Toon posts:

[advies] laptop aansluiten op luidsprekers

Pagina: 1
Acties:
  • 3.450 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga me komende week een laptop aanschaffen aangezien ik vanaf eind september op kot ga. Deze laptop zal het enige medium zijn dat kan dienen tot ontspanning en zal dan ook gebruikt worden als radio/cd/tv/dvd-speler/etc.
Vanzelfsprekend ben ik dan niet tevreden met het geluid dat door de ingebouwde speakertjes zal worden geproduceerd.
Nu had ik een idee om dit op te lossen.
Ik heb hier thuis op zolder nog 2 speakers gevonden van onze stereo-toren in de woonkamer die ooit zijn afgedankt omdat m'n ouders platte speakers hebben ingebouwd in het plafond.
Deze luidsprekers zijn vrij relatief goed qua kwaliteit (60W 6ohm) en ik vroeg me dan ook af hoe ik deze zou kunnen verbinden met m'n laptop. M'n eerste gedacht was een soort van versterker. Maar ik ben een totale noob op het vlak van audio dus ik weet totaal niet waar ik naar opzoek moet. Let wel op, ik ga voor de allergoedkoopste oplossing zoverre dat mogelijk is aangezien m'n budget al naar de nieuwe laptop gaat.
Het materiaal dat ik nodig heb zal dan ook 2de hands aangekocht worden.
Wie kan me helpen?

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
2de hands versterker zal je dan nodig hebben i.d.d.
Gewoon een simpele stereo versterker.

En uiteraard een kabeltje met minijack aan 1 kant en 2 tulpjes aan de andere kant en een setje speakerkabels.

[ Voor 39% gewijzigd door Defectiv op 17-08-2006 16:39 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

franssie

Save the albatross

precies, 3,5 mm plugje naar twee tulp. Als je Laptop geen Line-Out heeft plug je het stekkertje lekker in de hooftelefoonuitgang.
Probeer een leuke stereo receiver voor weinig te vinden (moet lukken) dan heb je gelijk ook radio : hoeft je laptop niet altijd aan te staan. Let er dus dan wel op dat er op de receiver een AUX ingang zit in de vorm van tulpjes (heeeele ouden hebben nog wel eens een DIN plug, lijkt op een hele grote PS2 aansluiting) en dat wordt wat lastiger (lees solderen)...

[ Voor 1% gewijzigd door franssie op 17-08-2006 16:43 . Reden: typos ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-02 15:06
heb hier nog wel wat staan voor je, mail me maar en dan kan ik je wat meer info versturen.

-oeps-
daniel (apedingetje) vivepro (puntje) info

[ Voor 23% gewijzigd door profweirdo op 17-08-2006 17:02 ]

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Verwijderd

Topicstarter
profweirdo schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:42:
heb hier nog wel wat staan voor je, mail me maar en dan kan ik je wat meer info versturen.
kan je moeilijk mailen als ik geen adres heb he, is niet ingevuld bij je profiel. ;)

Verwijderd

Topicstarter
maar ik weet dus eigenlijk totaal niet naar wat ik moet zoeken als ik op zoek ga naar een versterker. Ik weet ondertussen op wat ik moet letten qua in/uit gangen maar wat met de wattage aanduiding?

Wat zijn de beste plaatsen/sites om te zoeken naar 2de hands versterker?
Op hoeveel euro ga ik volgend jullie moeten rekenen?

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:06

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Als je het echt goedkoop wil doen, moet je gewoon op zoek gaan naar een stereo versterker (zonder receiver). Op sites als marktplaats kom je een heel end (volgens mij kom je uit belgië, niet? Daar zou ik het niet precies weten.

Voor een beetje versterker zit je 2e hands op 100 to 150 euro gok ik.

HENG HENG

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

franssie

Save the albatross

Spacecowboy schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:51:
...
Voor een beetje versterker zit je 2e hands op 100 to 150 euro gok ik.
En een beetje rondvragen kan zeker geen kwaad > door het 5.1 virus zetten mensen de mooiste 2.0 (dus plain stereo) versterkers in de kast en niet iedereen neemt de moeite die te verkopen. Dus veel verkondigen bij je vrienden (en die van je ouders!) dat je een oude maar goede versterker zoekt voor een flesje mooie wijn kan wel eens helpen :)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Of ga gewoon naar een rommelmarkt, met een beetje geluk kan je een goed werkende versterker (of receiver) op de kop tikken, mits wat bieden, voor een paar tientjes.
Ikzelf heb zo al een paar keer mazzel gehad, heb oa in de slaapkamer een oude Sansui-receiver staan, gekocht voor 10€. De verkoper had mij wel verwittigd dat 1 kanaal niet meer werkte, bleek een kapotte zekering te zijn: nieuwe geplaatst voor 0,50€ en het ding doet het al bijna een jaar probleemloos...

• suske-wiske
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-12-2024
http://koopjes.marktplaat...eVd33B2TlNqc%3D&df=1&fta=

Zoiets moet goed genoeg zijn dan toch...?

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-02 15:06
thuis voor je gekeken, heb een versterker staan van harman-kardon (wel wat oudere, maar kwalitatief nog altijd goed) kan zo opgehaald worden.

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Pagina: 1