Toon posts:

'Actieve' aders van Splitter/NT1 naar EB (EB/ISDN)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na ontvangst van de EB heb ik de volgende vraag. Van de splitter naar de EB loopt een 4-aderige kabel. Worden deze 4 aders alle 4 gebruikt? Zo niet, welke wel, welke niet?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:25

lier

MikroTik nerd

Heb al wel een en ander gevonden over EB icm ISDN, maar wat is het precies ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 09:26

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Ik neem aan dat je bedoeld dat je een doe-het-zelf pakket voor het aansluiten van ADSL gekregen hebt?
Wat bedoel je met EB, het modem?

In dat geval, nee, alleen de middelste twee aders worden gebruikt, meestal zijn dit de rode en de blauwe. Wanneer je die kabel wilt vervangen door iets langers zou ik overigens gewoon UTP nemen en daar twee RJ11 plugjes op knijpen met dus de middelste twee draden aangesloten.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
hufkes schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 14:45:
Ik neem aan dat je bedoeld dat je een doe-het-zelf pakket voor het aansluiten van ADSL gekregen hebt?
Wat bedoel je met EB, het modem?

In dat geval, nee, alleen de middelste twee aders worden gebruikt, meestal zijn dit de rode en de blauwe. Wanneer je die kabel wilt vervangen door iets langers zou ik overigens gewoon UTP nemen en daar twee RJ11 plugjes op knijpen met dus de middelste twee draden aangesloten.
Klopt, (d8 dat ik in't IPB-topic zat, maar hier is ook goed). EB is dus de Experia Box = modem.
Voor het ADSL-gedeelte dus 2 aders. Geldt dat ook voor het telefonie-gedeelte?
Zou mooi zijn, kan ik een reeds getrokken CAT-5 kabel gebruiken om van meterkast (splitter+centrale) naar boven (Modem) (2x2 aders dus) en weer terug (Tel1 + Tel2 = 2x2 aders) naar de centrale (Q-VoxIV, 4 lijnen). De QV-IV gaat er uit, van de 4 lijnen maak ik 2 lijnen (Tel1 en Tel2), met op iedere lijn 2 toestellen. Is dit nog te volgen, cq. kl,opt mijn veronderstelling?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:25

lier

MikroTik nerd

Voor (analoge) telefonie heb je één aderpaar nodig. Denk wel aan eventuele overspraak bij gebruik van dezelfde kabel (andere aderparen).

Daarnaast is het verstandig (zoals op ongeveer elk ADSL topic genoemd wordt) om het modem zo dicht mogelijk bij de splitter (en het ISRA punt) te plaatsen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 23:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Charon, zowel je ISDN als je adsl signaal zit op 1 aderpaar. Als er een RJ11 stekkertje in je NT1 zit, dan zijn het de middelste twee aders waar het signaal op zit. Als er een ´kaal´ kabeltje de NT1 in gaat, zal je zien dat er maar 2 aders zijn aangesloten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1