Toon posts:

[Browser game] Capix Warfare

Pagina: 1
Acties:
  • 795 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/7532/untitled1ux0.jpg
Het spel
Capix is een web gebaseerd, strategische text-based spel. Hiervoor zijn geen downloads nodig.
Het is een realtime team-georienteerd spel, hoewel je het ook in je eentje kunt spelen. Jouw doel ? Bouw een land in een nucleaire grootmacht en vernietig iedereen die in je weg staat met je leger van ruimte,lucht,zee en landmacht.

Het Verhaal
Het is 2067, 10 jaar geleden was er de grootste nucleaire oorlog op de planeet aarde, die de mensheid ooit heeft gekend.
Wat er overgebleven was, waren groepen met overlevenden verdeeld over de hele wereld. Geen georganiseerde overheid, geen communicaties, alleen chaos!
Hoewel, jij bent een van de overlevenden, het is je gelukt om een groep overlevenden te vinden en je richt een eigen land op. Waar anderen chaos zagen, zag jij kansen.

Nu streef jij om de leider te zijn van het meest machtigste land van de wereld.
Alhoewel, op het zelfde tijd, hebben duizenden anderen hebben het zelfde ondernomen in hun eigen omgeving van de wereld en hebben de zelfde gedachten als die van jouw.
Jouw succes zal te maken krijgen met ervaring die je zal moeten verkrijgen.
Economisch, militairisch, diplomatie en meer ...
Kan jij bewijzen dat jij sterker, sluwer, and het meest belangrijke, slimmer denkt dan je vijanden?

Officiele website:

Website: http://www.capixgame.com of http://www.capix.nl

Systeemeisen:
Internet verbinding; 56k of hoger
Web-Browser: IE5+ / Mozilla + JS enabled

Is dit spel gratis?
Ja het spel is helemaal gratis

Wat is er uniek aan dit spel?
1. Elke week een CNN reportage ( voorbeeld: http://www.capixgame.com/promo/news-CNN-2.wmv )
2. 36 verschillende eenheden ( land, lucht, marine en special tactics )
3. 26 verschillende gebouwen (economie, leger, special en ruimte)
4. Geavanceerde oorlogsvoering (zie warcenter guide)
5. Verschillende types van blackmarket (land, units & tech)
6. Publiekelijke statistieken (als je ingelogged bent, zie je ook je aandeel in percentages ) (http://www.capixgame.com/public_statistics.php)
7. 6 vormen van spionage (hackers, thiefs, spy sat's etc.. )
8. Security Council ( soort VN )

Wat gaat er veranderen in de toekomst
1. Op dit moment wordt er gewerkt aan een uitbreiding van het spel. Het spel speelt zich nu nog op aarde af, maar binnenkort zal het ook mogelijk zijn om planeten te coloniseren en daar ook oorlogen te voeren. De uitbreiding wordt een deel van het spel en niet afzonderlijk.

2. De macht van de SC ( Security Council ) zal worden vergroot. Zij zullen meer invloed hebben hoe de wereld zal reageren, daarbij denk je aan; prijzen van resources, productie, inkomsten en uitgaven, onderzoekskosten en dergelijke.

3. Expansie naar andere landen, er wordt nu gewerkt aan verschillende talen van het spel en uiteindelijk zal het spel naar 7 andere talen worden vertaald.

4. Op punt 3, er zal een systeem komen dat automatisch jouw woorden vertaalt naar de woorden in de taal van de andere persoon. Als jou taal Nederlands is en je typt een bericht naar een persoon die in bijv; Japan woont, dan zal het systeem jouw bericht in het Japans omzetten.
Meer informatie over deze feature, wordt bekend gemaakt zodra het toegepast wordt in het spel.

Hoe zijn deze features tot stand gekomen?
Er wordt naar de community geluisterd, indien je vind dat er iets veranderd moet worden of verbeteringen in het spel of iets dat te maken heeft met het spel, dan wordt je niet genegeerd :)

Maar... kan iemand mij helpen?
Die kan je in de Community (forum) of in de chat vragen aan een betreffende Mod/Admin of een speler. Ook kan je het hier vragen.

Heb je tips voor mij ?
Lees de Game Tips hier onder, lees ook eventueel de beginners guide. Kost je 5 minuten om te lezen en je leert snel hoe het spel in elkaar zit.

