Hoofdlettergebruik in titels

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:16
Ik zou een heel verhaal kunnen ophangen, maar daar heb ik geen zin in (King of Queens is bezig :+), dus dan maar de korte versie:

Afkortingen met allemaal hoofdletters:
Areca ARC-1280 preview en mini SATA RAID-vergelijking

Afkortingen met alleen de eerste letter als hoofdletter:
Tweakers.net Lcd Best Buy Guide: editie augustus 2006

Nog korter: 'LCD' moet, in mijn mening, met hoofdletter 'C' en 'D' :)

The devil is in the details.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afkortingen die men als algemeen bekend en gangbaar zien, worden in kleine letters geschreven. Jij schrijft toch ook geen TV meer, maar tv. In die categorie valt lcd ook (onder meer http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=lcd ), evenals gsm. Op Tweakers.net gaan we zelfs een stapje verder en schrijven de voor de tweaker bekende termen in kleine letters, zoals gpu, cpu. Edoch zijn we nog altijd aan het kijken welke woorden er nog meer in kleine letters geschreven kunnen en zullen worden, daar vallen SATA en RAID ook onder, maar dat zal nog wel even duren voordat we die schrijfwijze hebben ingevoerd, en het kost mij teveel tekst om onze gedachtegang hierachter uit te leggen :P.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:16
Robin schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 18:47:
Jij schrijft toch ook geen TV meer, maar tv.
Eigenlijk wou ik "King of Queens is op TV" typen, had ik dat nu maar gedaan! :P

Maar eerlijk gezegd vind ik het geen goed idee om 'gangbare' woorden in kleine letters te schrijven, omdat het toch afkortingen blijven en je zo toch verwarring kan scheppen. En wie bepaalt er welk woord 'gangbaar' is en welke niet? ;)

Anyway, ik dacht dat hier sprake was van inconsequentie, maar dat was het niet dus. Dus ik hou m'n mond wel :$

The devil is in the details.

• Goofy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-02 18:27
Waarom staat de 'L' dan alsnog met een hoofdletter geschreven? Hoort de "Tweakers.net" niet bij de eigenlijke titel ("Lcd Best Buy Guide: editie augustus 2006"), of ...?

En nee, ik wíl helemaal niet lastig doen :P.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Goofy666 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:23:
Waarom staat de 'L' dan alsnog met een hoofdletter geschreven? Hoort de "Tweakers.net" niet bij de eigenlijke titel ("Lcd Best Buy Guide: editie augustus 2006"), of ...?
Dat zie je goed :) .

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Oud topic, maar precies wat ik zoek. Waarom is bedrijfsnaam Asmi vandaag dan in kleine letters geschreven? Niet bepaald een gangbaar woord en zelfs een naam!

nieuws: Asmi ziet zijn winst fors dalen

[ Voor 19% gewijzigd door TheLunatic op 06-05-2008 10:41 ]

Mother, will they like this song?

Pagina: 1