Toon posts:

Digitale telefonie aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag is ons Webstar modem binnen gekomen. Alleen nu moet de digitale telefonie worden aangesloten op het oude 'normale' netwerk. We hebben nu ISDN apparatuur, ik heb al gelezen dat dat niet ging werken, klopt dat? We hebben voor de huiscentrale een Quattrovox III, gaat dat ook niet meer werken of wel?

Maar eigenlijk de hoofdvraag was: hoe kan ik het aansluiten?

Gr Nick Smits

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:07
Iets meer info over je provider wil meestal wel helpen.

Zit er geen handleiding bij?

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 17:31

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je hebt bijzonder weinig uitgezocht zo te zien en je geeft bijna geen info over de situatie 8)7
Ik neem aan dat het om een kabelmodem gaat zoals deze :?
Dan kan je alleen analoge (pstn) toestellen aansluiten :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat nu om het aansluiten van de draden, dus de aansluiting van ISDN ingang overschakelen naar de digitale telefonie. En er zaten wel 5 handleidingen bij. Maar geen een die daar over ging 8)7

Iemand?!

Edit:

Link met alle handleidingen etc: http://www.caiw.nl/servic...sk-internet-overzicht.htm

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 20:17 ]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Lekkere pagina bij Caiw, alle links werken niet bij mij |:(
Als het goed is heb je een dect toestel erbij gehad, het basis station kan je direct in het modem prikken (gewoon plat telefoonkabeltje met standaard rj4 stekkertje).
Een link met handleiding waar het gewoon in staat vind je hier :/
Volgende keer graag zelf wat langer zoeken, als niet-klant van Caiw vond ik alles binnen 2 minuten O-)
edit:
ISDN kan gewoon niet met zo'n modem, maar dat had je ook op hun website kunnen vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Speedy-Andre op 17-08-2006 21:00 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het nog niet duidelijk is wat ik nu wil, daarom even een schematische tekening gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img118.imageshack.us/img118/5294/huistelefoonle5.jpg

@Speedy, zo dom ben ik nu ook weer niet :+ Maar de tekening verduidelijkt het probleem hopelijk ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 21:04 ]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:02:
Ik denk dat het nog niet duidelijk is wat ik nu wil, daarom even een schematische tekening gemaakt.

[afbeelding]

@Speedy, zo dom ben ik nu ook weer niet :+ Maar de tekening verduidelijkt het probleem hopelijk ;)
Nog even ter info, gaat de isdn lijn vervallen en ga je over op digitale telefonie :?
Of wil je de kabel van de isdn centrale naar de huiskamer gaan gebruiken voor een analoge telefoon?
In dat geval heb je maar 2 aders nodig en op een RJ4 blokje gebruik je de middenste 2 aders :)
Ik neem aan dat het Caiw modem in de meterkast komt, al zou hij misschien ook in de huiskamer bij de tv kunnen staan.
Je moet dan wel de Caiw modem splitter in de huiskamer aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Speedy-Andre schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:18:
[...]

Nog even ter info, gaat de isdn lijn vervallen en ga je over op digitale telefonie :?
Of wil je de kabel van de isdn centrale naar de huiskamer gaan gebruiken voor een analoge telefoon?
In dat geval heb je maar 2 aders nodig en op een RJ4 blokje gebruik je de middenste 2 aders :)
Ik neem aan dat het Caiw modem in de meterkast komt, al zou hij misschien ook in de huiskamer bij de tv kunnen staan.
Je moet dan wel de Caiw modem splitter in de huiskamer aansluiten.
ISDN lijn gaat weg. Heel KPN gaat hier weg. Het maakt me niet uit wat er gaat gebeuren maar ik wil de telefoon kunnen gebruiken in de woonkamer. ;) Het blauwe vakje. Via de 'telefoonstopcontact'.

Dus op een of andere manier moet de digitale telefoon [ modem ] over de zelfde draden naar de telefoon.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:10:
[...]

ISDN lijn gaat weg. Heel KPN gaat hier weg. Het maakt me niet uit wat er gaat gebeuren maar ik wil de telefoon kunnen gebruiken in de woonkamer. ;) Het blauwe vakje. Via de 'telefoonstopcontact'.

Dus op een of andere manier moet de digitale telefoon [ modem ] over de zelfde draden naar de telefoon.
In de huiskamer kan je een doos als deze monteren:

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/4339.jpg

of inbouw:

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/4337.jpg

Je gebruikt aansluitingen A en B, op elke komt 1 draad van de bestaande kabel.

Bij het modem kan je dit ook doen en dan zo'n stekker erin stoppen:

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/4331.jpg

Bij het modem zit waarschijnlijk wel een platte kabel met 2 telefoonstekkertjes waarvan er 1 in de grote stekker gaat (klikt erin).

De telefoon voor de huiskamer heeft meestal al zo'n stekker en een platte kabel.

Is het plaatje zo compleet?

Pagina: 1