Verkrijgbaarheid x2 4800 cpu

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bijna 4 weken geleden heb ik een x2 4800 cpu (939 socket) besteld via een webwinkel.
Na wat onduidelijkheid op de site ging de status van de cpu op de website naar 'in bestelling'.

Maar nu wacht ik dus al bijna 4 weken op de cpu, is dat normaal in deze tijd of kan ik beter mijn bestelling annuleren (kan dat wettelijk) en een ander winkeltje opzoeken?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:31
Tja beste Rob, ik had idem met mijn 5000 AM2 en nu toch maar gekozen voor een 4200 AM2, en ik raad je aan, doe het zelfde neem nu genoegen met minder en koop over een jaar een cpu die volop leverbaar is, goed in de markt ligt waarvan je zeker weet dat de socket het nog lang uithoudt, want wie wil nu nog een 939?

discogs

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Waarom vraag je niet naar de status bij de webwinkel? Verwachte levertijd nu nog, stel ze evt. een ultimatum ofzo...

• loewie1984
Exorcist schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:56:
Waarom vraag je niet naar de status bij de webwinkel? Verwachte levertijd nu nog, stel ze evt. een ultimatum ofzo...
Das helaas één ding wat niet werkt bij webwinkels, ultimatums stellen, bij een gewoon pc-boer om de hoek kan je dat bewerkstelligen. Maar omdat online winkels op vandaag met marginale marges jou artikel direct doorsluizen vanuit het magazijn van de leverancier kan je de verkoper nergens toe dwingen, plus gezien het feit dat je ze tegen je in het harnas werkt. Waardoor een prettige samenwerking om zeep geholpen wordt. En je kan fluiten naar aftersales, verzendingen, handle with care, want once you're on the blacklist....

discogs

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
loewie-643- schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:59:
[...]

Das helaas één ding wat niet werkt bij webwinkels, ultimatums stellen, bij een gewoon pc-boer om de hoek kan je dat bewerkstelligen. Maar omdat online winkels op vandaag met marginale marges jou artikel direct doorsluizen vanuit het magazijn van de leverancier kan je de verkoper nergens toe dwingen, plus gezien het feit dat je ze tegen je in het harnas werkt. Waardoor een prettige samenwerking om zeep geholpen wordt. En je kan fluiten naar aftersales, verzendingen, handle with care, want once you're on the blacklist....
Je kan echt wel zeggen: als ik em dan en dan niet heb ga ik naar je broer (bij wijze van spreken, andere winkel dus :P). Alternate heeft em op voorraad

Leegte

• loewie1984
Kiwiknaapje schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:02:
[...]

Je kan echt wel zeggen: als ik em dan en dan niet heb ga ik naar je broer (bij wijze van spreken, andere winkel dus :P). Alternate heeft em op voorraad
Ja en wie heb je daar dan mee, die pc boer zal het een rotzorg zijn...

discogs

• Rob
  • Niet online
Exorcist schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:56:
Status heb ik wel eens gevraagd, daar zijn ze nu dik overheen.
Ik wil met dit topic wat duidelijkheid krijgen over de algemene beschikbaarheid.

Als ik wat duidelijkehid heb over de beschikbaarheid is het stellen van een ultimatem veel makkelijker.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• loewie1984
Ok algemene beschikbaarheis kun je zo achterkomen, zoek de 4800+ 939 op in de pricewatch en bekijk de winkels die hem opgenomen hebben in het assortiment.

Eerlijk gezegd als ik al 3 weken zit te wachten op mijn 5000 en jij een maand op je 4800 wie doet dan het rekenwerk? Ik heb er genoegen mee genomen en morgen krijg ik een 4200 op me deurmat, de 4600 is bij www.cool-prices.nl wel leverbaar binnen 5 werkdagen.

En voor 1 mb L2 cache meer hoef je het niet te doen, bij amd's is dat prestatieverschil niet zo groot als het bij intel is.

[ Voor 13% gewijzigd door loewie1984 op 17-08-2006 20:11 ]

discogs

• Rob
  • Niet online
loewie-643- schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:06:
Ok algemene beschikbaarheis kun je zo achterkomen, zoek de 4800+ 939 op in de pricewatch en bekijk de winkels die hem opgenomen hebben in het assortiment.

