Slechte Wlan verbinding met Linksys WRT54GS icm Acer

Pagina: 1
Acties:

• PositiveCreep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2023
Hallo allemaal,
Ik heb hier nu een tijdje een draadloos netwerk liggen, en heb hier al sinds het begin een probleempje mee. Standaard staat mijn laptop op het bureau en dan maar één meter van de draadloze router af, op dit punt is het bereik goed, en de verbinding stabiel. Maar zogau ik iets verder ga, een tafel zo'n twee tot drie meter van de modem word de verbinding zeer onstabiel en valt herhaaldelijk weg, ook vertraagt de snelheid van 54 Mb/s naar 24 Mb/s, dit is een verbinding tussen een Linksys WRT54GS draadloze router, en een Acer Aspire 1652 WLMI de draadloze verbinding vanaf de laptop word geregeld door een ontvanger (Intern in de notebook). Het draadloze netwerk draaid op Kanaal 6. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Mocht er meer informatie nodig zijn kan ik dit natuurlijk alsnog posten.

Bij voorbaat dank,
Positive Creep.

Korte samenvatting van gebruikte apparatuur
-Linksys WRT54 GS - 54 Mbit/s, WEP staat aan, kanaal 6.
-Acer Aspire 1652 WLMI
-Intel PRO / Wireless 2200BG

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:16

strandbal

Was het maar zo'n feest.

downloadfinder.intel.com

Even de nieuwste driver voor je wireless kaartje downloaden (ja >100MB ja, schandalig :P ). Mijn ervaring is dat die vaak een hoop ellende oplossen.

Anders firmware van je accesspoint updaten wellicht.

Hier stond een dode link.

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Probeer eerst eens of het beter wordt met de nieuwste drivers die je kunt downloaden van de Intelsite. Hierna zou ik proberen om andere kanalen te proberen. Heb zelf een 54G icm een 2200Intel gebruikt en dit was erg stabiel.

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
ik had PRECIES hetzelfde probleem vorige week met een acer laptop, ff nieuwe driver van intel geinstalled en alles werkte prima!

• highmastdon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Hoi,

Gebruik je van die draadloze telefoons.
Als je zo'n ontvanger naast je acces point zet word de link quality nogal gestoord

Anders moet je ff kijken of je de goeie drivers hebt,

Dio disse: "Sia la luce!" E la luce fu.

• PositiveCreep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2023
Drivers ge-update, en het lijkt nu allemaal soepel te draaien, heel erg bedankt voor de hulp!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
En eventueel een compleet ander kanaal pakken wil ook wel eens storingen dmv slechte ontvangst elimineren ;)
Pagina: 1