maar snel genoeg is. :)

[ Voor 3% gewijzigd door frankknopers op 17-08-2006 20:19 ]

Goud is geen geld

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 10:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Frank_Knopers schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:18:
Zolang je een single GPU oplossing gebruikt zal het niet veel uitmaken op welke chipset je ATi of nVidia kaart zit. Wel heeft nVidia de voorkeur op een A8N SLi. Je kunt dan altijd nog een 2e kaart bijplaatsen, wat bij een ATi kaart niet zal werken.

En in hoeverre ATi en AMD voor elkaar geoptimaliseerd zullen worden... Dat lijkt mij eerlijk gezegd een beetje onzin. In principe maakt het de videokaart niet uit welke CPU er in het systeem zit, zolang ie maar snel genoeg is. :)
Waarom zou op een Crossfire bord geen tweede ATI kaart gezet kunnen worden? Je hebt voor Crossfire ook een heel mooi Asus moederbord (ik weet het exacte type zo even niet) maar hij doet weinig onder voor een Nvidea uitgerust bord. Overigens heeft ATI volgens mij het master kaart voor Crossfire laten varen bij de nieuwe serie kaarten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-07 18:33

-db-

Hoi

_Dune_ schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:26:
[...]

Waarom zou op een Crossfire bord geen tweede ATI kaart gezet kunnen worden? Je hebt voor Crossfire ook een heel mooi Asus moederbord (ik weet het exacte type zo even niet) maar hij doet weinig onder voor een Nvidea uitgerust bord. Overigens heeft ATI volgens mij het master kaart voor Crossfire laten varen bij de nieuwe serie kaarten.
Het gaat hier over een a8n SLI

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 10:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

-db- schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:29:
[...]

Het gaat hier over een a8n SLI
Sorry, ik had je tekst verkeerd geïnterpreteerd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Leuke vraag alleen moeilijk te beantwoorden.

Probleem zit in het feit dat de specificaties van de hardware niet gelijk zijn. Mocht dat wel het geval zijn, dan had je optimalisaties tussen ATI en nVidia geconstateerd. Er zijn enkele testen geweest [zoek even bij de headlines] en hieruit bleek dat er minimaal verschil was.

Mooooooeeeee......

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Tja dat gaat idd niet een ATi kaart bij een Nvidia kaart zetten :P

Maar t maakt idd geen verschil, behalve dat de huidige Cores van Intel beter zijn dan de AMD procs.
Pagina: 1