Eerlijk gezegd als ik al 3 weken zit te wachten op mijn 5000 en jij een maand op je 4800 wie doet dan het rekenwerk? Ik heb er genoegen mee genomen en morgen krijg ik een 4200 op me deurmat, de 4600 is bij www.cool-prices.nl wel leverbaar binnen 5 werkdagen.

En voor 1 mb L2 cache meer hoef je het niet te doen, bij amd's is dat prestatieverschil niet zo groot als het bij intel is.
De een heeft 'm wel, de ander heeft 'm niet en heeft een onbekende levertijd de andere weer een levertijd van 3 dagen (waar hij dus ook niet aanwezig is)

Mag een bestelling zomaar geannuleerd worden? Ik kan er niets over vinden in de voorwaarden van de winkel.

• loewie1984
Rob schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:20:
[...]

De een heeft 'm wel, de ander heeft 'm niet en heeft een onbekende levertijd de andere weer een levertijd van 3 dagen (waar hij dus ook niet aanwezig is)

Mag een bestelling zomaar geannuleerd worden? Ik kan er niets over vinden in de voorwaarden van de winkel.
Dat had ik dus bij Salland en Azerty, daar heb ik gewoon geannuleerd vanwege de te lange levertijd, azerty deed zelfs moeilijk over de prijsverlaging van de amd processors maar dat terzijden.

Je mag ten alle tijden annuleren, zelfs al heb je betaald mag je je geld terugeisen, nog voor je bestelling verzonden wordt. Het kan dan vaak wat langer duren (aangezien het het ongenoegen van de verkoper betreft zal ie zich niet haasten met het terugovermaken van jou geld, zie de diverse shop surveys waar dit gebeurt)

discogs

Verwijderd

Ik zit nu ook al meer dan 3 weken te wachten en de winkel.....na ja je snapt het.
En toch zie ik bij pricewatch nog steeds een aantal winkels met een relatief lage prijs, je klikt er naar toe en je ziet meteen 0 in voorraad of zoiets als in bestelling bij de leverancier.
Nou dan weet ik al genoeg.......

En de 4600 is wel makkelijker te krijgen en de kloksnelheid is hetzelfde als de 4800 alleen heeft de 4600 2x0.5mb minder, maar dat zal je ook niet merken.

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mensen de X2 4800 S939 is al sinds 3-4 weken niet meer te verkrijgen omdat deze end of life is gegaan vlak na de grote prijsdalingen. Je zal deze dus niet al te vaak meer in webwinkels kunnen krijgen.

Misschien dat je hem met een hoop geluk nog ergens bij een PC boer aantreft, maar je zal zwaar moeite moeten gaan doen!

Edit: De 4400 is trouwens ook EOL en zal je dus ook niet meer vinden. De 4200 en 4600 zijn nog wel redelijk verkrijgbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Little Bear op 17-08-2006 22:40 ]

Life is simple, make choices, don't look back...

• Rob
  • Niet online
Little Bear schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:38:
Mensen de X2 4800 S939 is al sinds 3-4 weken niet meer te verkrijgen omdat deze end of life is gegaan vlak na de grote prijsdalingen. Je zal deze dus niet al te vaak meer in webwinkels kunnen krijgen.

Misschien dat je hem met een hoop geluk nog ergens bij een PC boer aantreft, maar je zal zwaar moeite moeten gaan doen!

Edit: De 4400 is trouwens ook EOL en zal je dus ook niet meer vinden. De 4200 en 4600 zijn nog wel redelijk verkrijgbaar.
Ik ga ze binnenkort eens bellen, want als dit zo is, dan houden ze mij mooi aan het lijntje...

• pl0p
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 15:39
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:35:
En de 4600 is wel makkelijker te krijgen en de kloksnelheid is hetzelfde als de 4800 alleen heeft de 4600 2x0.5mb minder, maar dat zal je ook niet merken.
Heb vorige week woensdag een 4600+ X2 besteld bij Azerty en zaterdag was ie binnen :) Omdat ik al in andere topics had gelezen dat er leverings problemen waren bij bepaalde zaken (ik noem geen namen >:) ), heb ik om 23:45 even een mailtje gestuurd naar de verkoop en 5 minuten later reeds antwoord dat er nog 6 op voorraad waren bij de leverancier.
Dus bij de juiste winkel is het (nog) geen probleem.

@Rob, ik zou je bestelling veranderen van 4800 in 4600. Succes in ieder geval.

