Verhuizen maar ADSL van vorige bewoner nog op de lijn

Pagina: 1
Acties:

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 23:15
Ik ga eindelijk verhuizen vanuit een kudtflat met hele prettige buren naar een eensgezinswoning. Heel leuk allemaal, KPN verhuizing geregeld, etcetera. Het blijkt dat er een KPN-monteur komt op de dag dat we de lijn overgeplaatst willen hebben (1 September). Even navragen blijkt dat er nog een andere provider op de lijn zit :?. Ik thuis ff een modem meegenomen en daar ingeplugged, en ik had weliswaar linesync. Ik kon zelfs internetpagina's opvragen met m'n laptop. Dit betekent dat de vorige bewoner de ADSL lijn niet verhuist heeft, terwijl ik bij TweakDSL wél een verhuizing heb verstuurd al.

Ik vermoed dat die dag de monteur een koperpaartje omzet (Wat ik dan net zo hard weer verander om een splittertje op te hangen), maar in hoeverre gaat dit opleveren bij de verhuizing van TweakDSL? krijg ik zo extra kosten die ik uiteraard verhaal op de vorige bewoner?

Thanx voor eventuele hulp alvast. Zonder internet zitten is iig een no-go :+

Verwijderd

van welke provider is dat internet?

kpn heeft overigens de plicht om jou een kaal-koperlijn* met alleen en uitsluitend een kpn telefoonabo te leveren als je daarom vraagt, voor een vast bedrag (50 eur ofzo).
is een afspraak uit de tijd van de privatisering, toen kpn de koperdraadjes van de overheid kocht.

*(kaal-koper is lullig gebruikt hier, maar je snapt wat ik bedoel)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 15:54 ]

• BHQ
De provider die daar nog 'aangesloten is' is Tiscali. TweakDSL levert ook via Tiscali (of iig, de ADSL-centrale). In ieder geval, toen ik m'n modem inplugde kreeg ik een linesync van iets van 576 / 192... Zou wel leuk zijn als dat iig. 8064/768 is als ik er dan woon..

Verwijderd

tsja, lijkt me niet jouw probleem. als je internet straks te langzaam is klaag je bij tweakdsl, en als tweakdsl helemaal geen internet kan leveren klaag je bij kpn.

• BHQ
Hmja, true. Alleen hoe zit dat dan, weet bijv. Tiscali meteen dat ze over het goede koperpaar moeten leveren?