[js] textarea maken met DOM en dan waarde uitlezen

Pagina: 1
Acties:

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017
Als ik met javascript een textarea aanmaak en deze textarea een id meegeef bij het aanmaken en ik wil de inhoud van deze textarea later uitlezen mbv innerHTML lukt het in IE wel, maar in FF niet.

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
var el = document.createElement("textarea");
el.setAttribute("id","vidreplytext_" + commentid);
el.setAttribute("rows","3");
el.className = "vidcommenttext";
replybox.appendChild(el);

var el1 = document.createElement("input");
el1.setAttribute("type","submit");
el1.setAttribute("id","vidreplysubmit_" + commentid);
el1.setAttribute("value","Plaats reactie");
el1.onclick = function () {
    xmlHttp = getXMLHttpObject();
    if (xmlHttp == null) {
        alert("Je browser ondersteunt geen AJAX");
        return;
    }
    var replybutton = document.getElementById("vidreplysubmit_" + commentid);
//  var data = document.getElementById("vidreplytext_" + commentid).childNodes[0].nodeValue;
     var rrdata = document.getElementById("vidreplytext_" + commentid).innerHTML;
    alert(rrdata);
    if (data.length == 0 || data == null ) {
        alert("Voer een reactie in");
        replybutton.disabled = false;
        return;
    }

Hierboven staat een stukje van de code. Het gaat om rrdata, hier kan ik geen waarde in ff in krijgen. In IE wel.

Verwijderd

DOM en innerHTML moet je niet samen gebruiken. Als je DOM gebruikt, gebruik het dan overal voor. Gebruik de value property van het textarea element. Je wilt niet de inoud van het element hebben, want dat verandert als het goed niet als je de waarde van het element verandert.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

innerHTML van een textarea is ook de foute manier om de waarde uit te lezen, probeer het gewoon met '.value'

edit: hmm, ik twijfel een beetje of textarea nu wel of niet een value heeft, eigenlijk mag hij sowieso geen html bevatten en dus lijkt het me heel logisch dat hij geen innerHTML kent..

InnerText zou mogelijk wel werken en het meest DOM-conform zijn

[ Voor 54% gewijzigd door RM-rf op 17-08-2006 18:55 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:34

crisp

Devver

Pixelated

innerText is ook IE-propriety en is itt innerHTML niet in alle browsers geimplementeerd.

Intentionally left blank

• RSD
.value werkt zowel in IE als in FF. Ik zat al te rotzooien met childnodes etc, maar dat hielp ook niet. .value dus wel. Thnx. Ik dacht zelf ook dat die nie bestond voor textarea, maar hij bestaat dus wel.

[ Voor 24% gewijzigd door RSD op 17-08-2006 19:24 ]

Verwijderd

RSD schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:23:
Ik dacht zelf ook dat die nie bestond voor textarea, maar hij bestaat dus wel.
Je moet ook niet denken, maar het gewoon opzoeken in een reference manual. Dat doet elke webdeveloper, als het goed is.

• RSD
Met childNodes[0].nodeValue had ik het werkend voor IE, alleen in FF werkte het niet goed. Had van alles geprobeerd en ook al gezocht op internet, maar kon niet echt wat vinden.
Pagina: 1