[FLEX] sorteren van datagrid na sorteren

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Ik ben bezig met een testapplicatie te maken in FLEX:

http://www.stalkert.nl/MTB/bin/mtb.html

Het probleem is als volgt:
Nadat je een aantal objecten van links naar rechts hebt gedragged en gedropped, en je sorteert bijv. in de rechtergrid op plaats dan is het niet meer mogelijk om objecten in hetzelfde grid van plaats te draggen/droppen. De cursor blijft dus op het sorteerpijltjes steken

De dragenables blijkt dus niet meer te werken. Zie ik iets over het hoofd?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<mx:Application 
    xmlns:mx="http://www.adobe.com/2006/mxml" 

width="1162" height="664"    
 layout="absolute">
    <mx:Model id="content" source="xml/content.xml"/>

<mx:DataGrid 

allowMultipleSelection="true"                
        dragEnabled="true"
        dropEnabled="true"
        dragMoveEnabled="true"

id="contentGrid"
        rowCount="20" variableRowHeight="true" 
        dataProvider="{content.object}"
        width="433" height="423" x="10" y="54">
        <mx:columns>

<!-- Drop-in item renderer: Image control -->
            <mx:DataGridColumn editable="false"
                dataField="image" headerText="Image" 
                itemRenderer="mx.controls.Image" 
            />

<mx:DataGridColumn headerText="Plaats" dataField="plaats"/>
            <mx:DataGridColumn headerText="Straat/Huisnummer" dataField="straat"/>
            <mx:DataGridColumn headerText="Vraagprijs" dataField="prijs"/>

</mx:columns>
    </mx:DataGrid>
     <mx:DataGrid
        allowMultipleSelection="true"                
        dragEnabled="true"
        dropEnabled="true"
        dragMoveEnabled="true"

id="contentGrid1"
        rowCount="20" variableRowHeight="true" 
        editable="true"
        width="433" height="423" x="526" y="54">
        <mx:columns>

<mx:DataGridColumn headerText="Plaats" dataField="plaats" />
            <mx:DataGridColumn headerText="Straat/Huisnummer" dataField="straat"/>
            <mx:DataGridColumn headerText="Vraagprijs" dataField="prijs"/>

</mx:columns>
    </mx:DataGrid>
</mx:Application>

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-02 17:29
Welke browser? Hier op Windows met FF 1.5.0.6 gaat het prima...

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Stalkert
Savantas schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:18:
Welke browser? Hier op Windows met FF 1.5.0.6 gaat het prima...
Meerdere browsers, meerdere machines.

scenario:

sleep 4 objecten naar rechtergrid
Bij rechtergrid sleep bijv. nr. 1 naar nr. 3 en nr. 2 naar nr.4 (door elkaar husselen)
DIt gaat nog goed

Dan sorteer rechtergrid op plaats
nu kun je niet meer husselen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is ..

Verwijderd

Interessant, lijkt een bug of zo. Ik zal eens checken met engineering

Verwijderd

Men heeft de bug inderdaad geconstateerd (goh, wat een verrassing) en het schijnt intern al opgelost te zijn in een interne build. Nu is natuurlijk de vraag wanneer dit beschikbaar komt en daar heb ik nog geen duidelijkheid over gekregen. Zodra ik meer weer zal ik het laten weten.

ps: www.flexcoders.org is een goede mailinglist om Flex issues te bespreken, zeker als je ze onder de aandacht wilt brengen van onze engineers (waarvan er een aantal verplicht zijn die lijst te volgen, vragen te beantwoorden en issues op te sporen).

Groeten,
Waldo

Verwijderd

Nou ben ik ik weet niet hoe lang hier al niet meer echt actief. Kom ik weer eens kijken, en zit verbaast te kijken naar een daadwerkelijk flex topic! Te gek! Ik ga weer eens wat meer regulier checken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:58:Ik ga weer eens wat meer regulier checken.
I'd say; pump up the volume :D

ps: Ben eigenlijk wel benieuwd of er nog meer mensen met Flex aan het werk zijn sinds de gratis release beschikbaar is / Flex 2 ?

• Stalkert
Leuk jullie reacties, ben mede geïnspireerd door de presentaties op Adobe Live! Ik kwam er trouwens later achter dat het o.a. een presentatie was van jou B-Top en toen herinnerde ik me dat je nog een tijdje in mijn icq lijst gestaan hebt een jaar of 6/7 geleden. Volgens mij heb je me nog ooit geholpen met een rad van fortuin in flash 4. Wat is de wereld toch klein.. of misschien is de flex wereld (nog) klein ;)

Waldo, bedankt voor je reactie en voor het uitzoeken. Hopelijk komt het snel in een release. Ik ben erg geinterresseerd geraakt in Flex en ben nu een testapplicatie aan het bouwen. Het wordt een soort CMS systeem voor advertenties aan te leveren. Wanneer het de testen doorstaat zullen we het wellicht gaan inzetten zodat het gebruikt kan worden door zo’n 1000 klanten, onze huidige applicatie is volledig gebouwd in J2EE, liefst willen we dit deels houden en dan iets gaan proberen met Flex Data Services.

Hopelijk wordt het wat en kom ik niet te veel kinderziektes tegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Stalkert op 22-08-2006 14:38 ]

Verwijderd

Ha! Dan heeft die presentatie dus wel enig doel bereikt! Te gek! Wat wel erg jammer was aan die presentaties op Adobe Live, was dat de sessies die zowel ik en Waldo gaven op hetzelfde moment gaven; veel mensen kwamen voor een intro; Waldo had echt een vette sessie over wat dieper spul wat aansloot op mijn beginners intro op Flex; iets wat je zeker had kunnen waarderen.

Dat rad kan me inderdaad nog herinneren; leuk, weet nu ook weer hoe dat zat. Dat is echt lang geleden. Toen was ik nog bezig met 3d engines in Flash 4. Mooie tijd. Waar we nu zijn met Flash 9 / ActionScript 3 / Flex 2 is in die context ook ongelovelijk, en geeft ook een duidelijk signaal in hoe professioneel deze sector tegenwoordig is.

Ben erg benieuwd naar de applicatie die je aan het bouwen bent; heb je wat wat je zou willen tonen, mail dan even!
Pagina: 1