2 x 6600GT in SLI, 550 watt te weinig?

Pagina: 1
Acties:

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:55

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Seau.

First of all, the specs:

AMD Athlon 64 3200+
2 x 6600GT PCI-Ex van XFX, beiden met 128 mb geheugen.
Asus A8N SLI Deluxe
550 Watt Coolermaster Realpower SLI voeding
Windows XP Pro SP2
Verder alle drivers netjes up to date, van Mobo, video enz.

Probleem:

Windows blijft met de melding komen tijdens het gamen, dat de videokaarten te weinig stroom krijgen, en dat de snelheid omlaag is gedaan, om de hardware te beschermen.

Wat heb ik eraan gedaan:

Ik heb gezorgd dat de kaarten netjes stroom krijgen, dat wil zeggen, goede voeding, en een 12V molex kabel, die verder nergens voor gebruikt word, netjes op het mobo aangesloten, die de kaarten voorziet van stroom. De kaarten hebben dus geen eigen stroomaansluiting, het moederbord heeft een 12v molex aansluiting daarvoor. Ik heb dus dedicated een kabel daarop aangesloten, een kabel die dus nergens anders op aangesloten is, alleen op het moederbord. Verder heb ik de waardes bekeken die op de voltages staan, allemaal goed.

HEllupie :D dus ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Je kan het theoretische benodigde in ieder geval hier berekenen:

http://journeysystems.com/power_supply_calculator.php

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Ik denk dat je voeding brak is, want 550 watt is absoluut genoeg voor deze configuratie. Ik heb laatst zelf een gamesysteem gebouwd met daarin onder andere 2x 7800 GT kaarten, een X2 4200 processor, een Raid-opstelling van 2 Raptor WD 74gb + nog een 300gb Maxtor als data-opslag. En dat met dezelfde voeding die jij hebt. Het draaide als een tiet, dus aan het wattage kan het imho niet liggen.

Deliriant isti Romani.

Verwijderd

Een kennis van mij heeft dat gehad met een 6800GT in sli. Bij hem was de oplossing 1 van de 2 kaarten vervangen.

1 van de 2 was namelijk defect.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Saryon schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 18:38:
Ik denk dat je voeding brak is, want 550 watt is absoluut genoeg voor deze configuratie. Ik heb laatst zelf een gamesysteem gebouwd met daarin onder andere 2x 7800 GT kaarten, een X2 4200 processor, een Raid-opstelling van 2 Raptor WD 74gb + nog een 300gb Maxtor als data-opslag. En dat met dezelfde voeding die jij hebt. Het draaide als een tiet, dus aan het wattage kan het imho niet liggen.
Voeding is het niet, heb ook die 450 gehad, en die had al genoeg moeten zijn. Nu met 550 is het ook niet opgelost...

Verwijderd

Volgens mij had de TS hetzelfde probleem met een Realpower 450W versie (ja dus) Dan lijkt het me eerder aan het mobo te liggen ofzo. Dat die niet genoeg stroom levert aan de pcie-slots.
Al eens een ander mobo geprobeert?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 18:41 ]

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 18:40:
Volgens mij had de TS hetzelfde probleem met een Realpower 450W versie (ja dus) Dan lijkt het me eerder aan het mobo te liggen ofzo. Dat die niet genoeg stroom levert aan de pcie-slots.
Al eens een ander mobo geprobeert?
Jups, ik bedenk me trouwens dat ik wel meer heb geprobeert al. Andere mobo dus, andere voeding. Andere videokaart dus niet...

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Damian schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 18:40:
[...]

Voeding is het niet, heb ook die 450 gehad, en die had al genoeg moeten zijn. Nu met 550 is het ook niet opgelost...
Ah, dat had ik niet begrepen ;) Tja, dan blijft er niet veel meer over dan een videokaart probleem. Heb je de 2 kaarten al afzonderlijk getest?

Deliriant isti Romani.

