[Exchange SP2] Met PRF meerdere mailboxen instellen

Pagina: 1
Acties:

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04-2025
Wie weet hoe ik met een rpf file meerdere exchange mailboxen kan toevoegen aan één profiel?

Ik kan wel één mailbox aanmaken, maar een tweede toevoegen?? Heeft iemand hier ervaring mee? Het gaat om een gedeelte mailbox waar meerdere mensen toegang tot hebben.

In de Office Resource Kit kan ik helaas niets vinden hoe ik een tweede exchange mailbox kan toevoegen.

De code voor het aanmaken van één mailbox:

;***************************************************************
; Section 4 - Default values for each service.
;***************************************************************

[ServiceEGS]
MailboxName=%UserName%
HomeServer=exchangeserver

[Service1]
OverwriteExistingService=No
UniqueService=Yes
MailboxName=%UserName%
HomeServer=exchangeserver
AccountName=Microsoft Exchange Server
AutoNameCheck=TRUE
EmptyWastebasket=FALSE
CloseOriginalMessage=TRUE

[ Voor 50% gewijzigd door PleXtor op 17-08-2006 15:34 ]

Verwijderd

Kan niet met een prf file volgens deze link, maar wel met 3rd party:
http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-801673.php

Verwijderd

Dit zorgt wel voor meer load op je exchange server.
Meeste klanten waar ik kom raad ik aan om via bestand-> open -> mailbox van andere gebruiker de mailbox te benaderen.

1 pdfje rondmailen en klaar.

Met prf kun je inderdaad alleen maar 1 exchange account configureren. Mocht je een terminal server hebben dan is powerfuse een optie. Misschien kan de desktop versie wisdom wat voor je doen:
http://www.respowerfuse.com/

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:38

Asteroid9

General Failure

Tja, maar dat is tamelijk onbruikbaar als er veel met shared mailboxes gewerkt wordt.
Ik vraag me dan ook af of die load nou echt meetbaar is.
Wij werken enorm veel met shared mailboxes (klanten hebben een eigen mailbox, die door een team mensen behandeld wordt)
Sommigen hebben wel 12 shared mailboxes aan hun profiel hangen.

Momenteel host ik iets van 1600 mailboxen op 2 servers, en ik heb nou geen noemenswaardige load ondervonden door deze configuratie.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• PleXtor
Bedankt voor de reacties. Ik vraag mijzelf nu alleen wel af of ik de vraag wel goed gesteld heb.

Het is namelijk zo dat je in outlook een profiel hebt waar één exchange server configuratie inzit. Hier kan je één mailbox aantoevoegen. Maar nu is het ook mogelijk om in outlook nog extra mailboxen te openen in hetzelfde profiel. De vraag is of dat ook mogelijk is?

Dus ik krijg mijn eigen mailbox. Maar omdat ik ook lid ben van de groep helpdesk, krijg ik ook nog de gesharde mailbox helpdesk, maar die hangt wel inhetzelfde profiel!

Verwijderd

Kunt toch gewoon handmatig een mailbox toevoegen waar je rechten op hebt... of bedoel je dit niet ????

• PleXtor
Ja dat kan wel, maar ik wil het graag doen tijdens het inloggen. En zo'n prf file kan je tijdens het inlogscript laten uitvoeren.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

PleXtor schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:22:
Ja dat kan wel, maar ik wil het graag doen tijdens het inloggen. En zo'n prf file kan je tijdens het inlogscript laten uitvoeren.
Zoals WilhelmStroker al zegt: dat kan niet met een PRF.
Ik heb voor een klant ongeveer twee jaar geleden een design change request
voor deze optie bij Microsoft ingediend. Nog niks van gehoord.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:18
Je kunt het scripten (VB) met de profman libray die bij Redemption hoort (http://www.dimastr.com/redemption/profiles.htm) er is ook een MS KB article met een C++ sample.
Pagina: 1