PSTwo speelt NTSC dvd's niet meer goed af

Pagina: 1
Acties:

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10 14:19
Na de verhuizing speelt mijn PSTwo NTSC dvd's af in zwart-wit met veel storing.
PAL dvd's en Playstation games doet ie echter perfect.
Enig idee wat er aan scheelt en hoe het opgelost kan worden?

Ik heb zelf zowel een RGB kabel als een Component kabel gebruikt en de instellingen staan goed (het werkt ook gewoon voordat ik verhuisde).

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je hem wel weer op de juiste SCART ingang van je TV gedaan? Meestal heb je nl maar 1 SCART poort die RGB ondersteunt, kan zijn dat dat je probleem is.

• Shadow_Zero
Ik heb 4 SCARTs waarvan er 2 RGB aankunnen.
Maar zoals ik postte, ik heb het ook met de Component aansluiting getest, dus...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Shadow_Zero schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:36:
Ik heb 4 SCARTs waarvan er 2 RGB aankunnen.
Maar zoals ik postte, ik heb het ook met de Component aansluiting getest, dus...
Sorry, overheen gelezen (knap op een klein stukje tekst).
Het lijkt me we gewoon bizar als het aan je PS2 zou liggen, of je RGK kabel. Zwart wit beeld met storing is een typisch NTSC op PAL probleem. Ook al zitten rommelen met de instellingen van je tv?
(Wat voor TV heb je überhaupt, als je 4 SCART poorten hebt waarvan 2 RGB? Of heb je een SCART verdeler?)

• Melk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-08 00:38
is misschien een longshot. Maar probeer hem eens anders neer te zetten, rechtop/neerleggen :)
Klinkt raar maar op mijn psx had ik vroeger ook alles zwart wit als ik hem gewoon neerzetten. pas als ik hem zijwaarts neerzette kreeg ik kleur ^^

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:20

SkyStreaker

Move on up!

NIET rechtop zetten, de lade van de PS2 slijt gigantisch snel op die manier, vooral met DVD-videos die constant moeten draaien!

Kijk even of alle pennetjes goed zitten, meet ook de contactpunten van je kabels eventjes door. Blaas de tv-uitgang van je PS2 eventjes uit.

[ Voor 34% gewijzigd door SkyStreaker op 17-08-2006 18:32 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Shadow_Zero
Ik heb een JVC HV-32P40 tv.
Het is gewoon raar, omdat het vroeger altijd goed gewerkt heeft.
Er zit overigens een Matrix Infinity chip in (en die zat er vanaf het begin al in, dus het inbouwen daar van ligt het ook niet aan).
Als ik daar in de instellingen de color fix op "PAL60" zet (stond op "color"), dan werkt het wel, maar klopt het beeld (of aantal beeldlijnen) niet helemaal, omdat de ondertitels dan lichtjes wegvallen. Maar ik kan dus goed beeld krijgen, dus het lijkt dan ook niet aan de kabel of PSTwo aansluiting te liggen.

Dus ja, ik vind het raar, want het heeft altijd gewerkt. Het is geen PAL/NTSC televisie probleem, want de tv kan dus gewoon NTSC aan, plus dat een dergelijk probleem niet zulk beeld oplevert naar mijn ervaring.

Iemand nog een idee?

@SkyStreaker, hoe meet je trouwens de contactpunten??

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Dat wordt een beetje lastig, maar, op een doormetertje had ik op een staafje een naald geplakt :P en zodoende mijn kabeltje doorgemeten... Maar ik weet niet of dit het is hoor...

Heb je trouwens een VHS-recorder of DVD-recorder met een scart-ingang? Probeer het zo eens, zien of dat werkt. Het kan simpelweg zijn dat je TV het gewoon, spontaan niet meer slikt, hoe gek dat ook klinkt. (wellicht zitten er een paar contactpunten los, hetzij in je stekker, hetzij in je TV zefl!)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Shadow_Zero
Even een correctie, m'n tv heeft 3 SCARTs (plus component en front-av), waarvan 2 RGB.
Ik had nog eens een Panasonic tv op het oog met ook component en wel 4 SCARTs, maar die was het dus niet geworden ^_^

Ik heb ook een andere dvd-speler en die werkt gewoon prima.
Maar het blijft niet logisch, aangezien ik via de component aansluiting dus precies hetzelfde probleem heb als met de SCART...

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Kan je de RGB-fix uitzetten van die chip, of staat je PS2 op yGyByR (weet het niet uit het hoofd) of op RGB ingesteld in het instellingen menu?

• Shadow_Zero
Color fix kan ook uit, maar helpt niet. Zoals ik zei, alleen op PAL60 is het beeld goed. Ik zal nog eens proberen te vergelijken of er echt beeld wegvalt of dat het misschien aan de dvd ligt, anders kan ik hem wellicht op PAL60 laten staan. Hoewel, dit gaat volgens mij weer problemen leveren bij games...
Bij SCART zet ik de PS2 uiteraard op RGB en bij component op YPbPr.

• Shadow_Zero
Probleem opgelost.
Blijkbaar stond het desbetreffende AV kanaal ineens op "PAL" in plaats van "Auto".
(Wel gek dat dat zowel voor de SCART als de Component ingang gold...)
Pagina: 1