Verwijderd

Haal eens een kaart eruit en start een benchmark (atitool ofzo). En daarna met de andere kaart. Misschien dat een van de twee wel errors geeft of weer dezelfde melding. Dan weet je iig welke het is.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 18:51:
Haal eens een kaart eruit en start een benchmark (atitool ofzo). En daarna met de andere kaart. Misschien dat een van de twee wel errors geeft of weer dezelfde melding. Dan weet je iig welke het is.
Kan het idd proberen, gaat dat ATI Tool werken met Nvidia kaarten :D (niet dus ;) ff gekeken ;))

3Dmark06 is nu aan het downen ;) Eerst met beide kaarten in het systeem kijken oftie uberhaupt wel die melding geeft daarbij... Bij Call of Duty 2 is het 10 minuten gamen en POEF melding...

[ Voor 19% gewijzigd door Damian op 17-08-2006 19:04 ]

Verwijderd

En of dat werkt! Misschien eens versie 0.25 beta 10 proberen?
Gewoon scan for artfacts draaien en dan zie je een stilstaand "pluizenkubusje" onderin staat hoelang hij errorloos draait. Zodra je een melding krijgt en het klokje opnieuw begint is er iets mis met je graka.

Verwijderd

Reeds 12V nagemeten met een multimeter terwijl je volop aan het gamen ben, wanneer hij dreit de error te geven? Wat is de uitlezing?

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:15:
Reeds 12V nagemeten met een multimeter terwijl je volop aan het gamen ben, wanneer hij dreit de error te geven? Wat is de uitlezing?
Erhm nee nie echt :/ Doe ik wel als laatste... Nogmaals ik ga er vanuit dat de voeding goed is...
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:05:
En of dat werkt! Misschien eens versie 0.25 beta 10 proberen?
Gewoon scan for artfacts draaien en dan zie je een stilstaand "pluizenkubusje" onderin staat hoelang hij errorloos draait. Zodra je een melding krijgt en het klokje opnieuw begint is er iets mis met je graka.
hmm ok, met beta 14 geeft ie netjes de tempst idd door.

Mareh, nu al een kwartier, niks aan het handje, temp is wel gestegen naar 83 graden (welke core???) Maar gaat nog prima...

[ Voor 23% gewijzigd door Damian op 17-08-2006 19:19 ]

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Deze voeding heeft een dubbele 12V lijn. Dat betekent dat er 2 aparte 12V lijnen zijn, die onafhankelijk van elkaar werken. Waarschijnlijk gebruik je nu de ene lijn heel veel, en de andere niet, of nauwelijks. Speel is wat met de molexen, waarschijnlijk gaat het dan beter. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb dat ook met mijn enkele 6600 GT gehad. Bij mij lag het aan de drivers. Een wat nieuwere geïnstalleerd en weg was het probleem. Jij zegt dat je nieuwe drivers hebt dus mss moet je eens wat oudere proberen?

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Nu de kaarten apart geprobeerd. Beide kaarten geven het probleem niet. Ik ga nu maar even de kaarten weer samen gebruiken, kijken of ik het weer krijg.

Ik heb wat met de molexen gerommeld, kijken of dat helpt.

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-02 14:28
Aan de voeding ligt het zoiezo niet. Ik heb hier een systeem draaien met 2x 6600GT op een 400 watt antec voeding en dit draait al een paar weken probleemloos.
Je kunt proberen windows eens opnieuw te installeren en dan ervoor zorgen dat je voor al je hardware de nieuwste versie drivers installeert. Ook kun je proberen het systeem zo kaal mogelijk te draaien, d.w.z. overige pci kaarten eruit halen en eventueel HD en CD/DVD speler afkoppelen.

Succes ermee!

p.s. Je avatar past niet bij je onderschrift (Wel een mooie auto trouwens, ik had dezelfde ;))

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:24

Gaitman

The Real One

Damian schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:42:
Nu de kaarten apart geprobeerd. Beide kaarten geven het probleem niet. Ik ga nu maar even de kaarten weer samen gebruiken, kijken of ik het weer krijg.

Ik heb wat met de molexen gerommeld, kijken of dat helpt.
En collega is het inmiddels gelukt? :)
Pagina: 1