Game-Tips:

1. In het begin van het spel, zodra je hebt geregistreerd moet je goed de tutorial lezen. Deze is enkel 1 pagina met plaatjes die je zeker op weg helpen in het spel.
2. Het is ook aan te raden dat je de ‘ Beginners guide to world domination ‘ leest. Deze handleiding is enkel 4 pagina’s, maar bevat boordevol informatie om direct je eigen land direct op te bouwen en goed te onderhouden. (PDF)
3. Indien je meer dan de ‘ beginners guide’ wilt, kan je ook de volledige handleiding bekijken, in de volledige handleiding worden alle aspecten van het spel besproken en uitgelegd. (PDF)
4. Probeer zo snel mogelijk in een clan te komen of je eigen op te bouwen, zo heb je namelijk altijd steun van anderen indien je tekort aan cash en of resources krijgt.
5. Probeer eerst je economie op te bouwen, dit door metal, mineral, power en food en natuurlijk ook citizens te verkrijgen. Andere delen van het spel zo als war center komen later van pas als je een sterke economie hebt opgebouwd.

Links:

Beginners guide to world domination: http://www.capixgame.com/beginner-guide-startup.pdf

Capix Manual: http://www.capixgame.com/manual.pdf

Voorbeeld Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://img78.imageshack.us/img78/8981/11bh6.jpg
==
Afbeeldingslocatie: http://img158.imageshack.us/img158/8826/12ux7.jpg
==
Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/4892/13rn6.jpg
==
Afbeeldingslocatie: http://img78.imageshack.us/img78/359/14gf9.jpg
==
Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/1897/15fz4.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2007 19:24 . Reden: update post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was enthousiast.. maar
Beetje jammer dat je country naam veranderen 12miljoen kost... ik wist niet dat ik die al moest kiezen in de registratie procedure.. dus het was Netherlands...

weg enthousiasme...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je een Pm stuurt naar Capix (64) , dan veranderd hij het wel handmatig voor je. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Na 10 seconden had ik al twee nadelen gevonden:
- Voor elke gebouw dat je bouwt moet je een captcha code invoeren |:(
- Die windows met scrollbar binnen een window maakt de GUI er niet bepaald gebruikers vriendelijk op

Maar goed, even aankijken, maar er is duidelijk niet nagedacht over de GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JoetjeF schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:20:
Na 10 seconden had ik al twee nadelen gevonden:
- Voor elke gebouw dat je bouwt moet je een captcha code invoeren |:(
- Die windows met scrollbar binnen een window maakt de GUI er niet bepaald gebruikers vriendelijk op

Maar goed, even aankijken, maar er is duidelijk niet nagedacht over de GUI.
- die eerste punt is om bots te tegen te houden. Anders zou iedereen een bot gebruiken ook niet bepaald game-vriendelijk.
- Misschien moet je het eens posten op de suggesties forum, misschien delen anderen ook dezelfde mening ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:01:
Als je een Pm stuurt naar Capix (64) , dan veranderd hij het wel handmatig voor je. 8)
Trouwens een foutje, het is 96 :o :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De UI is vernieuwd en de layout ook, samen met de in game pictures. Het spel zit inmiddels al op 6000+ gebruikers waarvan minstens 70% actief is. Neem een kans en wie weet verover jij de wereld ( nu de EA servers offline zijn :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 08:42
:o:o:o

Vraag me af of deze site toestemming heeft alle images te "stelen" van www.darkgalaxy.com een spel wat al vele jaren bestaat. Een screenshot om te vergelijken (minerals/buildings)

Afbeeldingslocatie: http://www.darkgalaxy.com/darkgalaxy/images/manual/6/6d/Planets-compl-struc2.gif

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel het nu ook sinds 2 dagen en ik vind het opzich wel uitgebreider dan Ogame.
Zo kun je ook in je gondstoffen handelen (import / export) en kun je ook aandelen kopen etc.
Ook is er een grote variatie aan gebouwen en unit's.
Ik vond het in het begin wel ff wennen om te spelen.

Wat ik wel een paar min punten vind zijn: dat chatscherm aan de rechterkant en dat je interface wat klein is en dat je alles met die scroll bar's moet bekijken.
Maar verder is het wel een leuk spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SirDarkAngel schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:37:
:o:o:o

Vraag me af of deze site toestemming heeft alle images te "stelen" van www.darkgalaxy.com een spel wat al vele jaren bestaat. Een screenshot om te vergelijken (minerals/buildings)

[afbeelding]
Ik zie geen overeenkomst tussen de gebouwen ?
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 08:25:
Ik speel het nu ook sinds 2 dagen en ik vind het opzich wel uitgebreider dan Ogame.
Zo kun je ook in je gondstoffen handelen (import / export) en kun je ook aandelen kopen etc.
Ook is er een grote variatie aan gebouwen en unit's.
Ik vond het in het begin wel ff wennen om te spelen.

