[mailto:] met attachments

Pagina: 1
Acties:

• PiepPiep
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik probeer een mailto link te maken om bestanden te mailen via de default mailer, in het nieuwe mailtje hoeven alleen de attachments te komen en de rest kan door de gebruiker zelf worden ingevult.
Het volgende werkt :

mailto:&attachments="C:\Bestand1"

Maar nu wil ik ook 2 bestanden mailen, het volgende heb ik getest maar werkt niet.

mailto:&attachments="C:\Bestand1"+"C:\Bestand2"
mailto:&attachments="C:\Bestand1; C:\Bestand2"
mailto:&attachments="C:\Bestand1"&attachments="C:\Bestand2"

en zo nog wat varianten. Sommige geven een dikke foutmelding sommige mailen alleen het eerste bestand.
Via google vind ik wel vragen van mensen die dit ook willen, maar geen oplossingen erbij.
Weet hier iemand hoe het wel moet?

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 14:31
Op deze manier attach je volgens mij een bestand op de gebruiker zijn computer. Lijkt me sowieso raar dat je dat zou kunnen doen.

Ik zou kiezen voor een server side oplossing, waarbij mensen de bestanden eerst uploaden in een form en vervolgens op de server de mail versturen.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Dit gaat alleen werken in bijvoorbeeld een intranet omgeving, waarbij iedereen de netwerkschijf met de bestanden kan benaderen.

Is dit niet zo, dan rest er php. Phpmailer is een aardige class die je veel werk uit handen neemt.

• André
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Mjah de mailto zou ik sowieso niet aanraden hiervoor. Het is van te veel factoren afhankelijk. In jouw geval zou ik een formulier maken waar mensen een bestand bij kunnen versturen, dat werkt altijd.

• PiepPiep
  • Laatst online: 17-11-2025
PHP is helaas geen optie. De mailto gaat namelijk worden uitgevoerd vanuit een programma mbv ShellExecute.
Eerst wilde ik het via MAPI doen, maar dan kan de gebruiker zelf alleen dingen invoeren die in mijn programma zitten, juist het mooie van mailto is dat de gebruiker er zelf nog andere emailadressen bij kan toevoegen en dat ik dus geen emaillijst hoef bij te houden.
Maar misschien dat er meer kan dan ik gevonden had met MAPI en dat ik dus wel een emailer venster tevoorschijn kan krijgen, maar dat kan ik beter in programming vragen dan.

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Via Windows kan je zeker geen PHP-scripts via de 'shell' aanroepen? Op UNIX-systemen kan dat wel, dan zou je gewoon een simpel PHP-scriptje kunnen schrijven dat de bestanden van de schijf leest en verstuurst dat je via de shell kan aanroepen met de extra e-mailadressen als parameters.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Kan in Windows ook hoor, gewoon php.exe draaien met de parameter erachter (het volledige pad dus).

[ Voor 13% gewijzigd door Alex) op 18-08-2006 00:03 ]

We are shaping the future

Pagina: 1