Verwijderd

www.laptopplein.nl

Ik zoek het wel even op:

http://prf.icecat.biz/ind...pname=laptopplein;&regid=

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 23:33 ]

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 12:39
Zelf heb ik een AMD Athlon 64 X2 5000+ besteld, tot op heden is er hij bij geen enkele pc boer/internetshop op voorraad ivm 'de grote vraag'???

Als de FX62 niet zo **** duur zou zijn had ik me die genomen, die is overal op voorraad....

Mess with the best, die like the rest

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Er zijn wel meer websites die zeggen dat ze hem hebben, maar hem vervolgens niet kunnen leveren.
Ik zou ze dus eerst ff mailen of ze hem wel op voorraad hebbben :)
Zelf heb ik uiteindelijk een 4400 op ebay gekocht (nieuw, boxed)
Die is dus behoorlijk aan de prijs, bijna 40 euro duurder dan elders en hopelijk wel leverbaar dan ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
dude bestel lekker ergens anders, ik had mijn conroe (e6600) 2 weken geleden al binnen, binnen 24 uur na bestelling ook nog.

Ik zou dus maar ff een ander tokotje opsnorren :)

Verwijderd

Dus 4200 en 4600 zijn relatief goed verkrijgbaar (beiden 2*512 cache), de 4400 en 4800 slecht verkrijgbaar (beiden 2*1024 cache).
Maar hoe zit het met de 3800 ?

• Westlander78
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-12-2021
De 4400 is zonder problemen te krijgen bij Yorcom. Maar de 4800+ is inderdaad EOL
Little Bear schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:38:

Verwijderd

De 4400+ is, net zoals alle s939 cpu's met 1mb cache per core, END OF LIFE.

Verwijderd

Idd EOL, AMD neemt zelf geen orders meer aan voor deze CPU en ook de grote leveranciers als BAS kunnen niet meer aan deze CPU's komen. Cancellen en gewoon lekker AM2 nemen of zoeken naar een shop die hem nog wel op stock heeft.

• Rob
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:06:
Idd EOL, AMD neemt zelf geen orders meer aan voor deze CPU en ook de grote leveranciers als BAS kunnen niet meer aan deze CPU's komen. Cancellen en gewoon lekker AM2 nemen of zoeken naar een shop die hem nog wel op stock heeft.
Mijn order is gecancelled, maar ik heb een 939 mobo, dus ben wel op zoek naar een 939 cpu. Een AM2 heb ik niet veel aan.

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:31
Rob schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:35:
[...]

Mijn order is gecancelled, maar ik heb een 939 mobo, dus ben wel op zoek naar een 939 cpu. Een AM2 heb ik niet veel aan.
dan zul je toch voor de 4600+ of de 4200+ moeten gaan zoveel verschil maakt die 1024 cache ook niet uit

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 15:31
Rob schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:35:
[...]

Datzelfde heb ik ook een beetje als ik dalijk weer eens wat wil gaan upgraden.
Nou kan er wel zo'n AM2 add-on bordje in mijn moederbord, maar dat zie ik niet echt zitten zegmaar.

Word dus of goed zoeken of weer een nieuw moederbord kopen :{

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Aangezien ik hier vlakbij de Duitse grens woon, koop ik losse hardware vaak daar. De S939 4800+ X2 Toledo is bij een aantal leveranciers gewoon op voorraad momenteel:
Snogard, Alternate

Verwijderd

Wil iedereen alsjeblief beseffen dat de 4800+ in het allerbeste geval 3% betere prestaties heeft dan een 4600+...
Die 4600+ is daarentegen overal verkrijgbaar, en een pak goedkoper.
Dus bespaar je de moeite...

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik heb hetzelfde probleem; X2 4800+ S939 meer dan 3 weken geleden besteld bij Euromaxi.... tot op heden alleen berichten gekregen dat ze op de levering wachten :| Als de CPU's nou echt EOL is krijgen die webshops dan geen seintje van "Goh, we hebben de CPU's niet meer, doei" ? :( Schijnbaar zal er toch nog wel wat zijn. Maar ja.....geduld is een schone zaak lijkt 't.

• Razer86
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-04 11:08

Razer86

Hmm....

maar is een 4400+ nou dan niet sneller met z'n 1mb cache per core?
Er word vaak beweerd van niet, maar is het nou niet, meer is beter???

