Toon posts:

Proliant 3000 SCSI port2 + CPU info

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een Proliant3000 met Dual 450 PIII, mijn vraag nu kan ik zoals
mijn oude Proliant1600 ( 333 naar 400 Mhz ) via de dip switchen deze op 500Mhz of hoger instellen en geen problemen krijgen ? Of kan ik daarmee mijn cpu's opblazen ?

En ook op het moederbord is mijn SCSI port2 ( intern ) nog vrij, kan ik daar een HD cage aan bijvoegen ?
nu heb ik op port1 6 schijven zitten.
Van cage heb ik er nog ene liggen voor 3 schijven, en die past denk wel ipv de CD-rom en de nog 2
vrije ruimte's.

PS: ik gebruik momenteel de raid card niet, de cage1 nu zit rechtstreeks op het moederbord via een 68 pin cable.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

de P3s hebben gelockte multipliers, dus je kunt instellen wat je wilt, ze blijven gewoon lopen waarop ze behoren te lopen (enige uitzondering hierop zijn wat Engineering Samples)
de FSB kun je wel wat hoger gooien, maar dan ben je die dingen aan het overclocken en dan kan het zijn dat je je pci bus mee omhoog trekt (als je daarvoor geen andere divider kan kiezen). Gevolg hiervan kan zijn dat je last krijgt van datacorruptie met een hogere FSB

Verwijderd

Topicstarter
maar met proberen blaas ik mijn cpu's niet op ?
misschien als het niet lukt moet ik mijn CMOS eens clearen, en
dan doet die het weer, niet ?

ik kan max tot 550MHz gaan.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:13:
maar met proberen blaas ik mijn cpu's niet op ?
misschien als het niet lukt moet ik mijn CMOS eens clearen, en
dan doet die het weer, niet ?

ik kan max tot 550MHz gaan.
Als ik het zo hoor kun je de MP instellen op 4,5 5 of 5,5 dat maatk geen bal uit (dus hoef je het niet eens te proberen). de FSB verhogen zal meer effect hebben.
Verder is het zo dat de kans dat je je cpus ook daadwerkelijk sloopt wel heel erg klein is dat ik me daar geen zorgen over zou maken als ik jou was.

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Nou je hebt het over Compaq en ook nog eens een Proliant. Overklokken zit er niet bij hoor
Je kunt gerust de MP verhogen op je moederbord, in 99% van de gevallen boot je systeem nog steeds met 450Mhz en anders start deze niet op. Volgens mij bezitten de Proliant 3000 en 5000 serie niet eens een dipswitch voor FSB. Voor Slot2 wisten ze dat er geen 133 Mhz zou komen dus was de noodzaak er ook niet voor.

Verwijderd

Topicstarter
nAFutro schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:22:
Nou je hebt het over Compaq en ook nog eens een Proliant. Overklokken zit er niet bij hoor
Je kunt gerust de MP verhogen op je moederbord, in 99% van de gevallen boot je systeem nog steeds met 450Mhz en anders start deze niet op. Volgens mij bezitten de Proliant 3000 en 5000 serie niet eens een dipswitch voor FSB. Voor Slot2 wisten ze dat er geen 133 Mhz zou komen dus was de noodzaak er ook niet voor.
Die port 2 is de 2de 68pin scsi connector, intern op het moederbord....
heeft niets cpu te maken.

vraag was dat ik deze ook kan benutten, als ik ook al port1 gebruik ( 6 HD )

Over de cpu's ; op het moederbord zitten dip switches daarmee stel je de Mhz in, de 5de dip
heeft iets met de FSB te maken...deze gaan tot 100.

Morgen eens proberen via die dips, de FSB lijkt mij zo niet te veranderen.
Misschien een ander oplossing: ik heb hier nog enkel PIII liggen, alleen van verschillende Mhz.

Stel dat ik 1 van 550 heb en 1 van 6xx Mhz kan ik deze samen gebruiken dan ?
Als ik zo eens via de zoek functie hier lees, zou dit soms lukken.
Ik draai wel Win2k, met linux lijkt dit in bijna alle gevallen te werken...

Ook meen ik eens gelezen te hebben dat, die PIII voor proliants niet zoals de rest zijn opgebouwd...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 23:56 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Kijk, dat de FSB maar tot 100 gaat zegt eigenlijk al dat je niet boven de 450MHz gaat uitkomen, dan kun je alleen de MP hoger zetten en daar trekken P3s zich niets van aan.

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Die 450Mhz processors zijn trouwens Pentium II modellen. De Pentium III Xeon begint pas vanaf 500Mhz.
Alle Pentium II Xeons zijn gebakken op 0.25 micron, Pentium III Xeon vanaf 600Mhz zijn gebakken op 0.18 micron
Ik heb even op hp rondgekeken, de Proliant ging maar tot 500Mhz. De BIOS van de PL3000 is hetzelfde als van een PL5500, die bakken ken ik door en door en daar kon ook maar maximaal een 500Mhz in.

[]
Kijk eens aan, net gevonden nadat ik poste
pagina 4
ps als je nog wilt spelen met een PL5500 4CPU @ 450Mhz dan is dat voor heel weinig te koop :P

[ Voor 25% gewijzigd door nAFutro op 18-08-2006 18:50 ]

Pagina: 1