Pakketje gezocht... om HR wat te helpen

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een tool/pakket waarmee ik HR/planning wat kan helpen. Waar ik nu rondloop zijn zaken als personeelsplanning, bezetting, opleidingen, etc etc.. aan de magere kant geregeld. In mijn hoofd heb ik het als volgt:

Basis zijn evaluatie gesprekken waarin mensen ambities weergeven.

Ambities leiden tot een opleidingsplan.. wie gaat welke opleidingen volgens

Opgeleide mensen kunnen wat, hetgeen iedereen kan staat in een competentiematrix

Competentiematrix is voorwaarde om gemakkelijk en snel een personeelsbezetting te kunnen plannen

....

Ik ben absoluut niet bekend in HR, PZ tools of software.. wat ik hier beschrijf, zijn hier out-of-the-box oplossingen voor.. of moet ik gaan bouwen in Access? Google geeft me niet veel.. en de echte hack schud zo iets uit z'n mouw... vandaar deze vraag vorm post.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

hoe groot is je bedrijf? Er zijn allerlei producten op de markt voor allerlei grootes bedrijven..

Google eens op HRMS (HR Manangement System)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
wil het gaan gebruiken voor zo'n 150 man..

bedankt voor de zoekterm, ik zal een gaan zoeken..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

LOL. ToolkiT zit in de ERP, ik zit in de ERP, (beide PeopleSoft) en als ik me niet vergis wilde Zerveza ooit richting SAP :P

Maar idd, ik zou eens naar iets als pakketselectie HRMS googlen, denk dat je dan al een stuk verder komt. Overigens is een bedrijf van 150 man niet echt zo klein, dus "even HR helpen" zal meer voeten in de aarde hebben dan je denkt. Ik zou iig niet lukraak een pakketje aan gaan bieden alsik jou was ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

misschien een mooi gat in de markt?

ik koop alvast 20% aandelen :P

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

wij gebruiken voor ook zoeits(maar ook salaris administratie en dergelijke) perman1.

Dit is van het bedrijf ADP.

Lekker zijn is een gave :)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 12:44

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
The_Eagle schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:37:
LOL. ToolkiT zit in de ERP, ik zit in de ERP, (beide PeopleSoft) en als ik me niet vergis wilde Zerveza ooit richting SAP :P

Maar idd, ik zou eens naar iets als pakketselectie HRMS googlen, denk dat je dan al een stuk verder komt. Overigens is een bedrijf van 150 man niet echt zo klein, dus "even HR helpen" zal meer voeten in de aarde hebben dan je denkt. Ik zou iig niet lukraak een pakketje aan gaan bieden alsik jou was ;)
Mja maar ik zou voor een HR afdeling van 150 man niet met megapakketen als SAP en PS aan de slag gaan ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

The_Eagle schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:37:

Zoals meneer de arend ;) al aangeeft werkte ik voor PeopleSoft (en nu voor een PSFT consultency) wat de grootste HRMS leverancier was, momenteel is het eigendom van Oracle.
Met 150 man weet ik niet of dat groot genoeg is, ik denk haast wel, maar zoals al gezegd is een implementatie van een goed HRMS systeem niet zoiets als ff Word installeren..

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 16:06

Collaborator

You! Cake or Death?

Moet toch niet al te moeilijk te bouwen zijn in acces of evt. php?
krijg uit verveling bijna zelf zin zin om het te gaan bouwen :P

[ Voor 36% gewijzigd door Collaborator op 17-08-2006 16:03 ]

This space is occupied

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Collaborator schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:02:
Moet toch niet al te moeilijk te bouwen zijn in acces of evt. php?
krijg uit verveling bijna zelf zin zin om het te gaan bouwen :P
Moeilijk valt mee, tijdrovend dat wel..

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 12:44

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Vervelende van al die leuke Access en Excel applicaties is dat het beheer ervan, om zacht te zeggen, slecht geregeld is. Ze worden door één of twee personen gebouwd en geïmplementeerd, en omdat daar meestal weinig bij komt kijken wordt er niet echt een goed beheerproces voor ingericht. De originele bouwers verkassen naar een andere job of afdeling en na een paar jaar weet niemand meer hoe of wat of waar.

Fijner om bij de IT-desk een pakket aan te laten schaffen en in het reguliere beheerproces op te laten nemen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:25:
Vervelende van al die leuke Access en Excel applicaties is dat het beheer ervan, om zacht te zeggen, slecht geregeld is. Ze worden door één of twee personen gebouwd en geïmplementeerd, en omdat daar meestal weinig bij komt kijken wordt er niet echt een goed beheerproces voor ingericht. De originele bouwers verkassen naar een andere job of afdeling en na een paar jaar weet niemand meer hoe of wat of waar.

Fijner om bij de IT-desk een pakket aan te laten schaffen en in het reguliere beheerproces op te laten nemen.
Yup, helemaal mee eens.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Denk voor 150 man dat Perman een goed pakket is, zoals al gezegd was. Snel, overzichtelijk. Ik zie hier in de installatiemap dat we ADP Perman en ADP Prepay gebruiken.

In ieder geval denk ik dat de verschillende software leveranciers erg graag vertellen waarom hun software zo goed is, gewoon een belletje en je komt nooit meer van ze af :X

[ Voor 58% gewijzigd door Pixal op 17-08-2006 16:45 ]

Verwijderd

Hier gebruiken ze SkillsXP. Ik krijg er weinig klachten over, dus ik gok dat het aardig werkt.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:13
Exact Business Made Easy, dan met name het Esynergy ERP gedeelte. Werkt goed :)
Wordt, volgens Exact, binnen 2 dagen opgezet.

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-06 11:56
Zelf bouwen is nonsens en geldverspilling, aangezien er wereldwijd honderdduizenden bedrijven zijn die exact hetzelfde willen. Er bestaan dan ook gewoon legio oplossingen voor. Verdiep je daarin. Ik heb veel ICT-bedrijven gezien die zelf iets geknutseld hebben, en die vervolgens bijna elke maand bugs eruit zitten te halen of nieuwe functionaliteit erin moeten frutten. Dat wil je echt niet.

Je zou de software op de volgende locaties eens kunnen langslopen:

http://www.softwaregids.n...oneelsinformatie+systemen
http://www.softwaregids.n...soft&naam=Personeelszaken

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:22

SmartDoDo

Woeptiedoe

Zo te zien past je vraag beter in Client Software Algemeen - Beleid dus move ik hem die kant op :)
Pagina: 1