SystemSpecs - D2 LOD *Razernl

Verwijderd

Tja, domme mensen verdienen het dat ze met hun voeten rammelen...
Lees er gewoon aub een reviewtje op na.
Tomshardware CPU guide ofzo.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 15:18
tjah ik wil eigk een x2 5000+ (am2) voor mijn nieuwe pc mar die is der ook niet ik denk dat ik genoegen neem met een x2 4600+ zo heel veel maakt het denk ik niet uit zolang hij geen bottleneck in mijn systeem vormt.

Verwijderd

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=HHEA39

Nogmaals, gewoon op voorrraad hoor. Ok, is wat duurder als bij de rest misschien, maar wel per direct verkrijbaar.

• Rob
  • Niet online
Net even voor de lol gekeken bij computerzaak die meerdere vestigingen heeft in Nederland.
de 3800+x2 is daar 349 euro
de 4400+x2 is daar 500 nog wat (en daar stond bestel achter)

Dus ik meld daar toch even: ik heb ze goedkoper gezien.
krijg ik als antwoord: Op internet zeker.

Jammer, zulke computerbedrijven. Een beetje met de tijd meegaan mag toch wel. De 3800 versie is namelijk bijna overal 200 euro goedkoper. En de 4400 bijna 300 euro goedkoper.

Ik ga de 4200 versie bestellen denk ik, bij een andere lokale computerboer. Die ook zijn prijslijsten op internet heeft staan, maar waar de verkopers een stuk vriendelijker zijn en meer verstand van zaken hebben.

De 4800+ versie bij Alternate is mij overigens net iets te duur.

• Frank1973
  • Laatst online: 03-04 14:34

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik heb net een X2 4600+ socket 939 besteld bij Komplett, die heeft er een 100+ op voorraad en dat voor 225 euri.. :9

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Rob schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:34:
Net even voor de lol gekeken bij computerzaak die meerdere vestigingen heeft in Nederland.
de 3800+x2 is daar 349 euro
de 4400+x2 is daar 500 nog wat (en daar stond bestel achter)

Dus ik meld daar toch even: ik heb ze goedkoper gezien.
krijg ik als antwoord: Op internet zeker.
Oeh mag ik gokken? Paradigit? :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Rob
  • Niet online
Atlas schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:41:
[...]

Oeh mag ik gokken? Paradigit? :+
Helaas je gaat niet door voor de koelkast.
En om er geen 'raad de winkel' topic van te maken: VI computer

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Paradigit dus ;)
/offtopic :P

[ Voor 30% gewijzigd door Atlas op 19-08-2006 19:12 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

martijn- schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:53:
[...]

dan zul je toch voor de 4600+ of de 4200+ moeten gaan zoveel verschil maakt die 1024 cache ook niet uit
dan zou ik voor de 4200+ gaan want als je dan toch weer wil gaan upgrade... :+

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:45
Ik heb op 9 augustus de AMD X2 4600+ socket 939 en de ASROCK 939DUAL-SATA2 ATX besteld bij PCZAAK en ik heb tot op heden nog niets ontvangen. Beide zijn nog in bestelling terwijl de website levering van 1 tot 5 werkdagen aangeeft.

Ik hoop toch echt dinsdag of woensdag het zooitje binnen te krijgen anders ga ik misschien toch maar annuleren en ergens anders kijken voor deze onderdelen...

• Rob
  • Niet online
Damn, je hebt gelijk: VI en paradigit werken samen. Ik wist alleen dat Vobis VI werd.

/offtopic

Verwijderd

Frank1973 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:39:
Ik heb net een X2 4600+ socket 939 besteld bij Komplett, die heeft er een 100+ op voorraad en dat voor 225 euri.. :9
Ik heb hem daar ook besteld woensdagnacht ,vrijdag had ik hem al.

• Frank1973
  • Laatst online: 03-04 14:34

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Lekker hoor ik krijg hem dinsdag bij de post!!!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 12:39
Omdat niemand wist wanneer de 5000 geleverd kon worden heb ik me maar een FX 62 besteld... je moet toch wat he :O

Mess with the best, die like the rest

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verkrijgbaarheid kun je informeren bij de PC-boeren. Dit topic gaat verder dicht, omdat het alleen maar op een loze-mededelingen-topic uitloopt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.