Wat ik wel een paar min punten vind zijn: dat chatscherm aan de rechterkant en dat je interface wat klein is en dat je alles met die scroll bar's moet bekijken.
Maar verder is het wel een leuk spel :)
welke interface is klein bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke interface is klein bedoel je?
Waar je alles moet doen? zoals je gebouwen maken enzo. ik heb rechts en onder scroll bar's :\ majah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 08:04:
[...]

Waar je alles moet doen? zoals je gebouwen maken enzo. ik heb rechts en onder scroll bar's :\ majah.
Als je goed kijkt, zie je bovenaan een menu | headquarters | R & d | markets | war & alliances | tools

Ga met je muis over headquarters en je zult zien staan Build :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat snap ik wel :p maar het is irri dat je 3 scroll bar's hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:33:
ja dat snap ik wel :p maar het is irri dat je 3 scroll bar's hebt
je bedoelt de frame en dan in het midden aan de rechterkant en onderaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jupz dat bedoel ik. Dat frame had wel wat groter gekunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 12:20:
jupz dat bedoel ik. Dat frame had wel wat groter gekunt
Maar je kunt gewoon de frame ( waar die chat ook aan vast gebonden is ) vergrootten door de frame naar rechts te slepen of heb je het over die frame waar je je gebouwen en zo ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar de gebouwen enzo instaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oh ok, hoe zou jij het dan willen zien? op een afzonderlijke pagina zonder frames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja en dan ook zonder dat chatscherm (ben je een admin daarvan???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:11
ik heb me net ook aan gemeld..
ik ga dit spel speele op me werk :P..

me land *ROFFEL* >> Koekert

Ik hoop dat de game wat aan is..
alleen wat ik raar vin is je beperkt beveiliging

10 min gespeeld.. > IK SNAP ER GEEN REED VAN :S

ben al weer bankroet.. ?

woot woot 40 inwooners en taxe's > 336 dollar..
maar me metaal is op en ik krijg niet meer

[ Voor 80% gewijzigd door BrianV op 16-05-2007 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackAss schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 08:17:
ik heb me net ook aan gemeld..
ik ga dit spel speele op me werk :P..

me land *ROFFEL* >> Koekert

Ik hoop dat de game wat aan is..
alleen wat ik raar vin is je beperkt beveiliging

10 min gespeeld.. > IK SNAP ER GEEN REED VAN :S

ben al weer bankroet.. ?

woot woot 40 inwooners en taxe's > 336 dollar..
maar me metaal is op en ik krijg niet meer
Misschien is het handig als je de beginners guide leest, dan snap je ENORM veel van :>

Maar wat vind je raar aan je beperkte beveiliging ?

PS: bouw metal en mineral refineries of ga naar markets > exim and importeer met je $$$ ;-)
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 07:59:
ja en dan ook zonder dat chatscherm (ben je een admin daarvan???)
Ik zal het doorgeven aan de betreffende persoon, hij zal kijken naar je suggestie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:11
dus in begin alleen bouw metal en mineral refineries bouwen en voor de rest niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackAss schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:56:
dus in begin alleen bouw metal en mineral refineries bouwen en voor de rest niks?
Je moet gewoon je economie opbouwen, dat doe je door houses(citizens = inkomsten) te maken, food farms (eten), solar plants/fusion plants (energy) en metal + mineral refineries maken en probeer ook een research lab te bouwen (als je het kunt met de inkomsten die je krijgt) zodat je bij R&D , moet je train employees klikken en kan je de levels van je gebouwen op krikken.

Als je dat doet, dan krijg je meer inkomsten en je productie van je metal/mineral/food farm en fusion/solarplants gaan sneller omhoog met dezelfde hoeveelheid gebouwen.

edit; Als je resources te kort komt ga naar Markets > EXIM en importeer met je $$$ , zodat je kunt bouwen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2007 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort komt de Nederlandse taal versie uit, dus hoef je niet meer je Engelse woordenboek bij te pakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ronde 2 is geeindigd en ronde 3 begint 2 juni !!

Dus dit is je kans, wil je samen een clan oprichten laat me dan weten :-)
Pagina: 1