Tijdens mijn speurtocht om het juiste geheugen te vinden, voor het nieuwe systeem dat
mondjesmaat begint binnen te komen hier, kom ik toch op wat onduidelijkheden waar ik tot op
heden geen antwoord op heb kunnen vinden.
http://www.behardware.com...ntel-core-2-duo-test.html
Zoals op behardware te lezen valt, is ddr2-1067 in alle gevallen sneller ondanks de hogere
timings die weer vervolgens meerdere artikelen veel minder invloed hebben op de performance
van de CPU, zie ook:
nieuws: Effect snel geheugen op prestaties Core 2 gemeten
Op GOT heb ik in de post over het asus P5W DH deluxe mobo vernomen dat deze niet veel harder
gaat als een fsb van 400 en met geluk 450 MHZ zonder voltmodden etc. Dit wil ik dan ook in
eerste instantie met mijn E6600 gaan draaien, mits mogelijk natuurlijk.
Het geheugen wil ik dan 1 op 1 laten draaien, dus het liefst zonder dividers, en het moet
dan synchroon draaien met de fsb van mijn systeem. Moet ik hiervoor nou PC2-6400 of PC2-8500
RAM kopen?
Zoals hieronder ook gequote van de asus site loopt de fsb van het mobo op 1066/ 800 MHZ,
volgens de revieuws is het verschil zo`n 10 a 15 procent dus ben ik me gelijk suf gaan
zoeken voor twee reepjes van 1GB die een geheugenbus hebben van 1066MHz en van 240 pinnetjes
zijn voorzien, maar dat valt ietswat tegen.
Namelijk, jammer dat in de pricewatch niet gelijk te zien is of het geheugen nou 240-pins is of niet, wat dat maakt het zoeken naar het juiste geheugen wel erg moeilijk.
(kan ook aan mij liggen hoor, al die reviews lezen maken je hoofd helemaal dol, mja die CPU is
er sinds vandaag al:))
En ik vind niet erg veel keus, iemand toevallig een linkje?
(alleen PC2-6500 1066MHz van 1GB kon ik vinden geen PC2-8500)
namelijk de eerste keer dat ik een systeem in elkaar ga zetten waarbij ik echt let op de
compabiliteit van de producten bij elkaar mbt het oc-en. En het geheugen biedt toch wel een
heel erg uitgebreid arsortiment, met heel erg veel verschillende factoren die niet altijd even
goed terug te vinden zijn.
mondjesmaat begint binnen te komen hier, kom ik toch op wat onduidelijkheden waar ik tot op
heden geen antwoord op heb kunnen vinden.
http://www.behardware.com...ntel-core-2-duo-test.html
Zoals op behardware te lezen valt, is ddr2-1067 in alle gevallen sneller ondanks de hogere
timings die weer vervolgens meerdere artikelen veel minder invloed hebben op de performance
van de CPU, zie ook:
nieuws: Effect snel geheugen op prestaties Core 2 gemeten
Op GOT heb ik in de post over het asus P5W DH deluxe mobo vernomen dat deze niet veel harder
gaat als een fsb van 400 en met geluk 450 MHZ zonder voltmodden etc. Dit wil ik dan ook in
eerste instantie met mijn E6600 gaan draaien, mits mogelijk natuurlijk.
Het geheugen wil ik dan 1 op 1 laten draaien, dus het liefst zonder dividers, en het moet
dan synchroon draaien met de fsb van mijn systeem. Moet ik hiervoor nou PC2-6400 of PC2-8500
RAM kopen?
Zoals hieronder ook gequote van de asus site loopt de fsb van het mobo op 1066/ 800 MHZ,
volgens de revieuws is het verschil zo`n 10 a 15 procent dus ben ik me gelijk suf gaan
zoeken voor twee reepjes van 1GB die een geheugenbus hebben van 1066MHz en van 240 pinnetjes
zijn voorzien, maar dat valt ietswat tegen.
Namelijk, jammer dat in de pricewatch niet gelijk te zien is of het geheugen nou 240-pins is of niet, wat dat maakt het zoeken naar het juiste geheugen wel erg moeilijk.
(kan ook aan mij liggen hoor, al die reviews lezen maken je hoofd helemaal dol, mja die CPU is
er sinds vandaag al:))
En ik vind niet erg veel keus, iemand toevallig een linkje?
(alleen PC2-6500 1066MHz van 1GB kon ik vinden geen PC2-8500)
Zijn er dingen waar ik vergeet op te letten of zie ik misschien iets over het hoofd? Dit isGegevens qua geheugen van de asus site;
http://www.asus.nl/produc...el=1198&l1=3&l2=11&l3=248
Front Side Bus 1066/ 800 MHz
Geheugen Dual-channel geheugenarchitectuur
4 x 240-pins DIMM-sockets ondersteunen max. 8GB DDR2 800/ 667/ 533 ECC en non-ECC geheugen
Intel MPT (Intel Memory Pipeline Technology)
ASUS Hyper Path3
namelijk de eerste keer dat ik een systeem in elkaar ga zetten waarbij ik echt let op de
compabiliteit van de producten bij elkaar mbt het oc-en. En het geheugen biedt toch wel een
heel erg uitgebreid arsortiment, met heel erg veel verschillende factoren die niet altijd even
goed terug te vinden zijn.